کد خبر : 24287 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید صفر | قیمت پراید کارکرده

سقوط آزاد قیمت پراید | جدیدترین قیمت پراید، تیبا، کوییک، انواع پژو و دنا | قیمت پراید امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

بازار در خواب فرو رفته است و دیگر سودی برای مردم ندارد. اما نکته قابل توجه این است که حتی نوسانات قیمت دلار، دیگر تاثیری در قیمت خودرو ندارد.

سقوط آزاد قیمت پراید | جدیدترین قیمت پراید، تیبا، کوییک، انواع پژو و دنا | قیمت پراید امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

امروز (۱۹مرداد ماه1401) قیمت پراید در بازار اعلام شد.قیمت پراید در روزهای اخیر با کمی کاهش قیمت روبرو شد؛ هر چند که واردات خودرو به کشور، آزاد شده ولی قیمت پراید چندان تغییری نکرده است. در روزهای اخیر قیمت پراید با روندی صعودی روبرو بود و قیمت پراید به بالای 200 میلیون تومان رسیده است. طبق مشاهدات از قیمت امروز پراید، معامله‌کنندگان قیمت پراید ۱۱۱ امروز به 205 میلیون تومان رسید

بازار در خواب فرو رفته است و دیگر سودی برای مردم ندارد. اما نکته قابل توجه این است که حتی نوسانات قیمت دلار، دیگر تاثیری در قیمت خودرو ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی در روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

قیمت پراید -خودروهای پرطرفدار

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۱۱ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات در قیمت ۶۱۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۱ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز امروز در قیمت ۵۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت-روزانه-خودرو_page-0001-8

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در خواب فرو رفته است و دیگر سودی برای مردم ندارد. اما نکته قابل توجه ابن است که حتی نوسانات قیمت دلار دیگر تاثیری در قیمت خودرو ندارد. مردم منتظر هستند اما بازار خودروی کشور نیاز به یک شوک دارد. این شوک می‌تواند از واردات نشات بگیرد تا به بازار رونق ببخشد.

چندی پیش نیز، فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در رکود است. قیمت‌ها نیز در چند روز گذشته تغییری نکرده و با یک ثبات نسبی همراه شده است. به نظر می‌رسد این روند بازار در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

پیش‌بینی قیمت پراید

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: درحال حاضر قیمت‌ها به صورت نوسانی است. اما بازار در شرایط رکودی قرار دارد. تا زمانی که مذاکرات وین و بحث واردات خودرو به کشور نهایی نشود و به نتیجه نرسد، به نظر می‌رسد این نوسانات ادامه داشته باشد.

او افزود: البته با توجه به مشکلات کمبود برق و سایر عوامل دیگر، تولید خودرو نسبت به گذشته افزایشی نیافته است. در نتیجه در بازار همچنان با کمبود عرضه خودرو مواجه هستیم.

فربد زاوه نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودرو گفت: نرخ دلار به صورت لحظه‌ای بر هیچ بازاری تاثر ندارد. البته باید توجه کرد که افزایش نرخ دلار موجب افزایش موج خرید در بازارها می‌شود. اما کاهش آن تاثیر مثبتی ندارد. اما موضوع قیمت خودرو به تورم پولی کشور ارتباط دارد و نه تورم ارزی.

قیمت پراید

اطلاعاتی درباره خودرو و قیمت پراید

پراید (به انگلیسی: Pride) یک خودروی سدان ‌کامپکت است که تولید آن در کره جنوبی به ترتیب با نام‌های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال ۱۳۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا در دومدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان صبا و نسیم آغاز شد. مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد. این خودرو را کره جنوبی ساخت به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد. پراید در ایران به دلیل ارزانی هزینه ساخت برای سایپا و قطعات جانبی سال‌ها فروش خوبی داشته‌است اما اکنون با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی با قیمت هنگفتی در ایران به فروش می‌رود برای مثال مدل‌های هیوندای اکسنت، شورلت سونیک، فورد فیستا، تویوتا یاریس، هوندا فیت، کیا فورت و نیسان سنترا از ارزان قیمت‌ترین خودروهای این شرکت‌ها هستند. این موارد باعث انتقادات فراوانی به این خودرو در سال‌های گذشته شده‌است. پس از سال‌ها جدال بر سر این خودرو ، تولید پراید در تیرماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

پراید در ایران برای بیش از ۲۰ سال آن هم در مدل‌های مختلف تولید شده‌است. مدل‌های مختلف پراید در ایران شامل دو مدل سدان ۱۳۲ و ۱۳۱، یک مدل هاچ‌بک ۱۱۱، یک مدل لیفت‌بک با نام ۱۴۱، و یک مدل وانت با نام ۱۵۱ می‌شوند. علاوه بر این مدل ۱۳۱ پیش از تغییر طراحی داخلی و بروزرسانی‌های جزئی در نمای بیرونی، با نام سایپا صبا شناخته می‌شد و مدل هاچ‌بک آن که سپس با مدل ۱۱۱ جایگزین شد نیز سایپا نسیم نام داشت.

سازمان پزشکی قانونی ایران خودروهای خانواده پراید را رکورددار آمار تلفات حوادث رانندگی دانسته‌است. بنابر اعلام شرکت سایپا تولید مدل‌های ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۳۱ به‌ترتیب در دی ۱۳۹۸، اردیبهشت ۱۳۹۹ و تیر ۱۳۹۹ متوقف شد و خودروهای تیبا، ساینا و کوییک جایگزین مدل‌های پراید می‌شوند. پیش از این، خودروی سایپا ۱۱۱ در اواسط سال ۱۳۹۶ یک وقفهٔ یک‌ماهه در تولید را تجربه کرده‌بود

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.