کد خبر : 24504 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان جدید | حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱

بازنشستگان منتظر افزایش حقوق بخوانند | حقوق کدام بازنشستگان زیاد شد؟ | افزایش حقوق بازنشستگان کی عملی می شود؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:‌ اعمال افزایش و صدور احکام جدید سطوح مختلف بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.

بازنشستگان منتظر افزایش حقوق بخوانند | حقوق کدام بازنشستگان زیاد شد؟ | افزایش حقوق بازنشستگان کی عملی می شود؟

حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. حقوق بازنشستگان مقدار پولی است که از طرف دولت برای بازنستگان به صورت ماهانه واریز می شود. حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

 محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان گفت: با تاکید رئیس‌جمهور اختیارات هیات دولت به وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی تفویض شد.

براساس چارچوب اختیارات و منابع سازمان تامین اجتماعی وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی نسبت به بازنگری و پذیرش اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان موافقت کردند.

وی گفت: در این خصوص نشست‌هایی با نمایندگان بازنشستگان برگزار شده که این اصلاحیه بر مستمری آنان در کوتاه ترین زمان اعمال شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: تصمیم نهایی شده و اجرایی شدن آن نیازمند جلسات کارشناسی است که کلیات آن هفته آینده به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرد:‌ اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.

 این بازنشستگان حقوق دریافت می کنند

همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک تبصره به ماده ۶ طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی، موافقت کردند که براساس آن در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه فرد بازنشسته بیشتر از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال باشد، بیمه شده می تواند با پرداخت کسری ماه‌ها و یا سنوات تا ۱۰ سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده نمایند.

افزایش جدید حقوق بازنشستگان و کارمندان در راه است

سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند.

این پیشنهاد با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها به دولت ارائه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تایید آن طی خواهد شد./همشهری آنلاین

وزرای کار و اقتصاد درباره افزایش حقوق بازنشستگان سریع تر تصمیم گیری کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت نسبت به وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی از وزرای کار، اقتصاد خواست تا هرچه سریع تر برای افزایش حقوق این قشر تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی بابائی کارنامی  عضو کمیسیون اجتماعی در نشست  علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: بعد از ابطال مصوبه دولت در مورد تصمیم گیری شورای عالی کار و تسری آن به حقوق بازنشستگان کشور در حوزه تامین اجتماعی این اختیار به وزرای کار، اقتصاد و هیات امنای مدیره تامین اجتماعی داده شد تا به سرعت در این زمینه تصمیم گیری کنند بنابراین نباید بیش از این جامعه را ملتهب کنند.

حقوق بازنشستگان

وی افزود: امروز جامعه مدنی بازنشستگان منتظر تصمیمات آنی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و دولت به آن این اختیار را داده است بنابراین علاوه بر اینکه باید به وضعیت کارگران توجه ویژه ای داشته باشد باید برای افزایش حقوق بازنشستگان در حوزه های کشوری و لشگری که برای ما بسیار مهم هستند تصمیم بگیرد. همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز باید نسبت به دولت گذشته در خصوص وضعیت بازنشستگان لشگری و کشوری و همه مزد بگیران دولت مهربان تر عمل کند.

وی تصریح کرد: توقع مجلس یازدهم در این مورد بسیار بالا و منطقی است چرا که مهربانانه و با رویکرد عدالت اجتماعی به این موضوع می نگرد بنابراین از رئیس جمهور و مخصوصا آقای دکتر قالیباف درخواست می کنیم در جلسه ای که امروز دارند در این خصوص به گونه ای تصمیم گیری کنند که در راستای جبران آسیب های ناشی از گرانی های اخیر با استفاده از ابزارهای مدیریتی در شورایعالی حقوق و دستمزد در این رابطه مجدد تصمیم گیری شود به گونه ای که کارمندان و حتی کارمندان مجلس نیز از این مزایا منتفع شوند.

بابایی گفت: همچنین لازم است یاد کنیم از شهدای پرافتخار حرم به ویژه شهید همدانی و سردار سلیمانی که نماد افتخار کشور هستند و همیشه انقلاب و نظام بیمه شده خون این شهدا بوده است.برخی فتنه گران در کشور همچنان بر طبل تقابل با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی می‌کوبند.البته مردم در ایام عاشورا و عزاداری‌های محرم پاسخ کوبنده‌ای به فتنه گران داخلی در سراسر کشور دادند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.