کد خبر : 24422 / /
/

خبر خوش درباره رتبه بندی معلمان | معرفیب مشمولان طرح رتبه بندی معلمان

اصلاحات آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد و گفته می‌شود ۸۰۶ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی خواهند شد.

خبر خوش درباره رتبه بندی معلمان | معرفیب مشمولان طرح رتبه بندی معلمان

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است. طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

این روزها موضوع رتبه‌بندی معلمان به موضوع روز جامعه فرهنگیان تبدیل شده است؛ برخی پیگیر اخبار هستند و برخی هم به طنز از آن یاد می‌کنند؛ برخی موافق و برخی مخالف هستند. 

این روزها رتبه‌بندی به مقصد نزدیک شده است اما در همین مسیر باقی‌مانده نیز دست‌اندازهایی وجود دارد که مسؤولان وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کنند به خوبی از پس آن برآیند و کشتی رتبه‌بندی را در میان امواج پرتلاطم به مقصد برسانند. 

رتبه‌بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها و بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و ترببتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هو+یت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

به موضوع روز جامعه فرهنگیان تبدیل شده است؛ برخی پیگیر اخبار هستند و برخی هم به طنز از آن یاد می‌کنند؛ برخی موافق و برخی مخالف هستند.

این روزها رتبه‌بندی به مقصد نزدیک شده است اما در همین مسیر باقی‌مانده نیز دست‌اندازهایی وجود دارد که مسؤولان وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کنند به خوبی از پس آن برآیند و کشتی رتبه‌بندی را در میان امواج پرتلاطم به مقصد برسانند.

رتبه‌بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها و بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و ترببتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

هیأت وزیران در جلسه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور کشور و سازمان اداری استخدامی کشور و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر و به استناد ماده ۹ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان مصوب ۱۴۰۰، آیین‌نامه اجرایی قانون یاد شده را تصویب کرد.

 اما مجلس اعلام کرد که این آیین‌نامه اشکالاتی دارد و دولت، این ایرادها را برطرف کرد اما اصلاحات شامل چه مواردی است:

هیأت وزیران در جلسه نهم مرداد ۱۴۰۱ به پیشنهاد شماره ۴۸۶۴۵.۷۳۱۷۵ مورخ سوم مرداد ۱۴۰۱ معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و به استناد اصل و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان موضوع تصویب‌نامه شماره ۵۹۴۲۶.ت۵۹۷۹۴ه مورخ ۱۲ تیر ۱۴۰۱ به شرح زیر اصلاح می‌شود.

۱- ماده(۳) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۳- مشمولان این آیین‌نامه عبارتند از معلمان موضوع جزء(۱)ماده (۲) قانون، اشخاص موضوع تبصره ماده(۴) قانون و عناوین معادل آنها در طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.