کد خبر : 5824 / /
/

اخبار روز| طرح رتبه بندی معلمان| زمان طرح رتبه بندی معلمان

طرح رتبه بندی معلمان کی اجرا می شود؟

به احتمال زیاد در نیمه دوم سال 1400(مهرماه) رتبه بندی معلمان اجرا خواهد شد

 طرح رتبه بندی معلمان کی اجرا می شود؟

طرح رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش و پرورش به تصویب رسیده و به احتمال زیاد زمان اجرای طرح رتبه بندی معلمان در نیمه دوم سال 1400 خواهد بود.

بالاخره تعیین تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان به دولت سیزدهم موکول شد. اختلاف  نظرها بین مجلس و دولت گذشته موجب کندی روند پیگیری و اجرای طرح رتبه بندی معلمان شد. براساس آخرین خبرها کار رتبه بندی در کمیسیون آموزش مجلس به اتمام رسیده  و تصویب شده است و زمان اجرای آن به احتمال زیاد در نیمه دوم سال 1400 خواهد بود. 

درباره رتبه بندی معلمان

حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم در خصوص طرح رتبه بندی معلمان گفت: تا زمانی که مسائل معیشتی معلمان از طریق دولت حل و فصل نشود نمی توان انتظار داشت شانیت معلمان در جامعه پذیرفته شود و پیگیری طرح رتبه بندی حتما در دستور کار ما قرار خواهد گرفت و اگر رتبه بندی را به خوبی انجام دهیم و زمینه انگیره بخشی به معلمان برای تحرک در طبقات رتبه بندی را فراهم کنیم؛ می توانیم امیدوار باشیم که کیفیت آموزشی، افزایش یابد. 

نیروی انسانی آموزش و پرورش در دو گروه آموزشی و اداری فعالیت می کنندا ما در بین نیروهای اداری افرادی هستند که به استناد بخشنامه 230 از شغل آموزشی خارج و وارد مشاغل اداری شدند. حدود 40 هزار نیروی اداری در آموزش و پرورش فعالیت می کنند که کمتر از 5 هزارنفر آنها جزو بخشنامه 230 هستند. به گفته ترکمن این گروه مشمول رتبه بندی فرهنگیان می شوند. 

زمان اجرای طرح رتبه بندی معمان

براساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از اتمام کار رتبه بندی در کمیسیون و تصویب آن خبر داده است. و به احتمال زیاد در نیمه دوم سال   1400(مهرماه)  رتبه بندی معلمان اجرا خواهد شد.

براساس آخرین خبر رتبه بندی معلمان، امروز اعضای کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جلسه ای داشتند که یکی از موارد بحث موضوع رتبه بندی معلمان و صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است. 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.