کد خبر : 23762 / /
/

حقوق بازنشستگان|حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی|حقوق بازنشستگان کشوری

جزییات جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان| خبر مهم از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری

اختلاف مشهود بین ضریب ۱۰ درصدی افزایش مزد و تورم ۴۰ درصدی از یکسو و موفقیت بازنشستگان تامین اجتماعی در واداشتن دولت به تجدید نظر در مصوبه افزایش حقوق مستمری بگیران این سازمان و در عین حال نوسانات تورمی ماه‌های گذشته باعث شده است تا موضوع پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان برای کارمندان سابقبیش از پیش اهمیت پیدا کند.

جزییات جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان| خبر مهم از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری

در پی ابلاغ رسمی ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از سوی محمدباقر قالیباف، حال جلسات متعدد برای تصویب میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال برگزاری است.حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد. حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

 

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی دولت به مجلس ارسال شد. افزایش عادلانه حقوق و دستمزد یکی از مباحث این لایحه است. انتظار می‌رود در صورت موافقت مجلس، تغییری در حقوق و دستمزد کارکنان شاغل و بازنشسته دولت به وجود بیاید و در نتیجه حقوق بازنشستگان کشوری افزایش یابد.

در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای بازنشستگان کشوری حداقل حقوقی پنج میلیون تومانی درنظر گرفته‌شد و در مقابل سقف افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقل بگیر نیز تا ۱۰ درصد افزایش یافت.

احتمال افزایش حقوق بازنشستگان کشوری بعد از آن تقویت شد که مجلس در رابطه با بازنشستگان تامین اجتماعی رای به ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی غیر حداقلی بگیران داد.

هرچند هنوز نحوه افزایش مستمری جدید بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست اما روند تحولات در روزهای گذشته بازنشستگان کشوری به تلاش واداشته است تا شانس خود را برای افزایش حقوقشان بیازمایند.

حقوق کارمندان بازنشسته زیاد می‌شود؟

مطابق قانون، افزایش مستمری کشوری و لشگری قواعدی متفاوت و مستقل از افزایش مستمری تامین اجتماعی دارد اما به استناد برخی مواد قانونی، موضوع تجدید نظر در حقوق کارمندان بازنشسته به نظر امکان پذیر می‌آید.

به صورت مشخص نحوه تعیین حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته دولت در قانون مدیریت خدمات کشوری تصریح شده است، مطابق ماده ۱۲۵ از این قانون ضریب افزایش حقوق این افراد باید متناسب با تورم اعلامی بانک مرکزی باشد.

بر این منوال می‌بایست برای سال ۱۴۰۱ حقوق کارکنان دولت به اندازه ۴۰ درصد که نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی بود افزایش پیدا می‌کرد اما در زمان تصویب لایحه بودجه برای این افراد ضریبی ۱۰ درصدی تعیین شد.

حقوق بازنشستگان

اختلاف مشهود بین ضریب ۱۰ درصدی افزایش مزد و تورم ۴۰ درصدی از یکسو و موفقیت بازنشستگان تامین اجتماعی در واداشتن دولت به تجدید نظر در مصوبه افزایش حقوق مستمری بگیران این سازمان و در عین حال نوسانات تورمی ماه‌های گذشته باعث شده است تا موضوع پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان برای کارمندان سابقبیش از پیش اهمیت پیدا کند.

بازنشستگان شهریور افزایش حقوق دارند؟ / حداقل کف حقوق ها ؟

یک عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

علی اکبر عیوضی، عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اعلام این مطلب که روز چهارشنبه و پنجشنبه همراه با اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونان وزارتخانه و سازمان دیداری داشتیم، اظهار کرد: در جلسه قرار شد افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

وی در پاسخ به این سوال که «منظور از عین قانون در جلسات مطرح شده چه بوده است؟» جواب داد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان آن چیزی است که مجلس تأیید کرده و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده است. آنچه مجلس تأیید کرده است، مصوبه هیئت امنای تأمین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار است که ضامن افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است.

عیوضی در پایان با بیان اینکه «قرار بوده است امروز زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار، به طور رسمی‌تر از طریق رسانه‌ها این خبر را اعلام کند.» افزود: ما نیز امیدوار هستیم که ایشان در اسرع وقت امروز خبر رسمی این لازم‌الاجرا بودن مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت را اعلام کند. به ویژه اینکه در جلسه به ما قول داده شده در همین مردادماه احکام حقوقی جدید بازنشستگان در پروفایل‌های آنها قرار داده شود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.