کد خبر : 23368 / /
/

حقوق بازنشستگان|حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی|حقوق بازنشستگان کشوری

سورپرایز ویژه رئیسی درباره حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد

روز گذشته برای دومین مرتبه ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در مورد افزایش حقوق بازنشستگان اعلام موضع کرد. نهادهای صنفی کارگران بازنشسته از این اتفاق به منزله چراغ سبز دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یاد می‌کنند.

سورپرایز ویژه رئیسی درباره حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد

 حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. حقوق بازنشستگان مقدار پولی است که از طرف دولت برای بازنستگان به صورت ماهانه واریز می شود. حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

در پنج روز گذشته ابراهیم رئیسی دست کم دو نوبت در مورد بازنشستگان مواضعی حمایتی اتخاذ کرده است که می‌توان از آنها به منزله چراغ سبز وی به دولت سیزدهم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یاد کرد.

مرتبه اول روز سی و یکم تیرماه و در جریان دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان مرکزی، رئیسی در مورد حمایت از بازنشستگان و برنامه‌های دولت در این حوزه گفت: در دولت نسبت به حمایت از بازنشستگان تردید نداریم، ما خود را موظف به توجه به بازنشستگان می‌دانیم.

مرتبه دوم نیز روز گذشته در جریان برگزاری جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رئیسی با تکرار حرف‌هایی مشابه دستور رسیدگی به مشکلات حقوق بازنشستگان را صادر کرد.

البته این مواضع بعد از آن اتخاذ شد که مجلس مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را به دلیل مغایرت قانونی، باطل اعلام کرد.

استقبال تشکل‌های بازنشستگی از صحبت‌های رئیسی

پیش از این مدیرعامب سازمان تامین اجتماعی نیز احتمال افزایش مجدد حقوق بازنشستگان سایر سطوح را اینطور تلویحی مطرح کرده بود: مسئله اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقل بگیر، هر زمان برطرف شد، سازمان برای صدور احکام جدید بازنشستگی و پرداخت مابه‌التفاوت‌های افزایش جدید، آمادگی دارد.

در مقابل اما تشکل‌های رسمی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از اتفاقات این چند روز به منزله باز شدن گره افزایش حقوق خود یاد می‌کنند.

علی دهقان‌کیا، مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران در این باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: بعید است مشکل خاصی برسر افزایش ۳۸ درصدی مستمری‌های سال ۱۴۰۱ بازنشستگان غیر حداقلی بگیر وجود داشته باشد.

وی افزود: از کنار هم قرار گرفتن مواضع رئیس مجلس و رئیس جمهور انتظار می‌رود که برای پایان ماه جاری افزایش حقوق بازنشستگان مطابق پیشنهاد اولیه سازمان تامین اجتماعی اصلاح شود و طبق گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی احکام جدید صادر و مابه التفاوت چهار ماه اول سال نیز هرچه زودتر پرداخت شود./تجارت‌نیوز

تذکر نمایندگان به دولت درباره حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان

تعدادی از نمایندگان مجلس به دولت پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای رتبه بندی معلمان تذکر دادند.

به گزارش ایلنا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نطق‌های پیش از دستور و حین جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی، به رئیس جمهور و دولت سیزدهم پیرامون مسائلی مانند افزایش حقوق بازنشستگان و ابلاغ رای مجلس به دستگاه‌ها در این موضوع، و همچنین بحث اجرای رتبه بندی معلمان تذکر دادند.

محمد سبزی (نماینده مردم ساوه در مجلس) ضمن تشکر از قالیباف برای رسیدگی به وضعیت حقوق بازنشستگان گفت: رئیس جمهور باید هر چه سریعتر دستور لازم برای افزایش حقوق متناسب بازنشستگان را بدهد.

وی در این تذکر شفاهی به رئیس جمهور اعلام کرد: امیدواریم ایشان هرچه زودتر دستوراتلازم در خصوص بازنشستگان را بدهند. همچنین از وزیر آموزش پرورش می‌خواهیم به این نکته توجه کند که در حال حاضر 2800 نفر معلم خارج از کشور داریم که برای پرداخت حق‌الزحمه آنها دستور قضایی و کتبی سازمان برنامه وجود دارد، اما تنها دستمزد برخی از آنها پرداخت شده است.

سیدمحمد پاکمهر (نماینده مردم بجنورد و گرمه) نیز در سخنانی پشت تریبون صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی خطاب به دولت و وزیر آموزش و پرورش گفت: گناه تعداد کثیری از معلمان خدمتگزاران نهضتی، شرکتی، قراردادی، خرید خدمت، مهدکودک و پیش دبستانی که سال‌ها عمر و جوانی خود را در مناطق محروم و دورافتاده کشور صرف نظام آموزش تعلیم و تربیت کردند چیست، چرا این نیروها بلاتکلیف هستند.

وی ادامه داد: اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان پس از گذشت چندین ماه از تصویب آن اکنون به یک آرزوی رویایی برای معلمان تبدیل شده است و آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی تصویب شده با خواسته به حق و شایسته فرهنگیان عزیز فاصله دارد.

پاکمهر با انتقاد از دولت اظهار کرد: اجرای رتبه‌بندی معلمان به آرزوی رویایی برای فرهنگیان تبدیل شده است.

همچنین فاطمه مقصودی (نماینده مردم بروجرد) در صحن علنی اظهار کرد: چرا مدیریت صحیح در تدوین آیین‌نامه معلمان صورت نگرفته است، این موضوع باعث اعتراضات زیادی در میان معلمان شده است؟

وی در تذکر شفاهی خود گفت: عدم تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان باعث اعتراضات زیادی در میان معلمان شده است. چرا ما باید معلمان را تحقیر کنیم؟ معلمانی که هر چه داریم از این قشر شریف بوده، آیا این نشان دهنده ضعف شدید این وزارتخانه نیست؟

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.