کد خبر : 23730 / /
/

بازار خودرو زیرسایه شنیده‌های برجامی| خودروهای پرتیراژ گران شدند

امروز 9 مرداد 1401 ارزیابی قیمت پرتیراژهای ایران خودرو از رشد یک تا 2 میلیونی تومانی برخی از محصولات این شرکت و ثبات قیمت برخی دیگر در بازار حکایت دارد.

بازار خودرو زیرسایه شنیده‌های برجامی| خودروهای پرتیراژ گران شدند

براساس رصد بازار خودرو می توان گفت امروز «سمند LX» در بازار با رشد 2 میلیونی بیشترین رشد قیمت را داشته است. فعالان بازار خودرو رشد قیمت این خودرو را به اعلام خبر توقف تولید آن نسبت می دهند. براساس اعلام خبر وزیر صمت تولید برخی از خودروهای با پلتفرم قدیمی در ماههای آینده متوقف خواهد شد که این امر بر رشد قیمت این خودروها اثرگذار بوده است.

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو در کنار این خبر امروز شایعاتی مبنی بر اینکه ایران بسته پیشنهادی برجامی اروپا را نپذیرفته نیز بر نوسانی شدن بازار خودرو اثرگذار بوده است، هرچند هنوز  تاثیر این خبر بر نرخ دلار نمایان نشده اما بازار خودرو با تغییراتی روبرو شده است.

از سوی دیگر از سوی دیگر فعلان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که در حال حاضر بازار با کاهش تقاضا روبرو است که این امر موجب شده تا رکود بیش از پیش در این بازار حاکم شود.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز «سمند LX» در بازار 307 میلیون تومان قیمت خورد و 2 میلیون افزایش قیمت داشت و «سمندLX با موتورEF7» هم 355 میلیون تومان در بازار دست به دست شد تا به این طریق تغییر قیمتی یک میلیونی در بازار داشته باشند. اما «سمند سورن پلاس» بدون تغییر در بازار 346 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر 505 میلیون تومان قیمت گذاری شد، از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» امروز 395 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمتی نداشت، اما «رانا پلاس» با افزایش یک میلیونی در بازار 303 میلیون دست به دست شد.

ایران خودرو

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز 398 میلیون قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 408 میلیون تومان قیمت گذاری شد و در بازار با ثبات قیمت عرضه شد.

منبع: اقتصادنیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.