کد خبر : 23300 / /
/

اخبار سهام عدالت / اخبار سهام عدالت در دولت سیزدهم

خبر غافلگیر کننده برای دارندگان سهام عدالت| ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

ارزش سهام عدالت، ۱.۶درصد کاهش یافت.

خبر غافلگیر کننده برای دارندگان سهام عدالت| ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالتدو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران اختصاص می‌یابد؟آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۱.۶درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۳۰۰هزار تومان، ۲۵ میلیون و ۶۱هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۳۲۵هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش هر یک از این سبدها به ترتیب به ۷ میلیون و ۹۸۰هزار تومان، ۱۵ میلیون و ۳۷هزار تومان و ۷ میلیون و ۳۹۵هزار تومان رسیده است.

11

22

33

سومین مرحله واریز سود سهام عدالت انجام شد

مدیر فنی شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت وجود دارند که سپرده گذاری برای واریز سود سهام عدالت آنها شماره شبای معتبری ندارد.

آقای حسنلو گفت :امروز در سومین مرحله واریز سود سهام عدالت به جاماندگان حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی صورت گرفت که از این تعداد نزدیک به ۸۶ هزار تراکنش مربوط به سود سهام عدالت ۹۸ و ۹۱ هزار تراکنش نیز مربوط به واریزی سود عملکردی سال ۹۹ بوده است.

به گفته او: ارزش این پرداخت ها برای سال ۹۸ بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۹۹ بیش از ۵۴ میلیارد تومان بوده است یعنی در مجموع بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان امروز واریزی سود برای جاماندگان وجود داشته است.

او می گوید :با توجه به آمار یعنی پرداخت به بیش از ۹۱ هزار نفر اکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت وجود دارند که سپرده گذاری برای واریز سود شماره شبای معتبر از آنها ندارد. افراد با مراجعه به سامانه سجام می توانند مراحل اصلاح اطلاعات یا ثبت نام را تکمیل تا در واریز های بعدی بتوانند سود خود را دریافت کنند.

خبر مهم از واریز سود سهام عدالت

آن دسته از مشمولان سهام عدالتی که پیش از این سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهام را دریافت نکرده و به تازگی شماره شبای خود را ثبت یا اصلاح کرده‌اند، تا پایان امشب سود خود را دریافت خواهند کرد. در واقع طبق آخرین اخبار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سودهای مذکور را برای بانک ارسال کرده است و تا پایان امشب به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

محمود حسنلو معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این مورد توضیح داد: امروز مرحله سوم پرداخت سود جاماندگان سهام عدالت انجام شد. مجموعا حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی انجام شد که از این تعداد حدود ۸۶ هزار مربوط به سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ و حدود ۹۱ هزار رکورد هم مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ شرکت‌های سهام عدالت بود. ارزش این پرداخت‌ها برای سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۴ میلیارد تومان بود. یعنی امروز مجموعا بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  به حساب مشمولان واریز شده است.

وی ادامه داد: در این فرایند به بیش از ۹۱ هزار نفر پرداخت صورت گرفت و با این حساب هنوز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهام داران عدالت  شماره شبای معتبر خود را ثبت نکرده‌اند. از این افراد تقاضا دارم با ثبت اطلاعات خود در سامانه سجام به شرکت برای پرداخت سود در مراحل بعدی کمک کنند.

بر اساس این گزارش، از میان حدود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، بر این اساس حدود دو ماه قبل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد چنانچه جاماندگان اقدام به برطرف کردن شماره شبای بانکی خود کنند سود سهام عدالت سال‌های قبل برای آن‌ها واریز خواهد شد. در این راستا تاکنون دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند./ ایسنا 

چه کسانی این هفته سود سهام عدالت ۵ میلیونی می‌گیرند؟

قرار بود سود سهام عدالت جاماندگان دوم مرداد ماه واریز شود. اما مبلغ این سود چقدر است و چه کسانی مشمول این سود می‌شوند؟

افرادی که اسفند ماه سال گذشته سود سهام عدالت سال ۹۸ و ۹۹ را دریافت نکرده‌اند،‌ این هفته باید منتظر دریافت سود سهام عدالت خود باشند. حدود دو میلیون نفر از واریز سود سهام عدالت جامانده‌اند و اکنون در انتظار دریافت سود سهام خود هستند.

مهم‌ترین علت واریز نشدن سود سهام عدالت برای این گروه این است که اطلاعات حساب آنها مشکل داشته است.

به همین دلیل اکنون مهم‌ترین شرط دریافت سود سهام عدالت این است که افراد اطلاعات حساب خود را اصلاح کنند و شماره شبای آنها درست باشد.

این گروه تنها تا ۳۱ مرداد ماه فرصت داشتند که با مراجعه به سامانه سجام، اطلاعات شبای خود را اصلاح کنند. در غیر این صورت هیچ سودی برای جاماندگان واریز نمی‌شود.

چه کسانی سود ۵ میلیونی می‌گیرند؟

جاماندگان منتظر واریز سود سال ۹۸ و ۹۹ خود هستند. مبلغ سود سهام عدالت سال ۹۸ برای افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارند ۱۹۰ هزار تومان و سود سال ۹۹ برای همین گروه حدود ۵۸۰ هزار تومان است.

این مبلغ برای دارندگان سود سهام یک میلیونی دو برابر است. یعنی سود سال ۹۸ حدود ۴۰۰ هزار تومان و سود سال ۹۹ حدود یک میلیون تومان است.

اگر یک خانوار چهار نفره سهام یک میلیونی داشته باشد و همزمان هم سود سال ۹۸ و هم سود سال ۹۹ را دریافت کند،‌مجموع سود واریزی خانوار ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود.

یعنی این خانوار یکشنبه هفته آینده باید منتظر چنین واریزی باشد. البته مشروط به اینکه هیچ بخشی از سهام خود را واگذار نکرده باشند.

مبلغ این سود برای یک خانوار چهار نفره دارای سهام ۵۳۲ هزار تومانی، دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

اما دریافت این سود وابسته به این است که افراد شماره شبای معتبر داشته باشند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.