کد خبر : 23175 / /
/

وام بازنشستگان/وام بازنشستگان تامین اجتماعی/وام بازنشستگان کشوری

واریزی جدید در مرداد ماه به حساب بازنشستگان | برای نام‌نویسی دریافت وام بازنشستگان کجا مراجعه کنیم؟ | این گروه از لیست دریافت وام بازنشستگان حذف شدند

نام‌نویسی متقاضیان وام بازنشستگی تامین اجتماعی آغاز شد. این وام ۱۲ میلیون تومانی که با نرخ ۴ درصد پرداخت می‌شود به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

واریزی جدید در مرداد ماه به حساب بازنشستگان | برای نام‌نویسی دریافت وام بازنشستگان کجا مراجعه کنیم؟ | این گروه از لیست دریافت وام بازنشستگان حذف شدند

رقم جدید وام بازنشستگان را اعلام کرد.افرادی که تا کنون هیچگونه وامی دریافت نکرده اند اولویت اصلی برای وام بازنشستگان هستند.مبلغ وام بازنشستگان هفت میلیون تومان است. مرحله دوم ثبت‌نام  وام بازنشستگان شروع شده است.خبرهای مربوط با وام بازنشستگان را در سایت خبرآزاد بخوانید.

نام‌نویسی متقاضیان وام بازنشستگی تامین اجتماعی آغاز شد. این وام ۱۲ میلیون تومانی که با نرخ ۴ درصد پرداخت می‌شود به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟
نام‌نویسی از متقاضیان وام ضروری سازمان تامین اجتماعی آغاز شد. برای سال ۱۴۰۱ ارزش این وام بازنشستگی ۱۲ میلیون تومان و نرخ بازپرداخت آن ۴ درصد است.

در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی برای وام ضروری بازنشستگان پیش‌بینی شده است. این یعنی از میان جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، حدود ۴۱۶ هزار نفر شانس دریافت این تسهیلات را دارند.

۱۲ میلیون تومان در بهترین حالت کمی بیشتر از دو ماه حداقل مستمری است که سازمان تامین اجتماعی آن را به بازنشستگان خود پرداخت می‌کند.

با این حال شرایط بازپرداخت آن از یکسو و وضعیت نامناسب اقتصادی عموم بازنشستگان از سوی دیگری طوری است که تقاضا برای دریافت این وام زیاد خواهد بود.

وام بازنشستگان

چه کسانی نمی‌توانند وام بازنشستگان بگیرند؟

در این شرایط این پرسش مهم وجود دارد که وام بازنشستگان تامین اجتماعی به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد وام ضروری بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی به کسانی تعلق می‌گیرد که دارای این شرایط باشند:

– داشتن کمتر از ۷۲ سال سن

– دریافت مستمری از طریق بانک رفاه کارگران

– نداشتن بدهی و تعهد بانکی

– استفاده نکردن از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته

– داشتن سیم کارت تلفن همراه به نام شخص بازنشسته متقاضی

همه موارد فوق از جلمه عواملی هستند که در غربالگری متقاضیان ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی باعث کاسته شدن از صف متقاضیان می‌شوند.

نام‌نویسی وام بازنشستگان از طریق کانون بازنشستگی

از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی، اعتبارات این تسهیلات را از طریق سهمیه‌بندی میان کانون‌های بازنشستگی تقسیم می‌کند. در نتیجه متقاضیان این تسهیلات باید از طریق مراجعه به یکی از کانون‌های بازنشستگی اقدام کنند.

هرچند این شیوه توزیع وام، منتقدانی جدی در میان بازنشستگان تامین اجتماعی دارد اما در حال حاضر متقاضیان واجد شرایط باید به واسطه کانون بازنشستگی که در محل سکونت آنها وجود دارد، برای نام‌نویسی‌اقدام کنند.

نام‌نویسی در مناطقی مانند شهرستان تهران به دلیل جمعیت بالای بازنشستگان و وسعت محدوده سکونتی فقط به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است اما در سایر نقاط به دلایل مختلف ممکن است به صورت حضوری انجام شود.

وام بازنشستگان

 اعلام اسامی واجدان شرایط وام بازنشستگان

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمود مرتضایی فرد با اشاره به مشخص شدن نتایج ثبت نام وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی این صندوق گفت: نتایج ثبت نام وام ضروری که ۳۱ اردیبهشت ماه مهلت ثبت نام آنلاین آن به اتمام رسیده بود، مشخص شد. مرتضایی فرد با بیان اینکه «نتایج و اسامی واجدان شرایط از اول مرداد ماه۱۴۰۱ در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir قابل مشاهده است، گفت: بازنشستگان می توانند با شماره دفترکل بازنشستگی، کد ملی و شماره حساب بانک صادرات که از آن حقوق بازنشستگی دریافت می کنند، نتایج اعلامی را مشاهده کنند.

وی افزود: ورثه پسر که در سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، وظیفه بگیران تک ورثه ای که سن آنان بیش از ۸۰ سال باشد، بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد و درخواست هایی که فرم رضایت نامه وراث آنها در سامانه تایید نشده باشد، چهار دسته ای هستند که در ابتدا از لیست واجدین شرایط حذف شده اند.

مرتضایی فرد در ادامه اظهار داشت: پس از حذف این چهار گروه، تمامی متقاضیان باقی مانده بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) به صورت سراسری اولویت بندی شدند و از میان ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام کننده، ۲۴۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام شدند که براساس اولویت بندی در ۸ مرحله به حساب حقوقی این عزیزان واریز می شود.

شرایط وام بازنشستگان ۱۰۰ میلیونی

مهم‌ترین شرط پرداخت وام بدون ضامن این است که افراد ثابت کنند که توان پرداخت اقساط این وام را داشته باشند. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی هم چندی پیش اعلام کرد طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند.

اما این افراد اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باشند، علاوه بر نامه کسر از حقوق، باید چک یا سفته هم به بانک بدهند.

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی هم همین است. یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی هم با یک نامه کسر از حقوق و چک و سفته می‌توانند وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام می‌دهد؟

۱۲ بانک دولتی ملکف شده‌اند که وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت کنند. متقاضیان دریافت این وام باید به بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت می‌کنند. بازنشستگان هم برای دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی باید به شعب بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت کنند.

برای مثال بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن باید به بانک رفاه مراجعه کنند. چون حقوق خود را از این بانک می‌گیرند. بر اساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی تنها باید نامه کسر از حقوق به بانک ارائه کنند. افرادی هم که وام ۱۰۰ میلیونی می‌خواهند علاوه بر نامه کسر از حقوق باید چک یا سفته هم بدهند.

نحوه  ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی پس از مراجعه به آدرس خدمات غیر حضوری سازمان vaam.kabta.ir بصورت اتوماتیک به آدرس  account.tamin.ir منتقل می شوید

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.