کد خبر : 23088 / /
/

سهام عدالت| ارزش سهام عدالت| ارزش هفتگی سهام عدالت

سهام عدالت این هفته صاحبانش را غافلگیر کرد| ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

بورس در هفته‌ای که گذشت در حدود دو درصد افت داشت و سهام عدالت نیز هم‌سو با شاخص کل بورس حرکت کرد. ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

سهام عدالت این هفته صاحبانش را غافلگیر کرد| ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

 ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران اختصاص می‌یابد؟نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند.برای آزادسازی سهام عدالتدو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد.آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

سهام عدالت در هفته آخر تیر حدود دو درصد افت کرد. همچنین شاخص کل بورس ۱٫۲۸ درصد کاهش یافت و در سطح یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روزهای کاری این هفته، یعنی ۲۲ تیر، به ۱۳ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۴ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان قرار داشت.

ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان این هفته روی رقم ۲۵  میلیون و ۷۵۶ هزار تومان ایستاد. این سبد در هفته گذشته ۲۶ میلیون و ۳۰۹ هزار تومان ارزش داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۱۲ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۲ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان بود.

شماره شبا ثبت کنید، سود سهام عدالت بگیرید

از میان حدود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، بر این اساس حدود دو ماه قبل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد چنانچه جاماندگان اقدام به برطرف کردن شماره شبای بانکی خود کنند سود سهام عدالت سال های قبل برای آن‌ها واریز خواهد شد. در این راستا تاکنون دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است. در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

طبق آمار، حدود یک میلیون و۹۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین عامل عدم پرداخت سود است. شرکت سپرده گذاری مرکزی چندی پیش اعلام کرد که سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است.

سود سهام عدالت

در راستای این موضوع قرار است اوایل مرداد بخش دیگری از سود افرادی که تا کنون اطلاعات خود را برای دریافت سود سهام عدالت ثبت نکرده بودند پرداخت شود. بنابراین سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند تا پایان روز جمعه با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

زمان پایان ثبت نام شماره شبای سهام عدالت

قرار است سود سهام عدالت جاماندگان تا پایان تیرماه واریز شود و افرادی که شماره شبای خود را اعلام نکرده‌اند، تنها تا فردا ۳۱ تیر ماه امکان اصلاح شماره شبای خود را دارند. اما برای اصلاح شماره شبا به کجا باید مراجعه کرد؟

حدود دو میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت هنوز سود سهام عدالت سال ۹۸ و ۹۹ خود رادریافت نکرده‌اند. چراکه شماره شبای اعلامی و اطلاعات حساب این گروه مشکل داشته است.

از طرف دیگر اعلام شده که سود سهام عدالت جاماندگان تا پایان تیر ماه واریز می‌شود. برای همین، جاماندگان سود سهام عدالت تنها تا فردا جمعه ۳۱ تیر ماه فرصت دارند که شماره شبای خود را اصلاح کنند. اگر اطلاعات حساب این افراد اصلاح نشود، در این مرحله هم سود سهام آن‌ها واریز نمی‌شود.

برای اصلاح شماره شبا چه باید کرد؟

چه کسانی تاکنون نتوانسته‌اند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند؟ مهم‌ترین مانع دریافت سود سهام عدالت شماره شبای نادرست و نامعتبر است. افرادی که شماره شبای نامعتبر دارند، دارندگان حساب ارزی، حساب‌هایی که به نام دو نفر است، حساب بانکی مسدود و راکد از مهم‌ترین موانعی است که مانع واریز سود سهام عدالت شده است.

حالا برای دریافت سود سهام، این افراد باید به سامانه سجام مراجعه و اطلاعات حساب خود را اصلاح کنند.

جاماندگان سود سهام عدالت تنها یک روز دیگر فرصت دارند که به سامانه www.sejam.ir مراجعه و اطلاعات حساب خود را اصلاح کنند.

قرار است شرکت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات را در روز شنبه جمع آوری و فرایند پرداخت سود را در روز یکشنبه هفته آینده آغاز کند.

سود سهام عدالت چقدر است؟

چنانچه اطلاعات حساب افراد اصلاح شده باشد، دارندگان سهام عدالت تا پایان این هفته هم سود سال ۹۸ را دریافت می‌کنند و هم سود سال ۹۹ را.

مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی سال ۹۸ حدود ۱۹۰ هزار تومان و سود سال ۹۹ برای همین گروه حدود ۵۸۰ هزار تومان است.

سهام عدالت

این مبلغ برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی دو برابر می‌شود. یعنی سود سال ۹۸ حدود ۳۸۰ هزار تومان است و سود سال ۹۹ هم یک میلیون تومان می‌شود.

با این حساب سود یک خانوار چهار نفره بین دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود (وابسته مبلغ سهام).

اما دریافت این سود وابسته به این است که افراد شماره شبای معتبر داشته باشند./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.