کد خبر : 22559 / /
/

دانش آموزان حتما بخوانند|جزئیات مهم برگزاری کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

دانش آموزان حتما بخوانند|جزئیات مهم برگزاری کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

اداره کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به ضرورت ابلاغ شیوه‌نامه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به اطلاع داوطلبان می‌رساند آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵ همانند آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه تصریح شده است: تغییرات جزئی مورد نیاز و مصوب شورای سنجش و پذیرش برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد و در صورت ابلاغ هرگونه قانون یا مصوبه جدید، تغییرات برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و به بعد اعمال خواهد شد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ طرح اصلاح سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها تصویب شد.

بر اساس این طرح سهم کنکور از سنجش توان علمی دانش‌آموزان را از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافت و بر این اساس ۶۰ درصد سهم سنجش توان علمی دانش‌آموزان نیز بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین می‌شود.

سیاست‌های جدید به تدریج و در مدت ۴ سال عملیاتی خواهد شد به این نحو که در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط نتایج تحصیلی سال دوازدهم دانش‌آموزان، در سال ۱۴۰۴ نتایج تحصیلی سال‌های یازدهم و دوازدهم و در سال ۱۴۰۵ نتایج تحصیلی و معدل سال‌های دهم تا دوازدهم تعیین کننده سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه خواهد بود.

بر این اساس کنکور سالی ۲ بار و تنها از دروس تخصصی هر رشته برگزار خواهد شد و سهمی ۴۰ درصدی در سنجش توان علمی داوطلبان ورود به دانشگاه دارد.

همچنین دانش‌آموزان مجاز خواهند بود برای بهبود معدل و سوابق تحصیلی خود، تا ۱۰ بار در امتحانات سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان شرکت کنند./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.