کد خبر : 21993 / /
/

دردسری که نوزاد چند ماهه در کنکور به وجود آورد+عکس جنجالی

پس از اینکه رئیس سازمان سنجش کشور نسبت به امنیت کنکور موضع‌گیری کرد و از تشدید نظارت‌ها خبر داده بود انتشار اخباری مبنی بر لو رفتن سوالات و عکسی از حضور یک نوزاد در جلسه کنکور سوژه فضای مجازی شد حال آنکه اصل ماجرا چیز دیگری بود.

دردسری که نوزاد چند ماهه در کنکور به وجود آورد+عکس جنجالی

انتشار یک عکس با تیتر "همراهی نوزاد با مادرش در جلسه کنکور"، "یک نوزاد در کنکور حاضر شد" کافی بود که آن را به یک خبر جنجالی فضای مجازی و برخی رسانه‌ها تبدیل کند.

در توضیحات این خبر جنجالی هم آمده بود که یکی از داوطلبان که مادر یک نوزاد چند ماهه است سر جلسه کنکور در نبود فرزندش دچار اضطراب و نگرانی می‌شود که یکی از مراقبان برای کمک به حال وی، نوزادش را به محل جلسه می‌آورد تا مادر با آرامش خاطر به سوالات پاسخ دهد؛ کاری زیبا و قابل ستایش که هم از طرف مادر و هم  مراقب، خنده را بر لبان خیلی‌ها نشاند از این جهت که ازدواج و فرزندآوری محدودیت و مانع ادامه تحصیل بانوان نیست و یک مادر دغدغه‌مند ضمن آنکه در سنگر خانواده برای تربیت فرزندش تلاش می‌کند در سنگر مسیر علم و دانش هم گام برداشته و از سویی دیگر اقدام آن مراقب آزمون، جلوه زیبای دیگری از انسان‌دوستی را رقم زد.

فارغ از شیرینی و حس خوبی که این خبر به مخاطب می‌دهد باید گفت که بررسی‌ها نشان می‌دهد خبر حضور یک نوزاد سر جلسه کنکور ۱۴۰۱ کذب است و این عکس ارتباطی به آزمون کنکور ندارد بلکه مربوط به امتحانات پایان ترم دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران کوثر گنبدکاووس است!

در حالی که رئیس سازمان سنجش کشور پیش از این در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان از تشدید نظارت‌ها و تامین امنیت کنکور خبر داده بود به نظر می‌آید انتشار خبر لو رفتن سوالات آزمون و فانتزی‌های یک خبرنگار از کنکور و انتشار این عکس کافی بود تا امنیت و نظارت بر کنکور زیرسوال برود و البته با انتشار گسترده این خبر کسی از خود نپرسید که آیا امکان حضور افراد متفرقه در کنکور وجود دارد اصلا یک نوزاد چطور وارد حوزه امتحانی شد؟

دانشکده کوثر اصلا محل برگزاری کنکور نبود

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران کوثر گنبدکاووس در این باره  گفت: این اتفاق مربوط به نیمه خردادماه و مربوط به امتحانات حضوری دانشکده فنی و حرفه ای دختران گنبدکاووس بود و ارتباطی به کنکور سراسری ندارد.

مژگان میرزا ادامه داد: نکته جالب اینکه امتحانات حضوری ما به بعد از کرونا موکول شد و در این امتحانات، تعداد زیادی نوزاد همراه مادرانشان به جلسه امتحان آمدند که  ما برای رعایت حال آنها، نمازخانه دانشگاه را در اختیار خانواده ها قرار دادیم اما متاسفانه دیروز در اتفاقی عجیب عکس مربوط به امتحانات حضوری دانشگاه به عنوان عکس جلسه کنکور ۱۴۰۱ در فضای مجازی منتشر شد و ما از روز گذشته تاکنون همچنان در حال توضیح ماجرا هستیم تا رفع سوء‌تفاهم شود.

وی با بیان اینکه دانشکده ما اصلا محل برگزاری آزمون کنکور نبوده است، بیان کرد: اولین رسالت ما به عنوان یک مکان علمی و آکادمیک شفاف‌سازی است البته که انتشار این عکس نشان داد که ازدواج و فرزندآوری مانع تحصیل نیست اما متاسفانه این اتفاق مربوط به کنکور امسال نبود.

گفتنی است؛ تصاویر و متن زیر خبر منتشره روابط عمومی دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران کوثر گنبدکاووس پس از برگزاری این امتحان است که این روزها تبدیل به یک خبر کاذب شده است.

"از زیبایی‌های برگزاری امتحانات حضوری دانشکده کوثر ...

حضور دو دانشجو با نوزادان شیر خوار در جلسه امتحان حضوری!

لازم بذکر است که با مدیریت خانم دکتر میرزا، ریاست مجموعه، خانواده دانشجویی که اتفاقا فرزندان دوقلو داشت در یکی از نزدیکترین اتاقها به محل آزمون اسکان داده شد تا توسط خانواده از نوزادان مراقبت شود و دانشجوی دیگری که خیلی نگران فرزندش بود و دوری از او باعث عدم تمرکز و استرس او می شد توسط یکی از همکاران و مراقبین تا پایان آزمون دانشجو نگهداری و مراقبت گردید...

واقعا خیلی صحنه زیبایی بود ...

خدایا شکرت... 

روابط عمومی دانشکده کوثر"

همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.