کد خبر : 22488 / /
/

کسر اقساط وام میلیونی کرونا از یارانه نقدی خانوار| اقساط وام کی تمام می‌شود؟

شب گذشته یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز و مبلغ ۳۵ هزار تومان به‌عنوان قسط وام کرونا از یارانه افراد کسر شد. حالا این سوال مطرح شده که اقساط وام یک میلیونی کرونا چه زمان تمام می‌شود؟

کسر اقساط وام میلیونی کرونا از یارانه نقدی خانوار| اقساط وام کی تمام می‌شود؟

یارانه نقدی خانوار دیشب به حساب یارانه بگیران واریز شد  یارانه نقدی جاماندگان هم تا آخر هفته به حساب شان واریز می شود و یارانه نقدی گروهی از یارانه بگیران پس از بررسی دوباره دهک بندی ها  100 هزار تومان کم شد و اقساط وام کرونایی هم همچنین از یارانه نقدی کم شد جدیدترین خبر درباره یارانه نقدی و وام کرونا را در خبر آزاد بخوانید

یارانه نقدی

پرداخت وام کرونا در سال ۹۹ آغاز شد. در مجموع ۱۸ قسط از وام یک میلیونی کرونا باقیمانده است. این یعنی تا دی ماه ۱۴۰۲ اقساط وام کرونا از یارانه سرپرستان خانوار کسر می‌شود.

مرحله اول واریز وام کرونا تیرماه ۹۹ انجام شد و تاکنون مردم ۲۴ قسط آن را پرداخت کرده‌اند. با توجه به اینکه مهلت بازپرداخت اقساط، ۳۰ ماهه بود، ۶ ماه دیگر از بازپرداخت وام اول کرونا باقی مانده است. یعنی وام کرونای مرحله اول دی ماه ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

مرحله دوم وام کرونا هم آذر ماه ۹۹ به حساب سرپرستان واریز شد و تاکنون ۱۸ قسط آن از حساب یارانه مردم کسر شده و ۱۲ قسط دیگر آن باقیمانده است. پس اقساط این وام هم تیر ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

شب گذشته همزمان با واریز اولین مرحله از یارانه‌های جدید، مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه همه مشمولان کسر شد.

این تاریخ‌ها برای زمانی بود که ماهانه دو یارانه به حساب مردم واریز می‌شد. یکی یارانه نقدی و دیگری معیشتی. اما اکنون تنها یک یارانه به حساب مردم واریز می‌شود و مدت زمان بازپرداخت اقساط وام کرونا، طولانی‌تر می‌شود. این یعنی در مجموع ۱۸ قسط از وام یک میلیونی کرونا باقیمانده است و این یارانه دی ماه ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

یارانه نقدی

مبلغ اقساط وام کرونا چقدر است؟

مبلغ اقساط ماهانه وام کرونا ۳۵ هزار تومان است که از یارانه افراد کسر می‌شود. اما این مبلغ از تک تک اعضای خانواده کسر نمی‌شود و تنها یک ۳۵ هزار تومان از کل یارانه افراد کم می‌شود. برای مثال یارانه ۳۰۰ هزار تومانی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. اما با کسر یارانه کرونا مبلغ یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌شود./ تجارت نیوز

برای پیگیری یارانه نقدی با چه شماره‌ای تماس بگیریم؟

اگرچه یارانه تیر ماه شب گذشته واریز شده است اما برخی از افراد همچنان به دهک درآمدی و مبلغ یارانه‌ای که دریافت کرده‌اند اعتراض دارند. برای این اعتراض به کجا مراجعه کنیم؟

به گزارش تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد که دهک‌بندی درآمدی یارانه‌‌ها در این ماه تغییر کرده است و برخی از افراد دهک‌های اول تا سوم وارد دهک‌های درآمدی بالاتر شده‌اند و یارانه کمتری گرفته‌اند.

حالا سوال این است که برای اعتراض به دهک‌‌بندی یارانه‌ها به کجا باید مراجعه کرد و شماره تلفن پیگیری یارانه کدام است؟ پیش از این هم اعلام شده بود که افراد برای اطلاع از دهک‌بندی درآمدی خود با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.

همچنین بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، معترضان به دهک‌بندی اعلام شده یا افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری اعتراض و درخواست بازبینی دهک‌بندی خود به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند./ تجارت نیوز

خبر مهم برای یارانه نقدی بگیران متقاضی بازبینی در دهک بندی

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یارانه معیشتی در سه‌شنبه بیست‌ویکم تیرماه و قابل برداشت بودن آن از ساعت ۲۴ شب گذشته خبر داده است.

با تغییر مبلغ یارانه نقدی حدس و گمان های بسیاری در مورد آن مطرح شد. عده ای از تغییر یارانه نقدی به کالا برگ گفتند و عده از عدم پرداخت آن. با فرارسیدن موعد پرداخت یارانه نقدی تیر ماه اما سوال ها و حدس و گمان ها بالا گرفت؛ آیا یارانه نقدی پرداخت می شود؟

آیا یارانه نقدی تبدیل به کالا برگ می شود؟

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: مرحله ۱۳۷ یارانه کمک معیشتی مربوط به تیرماه سال ۱۴۰۱ از ساعت ۲۴ امشب ۲۰ تیرماه برای افرادی که واجد دریافت یارانه هستند، قابل برداشت خواهد بود.

وی افزود: کلیه سرپرستان خانواری که جزء دهک اول تا سوم هستند مبلغ یارانه دریافتی آن‌ها به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و سرپرستان خانواری که در دهک چهارم تا نهم قرار دارند مبلغ یارانه پرداختی به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

حسینی گفت: واریز یارانه به حساب متقاضیان بازبینی به دهک بندی که در سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست بازبینی خودشان را ثبت کرده بودند و از طرف وزارت مطبوع جزء دهک یک تا نه شناخته شده بودند، امشب به حساب شان واریز خواهد شد.

یارانه نقدی

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: کلیه افرادی که در زمره ثبت نام شدگان جدید و جزء جاماندگان بودند، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آزمون وسع شان انجام شده و دهک‌های درآمدی شان مشخص شده است و افرادی که در دهک‌های درآمدی یک تا ۹ قرار گرفتند تا پایان هفته یارانه تیرماه شان به اضافه معوقات اردیبهشت و خردادماه به حساب شان واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که متقاضی بازبینی در دهک بندی خود بوده اند معوقات اردیبهشت و خردادشان را خواهند گرفت.

حسینی اضافه کرد: بررسی ثبت نام کنندگان جدیدی که تا پایان ۱۵ خرداد که آزمون وسع شان انجام شده، مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.