کد خبر : 22358 / /
/

هشدار؛ خطر پرتاب شدن کودکان از سانروف خودرو

یک کارشناس تصادفات با اشاره به خطر پرتاب شدن کودکان از سانروف خودروها گفت: والدین مسئول ایمنی فرزندانشان هستند و باید حضور فرزندانشان در خودرو را مدیریت کنند.

هشدار؛ خطر پرتاب شدن کودکان از سانروف خودرو

سرهنگ رابعه جوانبخت درباره خطرات سانروف خودرو برای کودکان گفت: این روزها با آغاز فصل گرما شاهد استفاده بیشتر از سانروف خودروها هستیم.

وی گفت: واقعیت ماجرا آن است که سانروف برای تهویه هوا، استفاده از نور خورشید و از این دست علل در برخی از خودروها در نظر گرفته شده است. متاسفانه شاهد این هستیم که تغییر کاربری داده و به محلی برای تفریح کودکان تبدیل شده است.

جوانبخت افزود: کم نیستند خودروهایی که شاهد هستیم سانروف آن ها باز است و کودکی از آن بیرون آمده و شادی می‌کند. این در حالی است که از خطرات سانروف آگاه نیستیم. ممکن است اشیاء خارجی وارد چشم کودک شود، مواردی وجود داشته که حشره‌ای وارد چشم کودک شده و حتی در پی آن چشم کودک را تخلیه کرده بودند.

کارشناس تصادفات با بیان اینکه تصادفاتی نیز رخ داده بود که راننده ترمز کرده بود و کودک روی خودرو پرتاب شده و سپس روی آسفالت خیابان افتاده بود، گفت: باید به یاد داشته باشیم که مدیریت حضور فرزندان در خودرو به عهده والدین است و نباید در مقابل تمام خواسته های کودکان جواب مثبت داد. والدین مسئول ایمنی فرزندان هستند و باید از آن‌ها مراقبت کنند.

منبع: ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.