کد خبر : 22118 / /
/

حساب این بازنشستگان پرپول شد| واریزی جدید دولت به حقوق بازنشستگان امشب | سورپرایز سهامداران با سود ۲۷ میلیونی!

نایب رئیس هیئت مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از منظور شدن ۳۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سود سال مالی ۱۴۰۰ به حساب اعضا خبر داد و گفت: بیش از ۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال از این سود که متعلق به اعضای بازنشسته است به صورت نقدی به حساب آنها واریز شده است.

حساب این بازنشستگان پرپول شد| واریزی جدید دولت به حقوق بازنشستگان امشب | سورپرایز سهامداران با سود ۲۷ میلیونی!

حمید باقرنژاد ضمن اعلام این خبر افزود: با برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ مصوب شد که ۱۰۰ درصد سود ۳۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی در بین فرهنگیان عضو این موسسه تسهیم شود.  

وی تصریح کرد: بیش از ۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال از سود حاصله متعلق به اعضای بازنشسته بازه زمانی اول مهر ۱۳۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ است که روز سه‌شنبه ۱۴ تیر به صورت نقدی به حساب آنها واریز شده و قابل برداشت است که نسبت به دوره‌های گذشته ۲ ماه زودتر محاسبه و پرداخت شده است.

معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه میانگین سود اعضا در سال مالی ۱۴۰۰ بیش از ۴۸ میلیون ریال بوده است، بیان کرد: بیشترین سود تسهیم شده ۲۷۵ میلیون ریال است که برای یک سال مالی، سود قابل توجهی است.  

باقرنژاد یادآور شد: فرهنگیان شاغل می‌توانند با مراجعه به وب سایت صندوق ذخیره فرهنگیان و در قسمت صورت وضعیت اعضا، سود سال مالی ۱۴۰۰ را که به حساب آنها منظور شده است، مشاهده کنند./منبع: ایسنا

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ های سازمان تامین اجتماعی: رقم وام در سال ۱۴۰۱ به ۱۲ میلیون تومان رسید.

احمد اسفندیاری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نزدیک به ۴ میلیون نفر مستمری بگیر دارد، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران از سال ۱۳۹۹ تغییراتی داشته و امضای تفاهم‌نامه‌ای با تکیه بر منابع داخلی سازمان و اعتبارات بانک رفاه کارگران در جهت هم‌افزایی و ایجاد تعامل بیشتر، زمینه‌ساز افزایش قابل توجه ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان شده است.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۳۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران به مبلغ ۵ میلیون تومان پرداخت شده و در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات با مبلغ ۷ میلیون تومانی پرداخت شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و افزایش ۷۰ درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم در سال جاری به ۱۲ میلیون تومان رسید.

اسفندیاری ادامه داد: در سال جاری تعداد ۴۱۶ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و مبلغ این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان با اقساط ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: سهمیه‌های تخصیصی به کانون‌های بازنشستگان استان‌ها با توجه به تعداد بازنشستگان هر استان و اعضای کانون‌ها، تعیین و اعلام شده و اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان ثبت‌نام شده توسط کانون‌های بازنشستگان پرداخت می‌شود.

اسفندیاری به مراحل بعدی ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران اشاره کرد و گفت: مراحل بعدی پرداخت تسهیلات با استفاده از سامانه هوشمندی خواهد بود که امکان دسترسی بازنشستگان را جهت ثبت‌نام فراهم خواهد کرد. به منظور حفظ سلامتی و کاهش مراجعات حضوری بازنشستگان و مستمری‌بگیران، پرداخت تسهیلات به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود.

افزایش 70 درصدی وام بازنشستگان نسبت به سال گذشته

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس،  معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ های سازمان تأمین‌ اجتماعی بیان کرد: تسهیلات بازنشستگان افزایش 70 درصدی داشته و توسط کانونهای بازنشستگان پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، احمد اسفندیاری با بیان اینکه این سازمان قریب به چهار میلیون نفر مستمری‌ بگیر دارد، افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران از سال 1399 تغییراتی داشته و امضای تفاهم نامه‌ای با تکیه بر منابع داخلی سازمان و اعتبارات بانک رفاه کارگران در جهت هم‌افزایی و ایجاد تعامل بیشتر، زمینه‌ساز افزایش قابل توجه ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان شده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته قریب به 600 هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۳۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران به مبلغ ۵ میلیون تومان پرداخت شده و در سال 1400 نیز حدود ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات با مبلغ 7 میلیون تومانی پرداخت شده است.

اسفندیاری ادامه داد: در سال جاری تعداد 416 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و مبلغ این تسهیلات۱۲ میلیون تومان با اقساط ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد خواهد بود. سهمیه‌های تخصیصی به کانون‌های بازنشستگان استان‌ها با توجه به تعداد بازنشستگان هر استان و اعضای کانون‌ها، تعیین و اعلام شده و اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان ثبت‌نام شده توسط کانون‌های بازنشستگان پرداخت می‌شود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.