کد خبر : 21964 / /
/

قیمت پراید|قیمت پراید در بازار|قیمت پراید امروز

پراید ارزان تر از تیبا شد | جدیدترین قیمت پراید تیبا و دنا| قیمت پراید امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۱

قیمت خودرو هفته گذشته به دلیل امضاء نشدن تواق‌نامه برجام، با افزایش جزئی همراه بود. در این هفته نیز به نظر نمی‌رسد کاهش قیمتی در راه باشد.

پراید ارزان تر از تیبا شد | جدیدترین قیمت پراید تیبا و دنا| قیمت  پراید امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۱
پیش‌بینی قیمت پراید کار ساده‌ای نیست. موازی با نوسانات چشمگیر دلار، شاهد نوسانات قیمت پراید در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت پراید  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت پراید طرح قرعه کشی راه اندازی شد بازار خودرو در کنار ارز، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ایران بوده به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت پراید در بازار دوباره دچار نوسان باشد
به گزارش تجارت‌نیوز،  قیمت خودرو صفر داخلی در روز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ شش میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته داشت. این خودرو هم‌اکنون در قیمت ۵۰۷ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۲ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار / قیمت پراید و تیبا

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ با چهار میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور با سه میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، تا نرخ ۳۵۸ میلیون تومان پیش رفت.

پژو پارس اتوماتیک، بر قله ۴۷۵ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز در بازار چهار میلیون افزایش داشت . این خودرو امروز به قیمت ۵۹۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.خودرو

پیش‌بینی قیمت پراید در روزهای آینده

فیروز نادری ،کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: از هفته گذشته خودروها در بازار به دلیل امضاء نشدن تواق‌نامه برجام، با افزایش قیمت جزئی همراه بود. البته در این هفته نیز به نظر نمی‌رسد کاهش قیمتی در راه باشد. اگر افزایش قیمتی نیز اتفاق بیافتد، جزئی است.

او توضیح داد: وزیر صمت اعلام کرد که سال آینده خودروهای اقتصادی وارد بازار می‌شوند. اما به نظر نمی‌رسد این وعده نیز مانند وعده‌های دیگر وزیر تحقق یابد. تا زمانی که این صحبت‌ها و وعده‌های خودرویی عملی نشود، تاثیری در بازار و قیمت‌ها ندارد.

قیمت روز خودرو پراید امروز یکشنبه ۱۴۰۱/۴/۱۲

دیلی اکسچنج با معیارهای دقیقی که دارد [از جمله پرس و جو از نمایندگی های فروش سایپا] لیستی از بروزترین قیمت خودرو های ایران تهیه و تنظیم کرده است .

گفتنی است لیست منتشر شده ممکن است در طول روز دچار تغییر شود .

آنچه در زیر می آید، قیمت خودرو سایپا از جمله پراید امروز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران است .

لیست قیمت برخی از پروفروش ترین خودروهای سایپا امروز دوازدهم تیر ۱۴۰۱ به شرح زیر است:
  • پراید ۱۳۱: ۱۷۴۰۰۰۰۰۰ تومان
  • تیبا: ۱۸۱۰۰۰۰۰۰ تومان
  • پراید ۱۱۱: ۱۹۰۰۰۰۰۰۰ تومان
  • ساینا: ۱۹۶۰۰۰۰۰۰ تومان

قیمت های درج شده در جدول قیمت خودرو های سایپا ممکن است دارای نوسان ۱۰ درصدی در نمایندگی باشد .

خودرو قیمت امروز
پراید ۱۱۱ ۱۸۸ میلیون تومان
پراید ۱۳۱ ۱۷۱ میلیون تومان
پراید ۱۳۲ ۱۶۳ میلیون تومان
پراید ۱۵۱ ۱۶۰ میلیون تومان
پراید ۱۵۱ پلاس ۱۷۷ میلیون تومان
تیبا ۱۷۸ میلیون تومان
تیبا ۲ ۱۸۵ میلیون تومان
تیبا ۲ پلاس ۲۰۶ میلیون تومان
ساینا ۱۹۳ میلیون تومان
ساینا S ۱۹۸ میلیون تومان
کوئیک دنده‌ای ۱۹۴ میلیون تومان
کوئیک اتوماتیک پلاس ۲۸۱ میلیون تومان
سیتروئن C3 یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان
چانگان CS35 ۶۱۵ میلیون تومان
وانت زامیاد ۲۸۰ میلیون تومان
کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژی یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان
آریو ۴۵۵ میلیون تومان
شاهین ۳۴۴ میلیون تومان
لیست قیمت پراید یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱

قیمت خودرو در سال های اخیر با توجه به رویدادهای مختلف روند صعودی داشته است .

از حوادث دی ماه ۹۶ تا وقایع پس از سهمیه بندی بنزین در آبان ۹۸؛ همگی موجب افزایش شدید قیمت خودرو در بازار ایران شدند .

قیمت پراید

قیمت ماشین پراید امروز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱

تصویری که بازار خودرو در ایران به دست می دهد، نمایانگر این موضوع است که تغییرات قیمتی محصولات سایپا در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده؛ مگر در مقاطعی خاص .

مثلا طرح های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی .

به گفته کارشناسان طرح های فوق العاده فروش که از خردادماه سال گذشته آغاز شده در کنار آنهااعمال نظارت شدید از سوی سازمان بازرسی کل کشور موجب تثبیت قیمت خودرو در بازار شده است .

بیست و چهارم شهریورماه سال جاری طرح ساماندهی بازار خودرو که از مجلس دهم کلید خورده بود در نهایت با اعمال اصلاحاتی در مجلس یازدهم به تصویب نمایندگان مجلس رسید .

به موجب این طرح هر شخص می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودروی تمام برقی یا هیبریدی و یا واردات خودروی بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی آ و ب و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و یا بالاتر برحسب گواهی های استاندارد معتبر معادل ارزش صادراتی خود اقدام نماید .

همچنین این طرح تصریح می کند سقف تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار توسط شورای رقابت و براساس میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر خودروی سواری طی یک سال گذشته تعیین می شود .

شورای نگهبان قانونی اساسی ایران اما طرح واردات خودرو را مغایر با قوانین می داند؛ علاوه بر مخالفت شورای نگهبان دیدگاه فعالان بازار و کارشناسان خودرو هم به این طرح خوشبینانه نیست و تأثیرگذاری آن را مثبت نمی دانند .

برخی کارشناسان بازار معتقدند طرح واردات خودرو باعث افزایش قیمت دلار و نرخ ارز در بازار خواهد شد؛ آنها می گویند با اجرای این طرح افراد به روش های غیرقانونی و خارج از سیستم و نظارت بانک مرکزی با پرداخت ریال در داخل کشور، ارز موردنظر را در خارج خریداری و در قالب واردات بدون انتقال ارز، خودرو را وارد می کنند و لذا با افزایش تقاضای ارز در بازار غیر رسمی به شدت قیمت آن افزایش خواهد یافت .

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.