کد خبر : 21855 / /
/

قیمت پراید|قیمت پراید صفر|قیمت پراید کارکرده

پیش‌بینی نوسان قیمت خودرو | جدیدترین قیمت پراید، تیبا، پژو، دنا و تارا | قیمت پراید امروز پنج شنبه ۹ تیر

در جدول زیر قیمت روز انواع پراید و خودروهای دیگر را در بازار مشاهده می‌کنید

پیش‌بینی نوسان قیمت خودرو | جدیدترین قیمت پراید، تیبا، پژو، دنا و تارا | قیمت پراید امروز پنج شنبه ۹ تیر

آنچه در این گزارش می خوانید قیمت انواع خودرو های شرکت سایپا از جمله قیمت پراید در روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۴/۹ در بازار خودرو ایران است .شاهد نوسانات قیمت پراید در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت پراید  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت پراید طرح قرعه کشی راه اندازی شد به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت پراید در بازار دوباره دچار نوسان باشد

قیمت خودرو همچنان با نوسان همراه است. اما مذاکرات وین و همچنین نوسانات ارزی تعیین کننده نهایی قیمت‌ها در بازار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز،  قیمت خودرو صفر داخلی در روز پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ سه میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. این خودرو هم‌اکنون در قیمت ۵۰۱ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با دو میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، به ۴۰۲ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار پراید و تیبا

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۲۹۹ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز یک میلیون تومان کاهش داشت و در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

پژو پارس اتوماتیک با هشت میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، بر قله ۴۷۵ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز در بازار به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو متاثر از مذاکرات وین و نتیجه و تاثیر نهایی آن بر قیمت ارز دارد. این دو عامل سریعا تاثیر خود را در بازار نشان می‌دهند. اما در حال حاضر، بازار با شروع مجدد مذاکرات بازار کمی امیدوار به نظر می‌رسد. به لحاظ روانی نیز دلار کمی کاهش داشت. اما همچنان باید منتظر نتایج نهایی این مذاکرات و مشاهده تاثیر آن بر قیمت‌ها باشیم.

قیمت ماشین پراید امروز پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱

تصویری که بازار خودرو در ایران به دست می دهد، نمایانگر این موضوع است که تغییرات قیمتی محصولات سایپا در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده؛ مگر در مقاطعی خاص .

مثلا طرح های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی .

به گفته کارشناسان طرح های فوق العاده فروش که از خردادماه سال گذشته آغاز شده در کنار آنهااعمال نظارت شدید از سوی سازمان بازرسی کل کشور موجب تثبیت قیمت خودرو در بازار شده است .

تاثیر طرح واردات خودرو بر قیمت خودروها

بیست و چهارم شهریورماه سال جاری طرح ساماندهی بازار خودرو که از مجلس دهم کلید خورده بود در نهایت با اعمال اصلاحاتی در مجلس یازدهم به تصویب نمایندگان مجلس رسید .

به موجب این طرح هر شخص می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودروی تمام برقی یا هیبریدی و یا واردات خودروی بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی آ و ب و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و یا بالاتر برحسب گواهی های استاندارد معتبر معادل ارزش صادراتی خود اقدام نماید .

همچنین این طرح تصریح می کند سقف تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار توسط شورای رقابت و براساس میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر خودروی سواری طی یک سال گذشته تعیین می شود .

شورای نگهبان قانونی اساسی ایران اما طرح واردات خودرو را مغایر با قوانین می داند؛ علاوه بر مخالفت شورای نگهبان دیدگاه فعالان بازار و کارشناسان خودرو هم به این طرح خوشبینانه نیست و تأثیرگذاری آن را مثبت نمی دانند .

برخی کارشناسان بازار معتقدند طرح واردات خودرو باعث افزایش قیمت دلار و نرخ ارز در بازار خواهد شد؛ آنها می گویند با اجرای این طرح افراد به روش های غیرقانونی و خارج از سیستم و نظارت بانک مرکزی با پرداخت ریال در داخل کشور، ارز موردنظر را در خارج خریداری و در قالب واردات بدون انتقال ارز، خودرو را وارد می کنند و لذا با افزایش تقاضای ارز در بازار غیر رسمی به شدت قیمت آن افزایش خواهد یافت .

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.