کد خبر : 21819 / /
/

قیمت گوشت/قیمت گوشت در بازار

آخرین قیمت گوشت قرمز برای تعطیلات آخرهفته| گوشت قرمز امروز کیلو چند شد؟

جدیدترین قیمت گوشت اعلام شد

آخرین قیمت گوشت قرمز برای تعطیلات آخرهفته| گوشت قرمز امروز کیلو چند شد؟

قیمت گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات همراه شد.  قیمت‌ گوشت کاهشی نشده و بنابر گفته فعالان این صنعت همین بالا بودن قیمت‌ گوشت بازار را از رمق انداخته است.قیمت‌ گوشت گرم گوسفندی و گوساله امروز در بازار تهران اعلام شد.بر اساس گزارش میدانی از سطح شهر تهران قیمت گوشت گرم گوسفندی و گوساله امروز چهارشنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

11

22

تزریق گوشت قرمز تنظیم بازاری در میادین میوه و تره بار

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور  از عرضه گوشت شقه گوسفندی گرم با قیمت کیلویی ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کنندگان خبرداد  و گفت: این اقدام به منظور حمایت از مصرف کنندگان و با در نظر گرفتن کشش میادین عرضه می‌شود.

محسن سلامی درباره تزریق گوشت قرمز تنظیم بازاری در میادین میوه و تره بارتهران افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت، گوشت گوسفندی  شقه‌ای ۱۱۰ هزارتومان و گوشت گوساله شقه‌ای ۹۵ هزارتومان تحویل میادین می‌شود که با نرخ های مصوب ستاد تنظیم بازار به دست مشتریان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهار داشت: دولت تمامی تلاش خود را برای متعادل شدن قیمت گوشت قرمز و همچنین حمایت از تولید کننده و مصرف کننده دارد و در صورت تشخیص ستاد تنظیم بازار این شرکت با تمام توان وارد بازار خواهد شد.

بررسی‌های میدانی نشان می دهد که طی روزهای اخیر نیز قیمت گوشت گوسفندی در بازار به کمتر از ۲۰۰ هزارتومان رسید که نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته  و وضعیت بازار بیانگر تداوم کاهش قیمت ها است.

دو هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار  ۲۲۴ هزار تومان بود که طی روزهای اخیر به ۱۸۰ تا ۱۸۹ هزارتومان رسید یعنی کاهش بیش از  ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان را داشته است البته قیمت گوشت گوساله همچنان بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ هزارتومان است.

قیمت هر شانه تخم مرغ مارک دار ۳۰ تایی بین ۷۰ تا ۷۵ هزارتومان و گوشت مرغ بین ۵۷ تا ۶۴ هزارتومان است.

قیمت گوشت

قیمت گوشت قرمز در بازار استان کرمانشاه به پایین‌تر از نرخ مصوب رسید

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: قیمت گوشت قرمز در استان کرمانشاه به پایین‌تر از قیمت مصوب رسیده و اکنون گوشت گوسفندی با قیمت هر کیلو ۱۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: با اجرای طرح متناسب‌سازی یارانه‌ها قیمت چهار قلم کالای اساسی افزایش یافت اما به تبع مشتقات این کالاها نیز با افزایش قیمت مواجه شدند اما اکنون بازار به آرامش نسبی رسیده است.

وی با بیان اینکه در اینچنین شرایط افراد سودجو اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها می‌کنند که بازرسان جهاد کشاورزی تمرکز خود را روی نظارت بر بازار گذاشته‌اند عنوان کرد: از نظر تامین مواد غذایی مشکلی وجود ندارد زیرا از ماه‌ها قبل کالاهای اساسی همچون مرغ، شکر و برنج وارداتی تأمین و به تدریج وارد بازار شده است.

عباسی با اشاره به بازدید از عمده‌فروشان برنج در استان گفت: برخی فاکتورسازی و احتکار می‌کنند و اکنون در شرایطی که مردم با گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند با قیمت مضاعف عرضه می‌کنند که با این افراد به شدت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه با ورود برنج خارجی و برنج داخلی از شهریور ماه به طور قطع قیمت برنج داخلی نیز کاهش می‌یابد افزود: اکنون تورم انتظاری بدترین موضوع است که سبب شده مردم با دغدغه گرانی در آینده، به خرید مقدار زیادی کالاهای اساسی اقدام می‌کنند و برخی فروشنده‌ها نیز به افزایش قیمت ترغیب می‌شوند.

عباسی با اشاره به اینکه دولت سقف قیمت 59 هزار و 800 تومان را برای هر کیلو مرغ تعیین کرده است عنوان کرد: اوایل اجرای طرح متناسب‌سازی یارانه‌ها که مرغ به قیمت هر کیلو 35 هزار تومان نیز در بازار یافت می‌شد مرغ عرضه شده مربوط به جوجه‌ریزی 40 روز قبل و با قیمت نهاده قبل از اجرای طرح بود و از طرف دیگر عدم استقبال مردم نیز سبب کاهش قیمت شده بود.

وی افزود: در این مدت به دلیل آزاد شدن قیمت نهاده‌ها، جوجه‌ریزی ماهانه یک میلیون کاهش یافته اما برای حمایت از تولیدکننده صادرات آزاد شده که بخشی از درآمد مرغداران از این طریق تأمین شود زیرا با قیمت مصوب مرغ، تولیدکننده کمترین سود را کسب می‌کند.

عباسی با اشاره به کاهش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر عنوان کرد: هم‌اکنون قیمت مصوب گوشت گوسفندی مخلوط 160 هزار تومان، گوساله مخلوط 160 هزار تومان و گوساله نرمه 205 هزار تومان تعیین شده است و چون در استان کرمانشاه گوسفند مازاد وجود دارد قیمت گوشت گوسفندی و گوساله با هم برابر است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما کاهش تولید توسط دامداران در آینده به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی است گفت: طرح‌های تشویقی برای حمایت از دامداران اجرا و از طرف دیگر آزاد شدن صادرات کمک قابل توجهی به دامداران است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.