کد خبر : 21267 / /
/

وعده جدید وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات گفت: رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت موبایل تا پایان دولت ۲۰ پله و در اینترنت ثابت ۳۰ پله ارتقا می‌یابد.

وعده جدید وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات گفت: رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت موبایل تا پایان دولت ۲۰ پله و در اینترنت ثابت ۳۰ پله ارتقا می‌یابد.

عیسی زارع پور در برنامه گفتگوی تلویزیونی صف اول در مورد دلایل کاهش کیفیت و کندی سرعت اینترنت توضیح داد و گفت: سرعت فعلی اینترنت شایسته مردم نیست و تلاش ما در این دولت ارتقا سرعت روی زیرساخت‌های شبکه ارتباطی کشور است.

وی با بیان اینکه ارائه هرگونه خدمات دولت الکترونیک نیازمند شبکه‌ای با سرعت و کیفیت بالا است و یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه دولت الکترونیکی مربوط به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی می‌شود ادامه داد: تلاش ما این است که همزمان دو بال شبکه ملی اطلاعات را که مربوط به توسعه فناوری اطلاعات و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی می‌شود را توسعه دهیم.

وی گفت: از آنجایی که ارتباطات بی سیم دارای محدودیت‌های خاصی به دلیل فضای فرکانسی است، زمانی که ترافیک از یک حدی بیشتر شود کیفیت روی این شبکه افت پیدا می‌کند. از این رو ما تمرکزمان را به سمت توسعه شبکه فیبرنوری به عنوان نسخه شفابخش حل سرعت اینترنت برده ایم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در حالی که در بسیاری از کشورها توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها حدود ۸ سال طول می‌کشد اما قرار است در دولت سیزدهم تا پایان دولت ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری برای منازل و کسب و کارها فراهم کنیم و برای این پروژه حمایت‌های مالی و قانونی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در پایان دولت سیزدهم قول می‌دهیم که در اینترنت موبایل حداقل ۲۰ پله و در اینترنت ثابت ۳۰ پله رتبه ایران را ارتقا دهیم. امیدواریم در صورتی که پروژه اینترنت فیبر نوری اجرایی شود ایران در حوزه اینترنت ثابت جزو ۵۰ کشور اول باشد. در همین حال با راه اندازی ۵G نیز تا سه سال آینده سرعت اینترنت موبایل هم افزایش می‌یابد./مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.