کد خبر : 18397 / /
/

سفر لاکچری به عراق چقدر تمام می‌شود؟

آن‌طور که آژانس‌های توریستی خبر می‌دهند امسال استقبال مردم که بیشترشان از قشر متوسط جامعه هستند برای سفر به عراق رشد چشمگیری یافته است.

سفر لاکچری به عراق چقدر  تمام می‌شود؟

«علیرضا محبوبی»، مدیر فنی یک تور عراق، می‎گوید: «بعد از کرونا، استقبال برای سفر به عراق خیلی خوب شده؛ در حال حاضر هم ما تقریبا 4 روز در هفته پرواز داریم درحالی‌که قبل از کرونا نهایتا 2 روز در هفته پرواز به عراق را گارانتی می‌کردیم. در مناسبت‌هایی مانند ولادت امام حسین (ع) یا تعطیلات نوروز نسبت به گذشته رکورد بی‌سابقه‌ای داشته‌ایم؛ در روزهای اول تا پنجم عید نوروز امسال در هر روز حدود 500 تا 600 مسافر فرستادیم. در ماه رمضان هم که اصولا عراق خلوت است باز نسبت به سال‌های گذشته استقبال دو تا سه‌برابر سال‌های قبل بوده. برای عید فطر هم تورهای ما در روزهای هفتم، هشتم و نهم اعزام می‌شوند که برای هر روز 250 مسافر داریم. اینقدر استقبال خوب است که برای همین روزهای منتهی به عید فطر باز در حال افزایش درخواست هستیم و برای روز هفتم اردیبهشت تعداد مسافرین اعزامی به 280 نفر افزایش یافته.»

هزینه سفر به عراق چقدر تمام می‌شود؟

تورهای به کشور عراق معمولا تلفیقی و 7 روزه است که 2 شب را در نجف سپری می‌کنند و 5 شب هم در کربلا می‌گذرد. این مدیر فنی تور اختصاصی کربلا می‌گوید: «هزینه سفر به عراق امسال نسبت به سال گذشته حدود یک میلیون تومان گران‌تر شده؛ برای مثال، سال گذشته در ایام عادی قیمت تور کربلا که رفت و برگشت آن هوایی بود حدود 6 میلیون و 500 تا 6 میلیون و 600 هزار تومان بود، امسال هزینه چنین توری به 7 میلیون و 700 تا 7 میلیون و 800 هزار تومان رسیده.» محبوبی می‌افزاید: «این گرانی به دلیل نوسانات نرخ ارز رخ داده. در حال حاضر حدود 3 میلیون تومان صرف خدمات عراق می‌شود و اگر قیمت دلار پایین بود این مبلغ روی یک‌ میلیون و 500 هزار تومان می‌رفت و هزینه تورها خیلی پایین‌تر می‌شد.» 7 میلیون و 800 هزار تومانی که از مسافر دریافت می‌شود هزینه رفت و برگشت با هواپیما، هتل درجه یک، غذا شامل صبحانه، ناهار و شام، هزینه ترنسفر فرودگاهی، رفت و برگشت به کاظمین و سامرا و همچنین تمام گشت‌های شهری و زیارتی در کربلا و نجف می‌شود.

هزینه تور زمینی عراق چقدر است؟

مدیر فنی تور عراق در مورد هزینه سفر به عراق به صورت زمینی می‌گوید: «بعد از شیوع کرونا تا همین الان مرز مهران و تمام مرزهای منتهی به کشور عراق از ایران بسته است و ملیت ایرانی اجازه ورود به کشور عراق را فعلا ندارد، البته چند روزی است که می‌گویند با ویزا امکان سفر وجود دارد اما ویزای آن فعلا صادر نمی‌شود، ولی  برآورد می‌شود که هزینه تور زمینی به عراق بین 3 میلیون و 500 تا 4 میلیون و 500 هزار تومان بشود.»

سفر لاکچری به عراق چقدر می‌شود؟

به گفته محجوبی، در حال حاضر به دلیل اینکه عراق سیستم رزرواسیون هتل ندارد، امکان مسافرت انفرادی به این کشور چندان وجود ندارد و بیشتر کسانی که مایل به سفر به عراق هستند باید با تور مسافرت کنند و از هتل‌های درجه الف معمولی استفاده کنند. اما کسی اگر بخواهد لاکچری سفر کند باید به صورت انفرادی به عراق سفر کند و در آنجا هم می‌تواند از هتل‌های لاکچری که هزینه هر شب اقامت در آنها 80 تا 100 دلار است استفاده کند. در این‌صورت، سفر یک‌هفته‌ای لاکچری به عراق حدود 18 میلیون تومان تمام می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.