کد خبر : 18357 / /
/

وام بازنشستگان/وام ضروری بازنشستگان/وام بازنشستگان جدید

بازنشستگان پولدار شدند/ ثبت نام وام ضروری بازنشستگان از امروز

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام جدید وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز (سه‌شنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۱) خبر داد.

بازنشستگان پولدار شدند/ ثبت نام وام ضروری بازنشستگان از امروز

پرداخت نوبت سوم وام بازنشستگان انجام می شود.افرادی که تا کنون هیچگونه وامی دریافت نکرده اند اولویت اصلی برای وام بازنشستگان هستند.مبلغ وام بازنشستگان هفت میلیون تومان است. مرحله دوم ثبت‌نام  وام بازنسشتگان شروع شده است.خبرهای مربوط با وام بازنشستگان را در سایت خبرآزاد بخوانید.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام جدید وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز (سه‌شنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۱) خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود مرتضایی‌فرد افزود: ثبت نام اینترنتی وام ضروری 12 میلیون تومانی سال 1401 بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز (سه‌شنبه ششم اردیبهشت) تا پایان اردیبهشت ماه 1401 انجام می شود.

وی یادآور شد: ثبت نام فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

مرتضایی‌فرد با بیان اینکه «مبلغ این تسهیلات همانند مرحله قبل، 12 میلیون تومان با اقساط 36 ماهه و با کارمزد 4 درصد است، اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به درگاه خدمات الکترونیک صندوق مراجعه و با وارد کردن اطلاعات سه گانه خود شامل دفترکل، کد ملی و شماره حساب نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ثبت درخواست متقاضیان به معنی پرداخت تسهیلات به همه عزیزان نخواهد بود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی، میزان حقوق دریافتی و سایر موارد بررسی شده و با اولویت‌بندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل، این تسهیلات در نوبت‌های مشخص پرداخت خواهد شد.

مرتضایی‌فرد با اشاره به اینکه اعلام نتایج و اسامی افراد واجد شرایط و مشمول از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری انجام می شود، تصریح کرد: اسامی واجدین شرایط براساس نوبت‌بندی انجام شده در همین سایت اعلام می‌شود و مبلغ تسهیلات به حساب واجدین شرایط واریز خواهد شد.

وام بازنشستگان

شرایط وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان

مهم‌ترین شرط پرداخت وام بدون ضامن این است که افراد ثابت کنند که توان پرداخت اقساط این وام را داشته باشند. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی هم چندی پیش اعلام کرد طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند.

اما این افراد اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باشند، علاوه بر نامه کسر از حقوق، باید چک یا سفته هم به بانک بدهند.

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی هم همین است. یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی هم با یک نامه کسر از حقوق و چک و سفته می‌توانند وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام می‌دهد؟

۱۲ بانک دولتی ملکف شده‌اند که وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت کنند. متقاضیان دریافت این وام باید به بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت می‌کنند. بازنشستگان هم برای دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی باید به شعب بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت کنند.

برای مثال بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن باید به بانک رفاه مراجعه کنند. چون حقوق خود را از این بانک می‌گیرند. بر اساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی تنها باید نامه کسر از حقوق به بانک ارائه کنند. افرادی هم که وام ۱۰۰ میلیونی می‌خواهند علاوه بر نامه کسر از حقوق باید چک یا سفته هم بدهند.

وام ۱۰۰ میلیونی بانک صادرات

چند روز قبل هم مدیر بانک صادرات اعلام کرد کارمندان و بازنشستگانی که حقوق ماهانه خود را از بانک صادرات دریافت می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به بانک صادرات وام ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بانک صادرات چیست؟ اولین شرط این است که فرد حقوق خود را از این بانک دریافت کند. چه افرادی که شاغل باشند چه بازنشسته. بازنشستگانی که گواهی کسر از حقوق داشته باشند، تنها با همان نامه می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند.

اما افرادی که گواهی کسر از حقوق ندارند،‌ باید اعتبارسنجی شوند و اگر رتبه اعتباری آنها A باشد، می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند.

اما این تنها وامی نیست که وعده پرداخت آن به بازنشستگان شده است. پیش از این در شهریور ماه بانک رفاه اعلام کرد به بازنشستگان وام ۱۰۰ میلیونی می‌دهد. این وام در قالب طرح کرامت بود و برای تامین اموال، تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی پرداخت می‌شد.

وام ۱۰۰ میلیونی بانک رفاه به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند پرداخت می‌شود. اما نرخ سود این وام ۱۸ درصد است و مبلغ این وام، دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان است.

وام بازنشستگان

زمان پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان

آنگونه که معاون امور بانکی وزارت اقتصاد اعلام کرده قرار بود وام بانکی ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن، از ابتدای بهمن ماه پرداخت شود. اما پرداخت گویا این وام فوری به مرحله پرداخت نرسیده است. چون روز گذشته (۴ بهمن) رییس‌کل بانک مرکزی گفت: مقررات اعتبارسنجی مشتریان در حال بازنگری است و مقررات جدید تا پایان سال به سیستم بانکی اعلام می‌شود.

بر این اساس به نظر می‌رسد که بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید منتظر مقررات جدید اعتبارسنجی بانک‌ها باشند. چون پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی فوری به کارمندان دولت نیازی به اعتبارسنجی ندارد اما پرداخت این وام به دیگر متقاضیان مشروط به انجام اعتبارسنجی شده است.

اما آیا بازنشستگان در اولویت دریافت وام هستند؟

آنگونه که پیش از این اعلام شده اولویت پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی با کارمندان دولت است. بعد از آن کارمندان نهادهای عمومی مانند شهرداری در اولویت هستند و کارمندان برخی از شرکت‌های خصوصی هم می‌توانند این وام را بگیرند. اما کسی اعلام نکرده که آیا بازنشستگان هم برای دریافت این وام، در اولویت قرار دارند یا نه.

وام ۱۰۰ میلیونی بانک رفاه

بازنشستگان برای دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن میتوانند به ۱۲ بانک دولتی مراجعه کنند. یعنی ۱۲ بانک شامل بانک‌های مسکن، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض‌الحسنه مهر ایران، صادرات، ملت و تجارت باید وام بدون ضامن بدهند.

اما این تنها وامی نیست که وعده پرداخت آن به بازنشستگان شده است. پیش از این در شهریور ماه بانک رفاه اعلام کرد به بازنشستگان وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌دهد. این وام در قالب طرح کرامت بود و برای تامین اموال، تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی پرداخت می‌شد.

وام ۱۰۰ میلیونی بانک رفاه به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند پرداخت می‌شود. اما نرخ سود این وام ۱۸ درصد است و مبلغ این وام، دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان است./تجارت نیوز

نحوه  ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی پس از مراجعه به آدرس خدمات غیر حضوری سازمان vaam.kabta.ir بصورت اتوماتیک به آدرس  account.tamin.ir منتقل می شوید.

اطلاعیه وام بازنشستگان

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با صدور اطلاعیه‌ای از بازنشستگان متقاضی دریافت تسهیلات ۷ میلیون تومانی خواست که پیامک ارسالی بانک را پاسخ دهند، در غیر این صورت انصراف آنها از دریافت این تسهیلات تایید می‌شود.

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران از بازنشستگان متقاضی دریافت این وام خواست که طبق دستور بانک عمل کنند و در صورت تمایل به دریافت تسهیلات مذکور و پذیرش شرایط، ضوابط و مفاد قرارداد تسهیلات و فرم‌های پیوست مربوطه، عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۳۲ ارسال کنند؛ در غیر این صورت بانک طبق تکلیفی که برای درخواست‌دهنده‌ تهسیلات اعلام کرده، حداکثر تا ۴۸ ساعت انصراف از دریافت تسهیلات را تایید می‌کند.

چه کسانی از دریافت وام هفت میلیونی بازنشستگان محرومند؟

بازنشستگان بالا ۷۲ سال

افراد دارای بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌ها

بازنشسته‌ای که در ۳ سال گذشته از بانک رفاه وام گرفته‌اند

کسانی که سیم کارت به اسم خودشان ندارند

بازنشسته‌ای که حقوق خود را از بانک رفاه نمی‌گیرد

زمان واریز نوبت دوم وام بازنشستگان تامین اجتماعی

دهقان‌کیا درباره وام بازنشستگان می‌گوید: اولین نوبت وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان در حال واریز است. همچنین دومین نوبت ثبت‌نام نیز در حال انجام است. مرحله دوم در شهریور واریز می‌شود، در واقع دومین نوبت گروه بازنشستگان متقاضی دریافت وام با حقوق ماه بعد وام دریافت می‌کنند..پیش‌تر علی جهانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به صدا و سیما، گفته بود: پس از ثبت نام و ارائه مدارک، بانک عامل مکلف است از یکم تا سوم هر ماه ۷ میلیون تومان وام بازنشستگان را به حساب آنها واریز کند.

وی همچنین گفته بود که تا پایان امسال ۴۰۰ هزار بازنشسته با اعتبار ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام ۷ میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد.به گفته قرار است تا پایان امروز اولین نوبت وام به حساب بازنشستگان واریز شود. اگر امروز انجام نشود نهایتا تا فردا این وام‌ها پرداخت می‌شود.

مبلغ این وام تا پارسال پنج میلیون تومان بود، اما امسال به مبلغ هفت میلیون تومان افزایش یافت. بازنشستگان باید این وام را در اقساط ۳۶ ماهه بازپرداخت کنند. بازپرداخت وام نیز به این صورت است که هر قسط از حقوق ماهانه فرد کسر می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران می‌گوید: کسانی که امروز و فردا وام می‌گیرند اولین قسط آن را در همین ماه پرداخت می‌کنند. یعنی اولین قسط از حقوق مرداد که در روزهای بیستم تا سی‌ام واریز می‌شود کسر می‌شود.

او در خصوص ثبت‌نام متقاضیان عنوان می‌کند: مرحله دوم ثبت‌نام شروع شده و بازنشستگان استان تهران می‌توانند درخواست خود را به صورت غیرحضوری در سامانه ثبت کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.