کد خبر : 18283 / /
/

قیمت دلار امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۴/ تب طلا آرام گرفت؟

قیمت طلا طی معاملات امروز ۴ اردیبهشت با حدودی ۱٫۳ درصد افت همراه شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۸۹ هزار ۶۶ تومان اعلام شد.

 قیمت دلار امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۴/ تب طلا آرام گرفت؟

قیمت هر اونس طلای جهانی در روز گذشته نزدیک به ۲۰ دلار کاهش یافت و به ۱۹۳۳ دلار رسید. علاوه بر طلا، قیمت نقره و دیگر فلزات گرانبها نیز به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

مهم ترین عاملی که باعث شد در روز گذشته قیمت طلا کاهش یابد، موضع گیری های اخیر فدرال رزرو بود. جروم پاول رئیس فدرال رزرو طی سخنرانی خود در هفته گذشته اظهار داشت که این بانک قصد دارد برای کنترل تورم نرخ بهره را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

افزایش نرخ بهره باعث رشد ارزش شاخص دلار و بازده خزانه داری ایالات متحده شده که به عنوان باد مخالف برای طلا عمل می کند. علاوه بر این تقاضا برای طلا را کاهش داده و باعث افت قیمت آن می شود.

از منظر فنی، تحلیل تکنیکال طلا به ما نشان می دهد که قیمت طلا در مسیر نزولی قرار گرفته است و برای معکوس کردن این روند باید از میانگین تحرک ۲۱ روزه خود عبور کرده و به بالای آن افزایش یابد.

قیمت طلا در شرایط صعودی ابتدا در نقطه ۱۹۴۳ دلار به چالش کشیده و در صورتی که بتواند به بالاتر از این نقطه صعود کند، مقاومت قدرتمند ۱۹۵۰ دلاری پیش روی آن قرار خواهد داشت که میانگین متحرک ۲۰۰ روزه طلا به شمار می رود.

در صورتی که طلا بتواند به شکل پایداری بالاتر از ۱۹۵۰ دلار قرار بگیرد، در نقطه ۱۹۵۶ دلار به چالش کشیده خواهد شد و عبور از آن نیز می تواند فلز زرد را با مقاومت در نقطه ۱۹۶۰ دلار مواجه سازد.

در شرایط نزولی، قیمت طلا ابتدا در نقطه ۱۹۲۸ دلار دارای حمایت بوده و در صورتی که افت شدید تری را از خود نشان دهد در نقطه ۱۹۲۴ دلار پشتیبانی خواهد شد.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۴ ادریبهشت تا ساعت ۱۸، به رقم ۲۷ هزار و ۸۶۹ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۳۲۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۷۳ تومان خریداری می‌کنند.

‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۳۵ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۷۴۳ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۵۷ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۹ هزار ۶۶ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.