کد خبر : 17507 / /
/

حقوق بازنشستگان/حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/حقوق بازنشستگان کشوری

خبر خوش درباره افزایش حقوق بازنشستگان/فرمول افزایش حقوق‌ مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

میزان افزایش حقوق حداقلی‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مشخص شده و اکنون تعیین میزان افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی در جلسات کارشناسی ادامه دارد؛ به گفته مدیرعامل این سازمان، افزایش حقوق‌ها در اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

خبر خوش درباره افزایش حقوق بازنشستگان/فرمول افزایش حقوق‌ مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد. حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی زیادی ندارد. حقوق بازنشستگان بارها مورد بررسی قرار گرفته است مجلس انقلابی یازدهم درباره حقوق بازنشستگان صحبت های جدیدی را مطرح کرد. در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.

میزان افزایش حقوق حداقلی‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مشخص شده و اکنون تعیین میزان افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی در جلسات کارشناسی ادامه دارد؛ به گفته مدیرعامل این سازمان، افزایش حقوق‌ها در اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

چهارشنبه هفته گذشته، موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مستمری بگیران و به عبارتی اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون سازمان تأمین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی‌بگیر بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد.

به گفته وی،  رویکرد راهبردی تامین اجتماعی این است که با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانونی و مقدورات سازمان، بهترین تصمیم در زمینه تحقق عدالت و صیانت از حقوق ذینفعان اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، اخیرا محمدحسن زدا، سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی خویش، درباره چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: تعیین حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هرسال حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند.

وی افزود: بر این اساس برای سال جاری، کسانی که در سال گذشته حقوق پایه‌شان دومیلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده با مصوبه شورای عالی کار افزایش یافته و به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس حوزه تامین اجتماعی گفت: برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود. اکنون منتظر هستیم تا سازمان تامین اجتماعی سایر سطوح را مشخص کند، زیرا مانند شورای عالی کار نیست و باید سازمان درباره آن تصمیم بگیرد.

زدا ادامه داد: خاطرم هست که سال ۹۸ برای اولین بار جلسه تعیین مزد سایر سطوح درآمدی از طریق ایسنتاگرام و به صورت زنده برای همه بازنشستگان پخش شد تا در جریان تصمیم‌گیری قرار بگیرند. نمایندگان کانون عالی و کارشناسان سازمان حضور داشتند و هردو گروه نظرات خود را اعلام و در نهایت تصمیم نهایی اخذ شد.  از معدود سال‌هایی بود که بعد از تصمیم‌گیری، اعتراضات کمی داشتیم و نشان داد اگر به مردم اعتماد داشته باشیم و آنها را در جریان تصمیم‌گیری قرار دهیم، هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که سازمان قصد دارد این تصمیم را بگیرد. از مدیران فعلی می‌خواهم که اگر صلاح دانستند یک بار دیگر تجربه مفید سال ۹۸ را تکرار کنند. در جریان جزئیات گذاشتن مردم، حق آنها است./ایسنا

حقوق بازنشستگان

متناسب سازی‌ حقوق بازنشستگان باید با افزایش حقوق‌ها همراه شود

دهقان کیا تصریح کرد: ما پیشنهاد کردیم به جای اینکه پنج برابر پرداخت شود نهایتا هفتاد و پنج درصد یعنی از دو برابر شدن حقوق این افراد اضافه نمی‌کنیم که هفتاد و پنج درصد هم بیشتر نشود. چون با اعتبارات مالی تامین اجتماعی تحقق این امر امکانپذیر نبود. بیست و پنج درصد برای افرادی که در سایر سطوح هستند مانده که خواسته ما این است که هرچه زودتر پرداخته شود. اما الان با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی وضع مالی مناسبی ندارد ما درباره این مساله فشاری نیاورده ایم.

ولی در مرحله دوم متناسب سازی‌ها در فروردین امسال به شکل یکنواخت حقوق سایر سطوح را بدون متناسب سازی افزایش داده بودند. ما مخالفت کردیم و گفتیم مساله متناسب سازی هم جزو حقوق محسوب می‌شود و باید آن مبلغی که بابت متناسب سازی اضافه شده هم شامل این افزایش حقوق‌ها بشود. درحال حاضر هم اگر چنین مساله‌ای مطرح است ما این انتظار را داریم که اگر متناسب سازی‌ها امسال هم ادامه پیدا می‌کند افزایش حقوق‌ها هم باید اتفاق بیفتد. اما دائمی شدن متناسب سازی‌ها را من هنوز متوجه نشده ام که به چه معناست.

حقوق بازنشستگان

خبر مهم درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

حمیدرضا حاجی بابائی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه  و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان و مسئولان سازمان تامین اجتماعی و معاونت های گوناگون با هدف بررسی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تعاونی‌ها، شستا، مطالبات سازمان تامین اجتماعی و نحوه تامین آنها و ... برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: یکی از اظهارات نمایندگان این بود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو ثروتمندترین وزارتخانه‌های کشور است و با وجود درآمدهای بسیار باید یکی از وزارتخانه‌های کلیدی در دولت باشد. بنابراین از این وزارتخانه توقع می‌رود، بتواند به قول‌ها و وعده‌های خود برای پرداخت تمام بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری اقدامات لازم را انجام دهد.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند تا قبل از پایان سال با فروش اموال گوناگونِ در اختیار و پتروشیمی ها  کمک کار دولت باشد و در خصوص پرداخت حقوق کارگران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی عدالت را رعایت کند./خبر آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.