کد خبر : 17380 / /
/

حقوق بازنشستگان/حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/حقوق بازنشستگان کشوری

خبر خوش آخرهفته ای برای بازنشسته ها/زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان معلوم شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون در افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: با همکاری دولتT افزایش حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت‌ ماه اجرایی خواهد شد.

خبر خوش آخرهفته ای برای بازنشسته ها/زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان معلوم شد

حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد. حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی زیادی ندارد. حقوق بازنشستگان بارها مورد بررسی قرار گرفته است مجلس انقلابی یازدهم درباره حقوق بازنشستگان صحبت های جدیدی را مطرح کرد. در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.

در جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، قائم مقام و معاونین این سازمان و همچنین رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مقرر شد، افزایش حقوق مستمری بگیران در اردیبهشت ماه انجام شود.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این باره گفت: «با همکاری دولت افزایش حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت‌ ماه اجرایی خواهد شد.»

وی افزود: در مورد افزایش حقوق بازنشستگان ماده ۹۶ و ۱۱۱ مورد توجه است و بررسی کارشناسی درباره افزایش مستمری بازنشستگانی که حداقلی‌بگیر محسوب می‌شوند، بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد.

موسوی تصریح کرد: رویکرد راهبردی ما این است که با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانونی و مقدورات سازمان، بهترین تصمیم در زمینه تحقق عدالت و صیانت از حقوق ذینفعان اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا، تعداد مستمری بگیران اصلی تأمین اجتماعی برابر با ۴ میلیون و ۳۵۵ هزار نفر بوده که مشمول افزایش حقوق در سال جاری خواهند بود.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند./ایرنا

اقدامات گذشته برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

دولت قبل اقداماتی را درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان و افزایش مستمری این گروه انجام داد. اولین اقدام دولت قبل درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان، در مردادماه سال ۱۳۹۹ اتفاق افتاد که براساس آن، مستمری بگیران این سازمان بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش حقوق داشتند. دومین اقدام در راستای متناسب سازی حقوق بازنشستگان هم در فروردین ماه سال گذشته اتفاق افتاد. براساس این اقدام، بازنشستگان دارای ۳۰ سال سابقه کار، از فروردین ماه بین ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کردند./ اندیشه معاصر

حقوق بازنشستگان

نحوه دریافت مالیات از حقوق

در سال جاری نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی از مجموع مندرج در احکام کارگزینی شامل حق شغل، حق شاغل، فوق العاده مدیریت و فوق العاده مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها و کارانه به اسثتنای عیدی پایان سال به این ترتیب است که نسبت به مازاد ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۸۰ میلیون تومان ۱۰ درصد، نسبت به مازاد ۱۸۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان ۱۵ درصد، نسبت به مازاد ۳۰۰ میلیون تا ۴۲۰ میلیون تومان ۲۰ درصد و نسبت به مازاد ۴۲۰ میلیون به بالا ۳۰ درصد مشمول دریافت مالیات خواهند شد.

حقوق پارسال  بازنشستگان چطور بود؟

این در حالی است که بر اساس قانون بودجه سال گذشته ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر ۲۵ درصد بر اساس آخرین حکم کارگزینی در سال ۱۳۹۹ تعیین شد، مشروط به اینکه میزان افزایش حقوق هیچ فردی نباید کمتر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شود.

همچنین حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان سه میلیون و ۵۰۰ هزار تعیین شد و معافیت مالیاتی سالانه ۴۸ میلیون تومان بود که برای هر ماه به چهار میلیون تومان می رسید./ایسنا

حقوق بازنشستگان چقدر باید افزایش یابد؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با تأکید بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان باید متأثر از نحوه محاسبه و افزایش حقوق شاغلین باشد، گفت: حقوق بازنشستگان باید به استناد ماده ۴۱قانون کار و بند ۲ آن، ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی که از مصوبه‌ی شورایعالی کا تبعیت می‌کند و همچنین ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی که به بحث هزینه‌های خانوار اشاره می‌کند، تعیین شود.

وی ادامه داد: براین اساس به حقوق حداقل‌بگیرانِ سازمان تامین اجتماعی باید ۵۷.۴ درصد و به حقوق متوسط بگیران نیز ۳۸درصد به علاوه‌ی ۳۸درصد افزایش مزد پایه به علاوه‌ی ۵۱۵هزار تومان اضافه شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تأکید کرد: غیر از این هرآنچه اتفاق بیفتد قطعا مورد اعتراض بازنشستگان قرار خواهد گرفت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حقوق بازنشستگان

افزایش ۲۵درصدِ معوقه‌ی متناسب‌سازیِ سال ۱۴۰۰ به حقوق بازنشستگان

وی افزود: به غیر از درخواست ما برای اجرای ماده ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی، پرداخت ۲۵درصد معوقه‌ی مربوط به متناسب‌سازیِ سال ۱۴۰۰ نیز از مطالباتِ جدیِ بازنشستگان است. نحوه‌ی محاسبه‌ی این ۲۵درصد نیز باید براساس حداقل حقوق سال ۱۴۰۰ باشد؛ یعنی ۲۵درصد حداقل حقوق سال ۱۴۰۰هم باید محاسبه شود و به حقوق همه‌ی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تعمیم داده شود.

صادقی تصریح کرد: اینکه برخی می‌گویند کف بگیر حق دریافت این ۲۵درصد را ندارد درست نیست و همه‌ی سطوح تأمین اجتماعی باید از این ۲۵درصدِ معوقه‌ی متناسب‌سازیِ ۱۴۰۰ بر مبنای محاسباتِ کف حقوق ۱۴۰۰ بهره‌مند شوند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری با بیان اینکه افزودنِ این ۲۵درصد به حقوق بازنشستگانِ فشاری بر سازمان تأمین اجتماعی وارد نمی‌کند، گفت: ۵درصد ۲میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان که پایه حقوق سال گذشته است، تقریبا ششصد هزار تومان می‌شود که این رقم به اضافه‌ی مزدِ مصوب شورایعالی کار باید بدون استثناء به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.