کد خبر : 17284 / /
/

شیوع مجدد کرونا پروازها را لغو کرد

شیوع پر شتاب ویروس کرونا با علایم جدید در انگلیس، بسیاری از کارکنان شرکت‌های هواپیمایی را خانه‌نشین و هزاران مسافر در فرودگاه‌های این کشور را سرگردان کرده است.

شیوع مجدد کرونا پروازها را لغو کرد

شرکت هواپیمایی ایزی‌جت انگلیس در سه روز گذشته بالغ بر ۲۸۰ پرواز را لغو کرده است. این شرکت هواپیمایی پیش‌بینی کرد که اخلال در برنامه پروازها، طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت. ایزی‌جت در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه آمار بالای ابتلا به کرونا در سراسر اروپا، کارکنان این شرکت بیش از سایر مشاغل بیمار شده‌اند.  

این درحالیست که گزارش‌ها از تاخیر طولانی پرواز سایر شرکت‌های هواپیمایی در انگلیس و سرگردانی مسافران در فرودگاه‌ها حکایت دارد. مسئولین فرودگاه‌ هیترو، منچستر و بیرمنگام در شبکه‌های اجتماعی به مسافران هشدار داده‌اند که پیش از عزیمت به فرودگاه، از آخرین وضعیت پرواز خود اطمینان حاصل کنند.

اما بروز هرج‌و مرج در پروازها باعث ناخرسندی مسافران شده و اعتراض خود را شبکه‌های مجازی کشانده‌اند.

یکی از مسافران در توئیتر خود نوشت: صبح، ۲.۵ ساعت قبل از زمان حرکتم به فرودگاه رسیدم... مدام از یکی از کارکنان می پرسیدم که آیا پروازم را انجام خواهم داد، آنها فقط شانه بالا انداختند. وی افزود که صف بازرسی "بیش از حد شلوغ " است و هیچ کارمندی برای کمک در دسترس نیست.

این درحالیست که مدارس انگلیس از جمعه هفته گذشته به دلیل عید پاک به مدت سه هفته تعطیل شده‌اند. این در واقع نخستین تعطیلاتی است که بر اساس تصمیم دولت، تمام محدودیت‌های کرونایی رفع شده است.

دولت انگلیس ماه گذشته میلادی (فوریه) با وجود شمار زیاد جان باختگان به نسبت جمعیت همه محدودیت‌های کرونایی در این کشور را لغو کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آزمایش رایگان کرونا در کنار محدودیت‌های ناشی از این بیماری، بالغ بر ۱۵.۷ میلیارد پوند برای دولت هزینه داشته است.

آمار روزانه ابتلا به کرونا در انگلیس این روزها به بالاترین حد رسیده و تقریباً پنج میلیون نفر در حال حاضر به این ویروس در کشور مبتلا هستند.

دفتر آمار ملی انگلیس جمعه گذشته اعلام کرد که حدود ۴.۹ میلیون نفر در بریتانیا در هفته منتهی به ۲۶ مارس به کرونا مبتلا شده اند که این رقم در هفته قبل از آن ۴.۳ میلیون نفر بود. این نهاد انگلیسی افزود که از هر ۱۳ نفر در این کشور یک نفر به کرونا مبتلا است.

سازمان خدمات ملی بهداشت انگلیس اعلام کرد که  ۹ نشانه جدید را به فهرست رسمی علایم کرونایی اضافه کرده است.ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.