کد خبر : 17222 / /
/

خبر نگران کننده درباره کرونا/ کشف سویه جدید

مقامات بهداشتی انگلیس از شناسایی زیرسویه XE در این کشور خبر دادند که ترکیبی از دو زیرسویه اُمیکرون است.

خبر نگران کننده درباره کرونا/ کشف سویه جدید

 آیا در سال ۱۴۰۱ شاهد همه‌گیری دوباره کرونا خواهیم بود؟

این سویه ترکیبی از کروناویروس که به تازگی اخباری از شناسایی آن منتشر شده، هم‌اکنون در انگلیس نیز مشاهده شده اما به گفته کارشناسان هنوز نمی توان در رابطه با قدرت سرایت پذیری آن نسبت به گونه های پیشین ویروس اظهار نظر کرد.

آژانس امنیت سلامت انگلیس (UKHSCA) اعلام کرد: مطالعات روی زیرسویه XE که جهش زیرسویه های BA.۱ و BA.۲  اُمیکرون است و به عنوان «نوترکیب» شناخته می شود، آغاز شده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این مرکز اعلام کرد: تا ۲۲ مارس، ۶۳۷ مورد ابتلا به زیرسویه XE در انگلیس شناسایی شده که تنها بخش کوچکی از ده ها هزار مورد ابتلا به کووید است که از زمان لغو محدودیت ها گزارش شده است.

 

بر اساس بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته اول فروردین ماه ۱۴۰۰ مصادف با هفته ۱۱۰ همه‌گیری، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده جدید در کشور ۹۹۰۱ نفر بوده و تعداد موارد بستری جدید در کشور ۲۰۴۳ نفر و تعداد موارد فوتی‌های جدید ۴۰۱ نفر بوده است.

آمارهای مرتبط با موارد شناسایی، بستری و فوتی ناشی از کرونا در هفته اول فروردین ماه در حالی کاهشی بوده است که در هفته دوم این ماه، تحت تاثیر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، افزایش مسافرت‌ها و تجمعات و دید و بازدیدها در نوروز و طبق جدیدترین اعلام وزارت بهداشت، افزایش شمار شهرهای قرمز کرونا از ۲۴ شهر به ۳۶ شهر را شاهد هستیم، به طوریکه در حال حاضر ۳۶ شهر در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۹۵ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

در استان تهران در هفته اول فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۳۱۶ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۲۳۳ نفر و تعداد موارد فوتی جدید ۵۴ نفر بوده است. همچنین در هفته اول فروردین ماه در استان تهران موارد بستری و فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است./ایسنا

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.