کد خبر : 17010 / /
/

یارانه نقدی/یارانه معیشتی/یارانه بنزین/واریز یارانه

یارانه جدید معیشتی در راه است؟/این خانوارها 630 هزار تومان یارانه می گیرند!؟

اولین یارانه سال ۱۴۰۱ ساعت ۲۴ امروز (چهاشنبه) در قالب یارانه‌های معیشتی از محل درآمدهای بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه جدید معیشتی در راه است؟/این خانوارها 630 هزار تومان یارانه می گیرند!؟

یارانه معیشتی کمک مالی است که به افراد کم درآمد داده می شود.یارانه معیشتی به صورت نقدی و گاهی پنهان برای مردم در نظر گرفته می شود.ابراهیم رئیسی در زمان مبارزات انتخاباتی وعده افزایش یارانه معیشتی را داد. کمیسیون امور داخلی کشور از رقم یارانه معیشتی  و بالا بودن حجم آن گفت.اخبار یارانه معیشتی را با ما بخوانید.

اولین یارانه سال ۱۴۰۱ ساعت ۲۴ امروز (چهاشنبه) در قالب یارانه‌های معیشتی از محل درآمدهای بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به نقل از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، بیست‌ونهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

این اولین یارانه نقدی در سال ۱۴۰۱ سال خواهد بود.

مانند سنوات گذشته مبلغ یارانه‌ها برای خانواده‌های یک‌نفره، ۵۵ هزار تومان، دونفره ۱۰۳ هزار، سه‌نفره ۱۳۸ هزار، چهارنفره ۱۷۲هزار و پنج نفره و بیشتر، ۲۰۵ هزار تومان است.

همچنین شانزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود.

یارانه جدیدی در راه است؟

ایسنا گزارش داده است که با جدی‌شدن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بحث پرداخت یارانه جدیدی با نرخ بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان هم مطرح بود. به‌رغم این وعده‌ها، پرداختی صورت نگرفت و فعلا هم برنامه‌ای برای این پرداخت اعلام نشد.

بر این اساس در حال حاضر تنها دو یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و معیشتی پرداخت می‌شود. در ادامه سیاست دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ است که می تواند جریان پرداخت یارانه‌ها را دستخوش تغییر کند.

هزینه پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در سال حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان و یارانه معیشتی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است. در مجموع به بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان می رسد./تجارت نیوز

یارانه معیشتی

واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز

واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز آغاز شد. یک خانواده چهار نفره امشب ۶۰۰ هزار تومان یارانه نوروز دریافت می‌کند. با این واریزی مبلغ یارانه برای چهار دهک اول به بیش از ۹۵۰ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز آغاز شد. براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها امشب ۱۲ میلیون و ۳۸۵ هزار سرپرست خانوار مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر کدام از اعضای خانوار دریافت می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها کشور، رئیسی ساعت ۲۴ امشب ۲۵ اسفند ماه یارانه نوروز واریز می‌شود. کمک معیشتی ۱۵۰ هزار تومانی کمک معیشتی عید نوروز است.

رئیس جمهور در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، یارانه حمایت معیشتی عید باستانی نوروز به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال به ازای هر یک از اعضای خانواده به حساب سرپرستان ۱۲ میلیون ۳۵۸هزار سرپرست خانوار واریز می شود.

مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

چهار دهک اول کسانی‌اند که ملک یا خودرویی به نام خود ندارند. از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. همچنین مجموع درآمد خانوار از حداقل حقوق وزارت کار کمتر باشد. در واقع درآمد ثبت شده بالایی نداشته باشند.

مبلغ این یارانه ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. یعنی یک خانواده چهار نفره امشب ۶۰۰ هزار تومان یارانه سال نو دریافت می‌کند.

این خانوار از مشمولان یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین نیز هستند. یعنی ۱۷۲ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین و ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کرده‌اند. با یارانه نوروز، مجموع یارانه واریزی برای خانوارهای چهار دهک اول، ۹۵۴ هزار تومان است.

یارانه معیشتی

مبلغ یارانه معیشتی عید چقدر است؟

مبلغ بسته معیشتی نوروز هنوز مشخص نیست. پیشنهاد واریز یارانه نوروز مطرح شده و لیست مشمولان هم آماده شده است. اما مبلغ یارانه نوروز، منتظر دستور رئیس جمهور و نظر سازمان برنامه و بودجه است. یعنی باید منتظر ماند و دید سازمان برنامه و بودجه چه اعتباری برای این یارانه تخصیص می‌دهد.

وزیر کار هم گفته بود پیشنهاد پرداخت بسته معیشتی عید را به معاون اول رئیس جمهور داده‌ایم، جمع‌بندی نهایی برای تهیه این بسته معیشتی صورت گرفته و مردم باید منتظر خبر آن از سوی مقامات ذی ربط باشند.

فرودین ۱۴۰۰ دولت یارانه‌ای را تحت عنوان بسته معیشتی رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد که قرار بود مبلغ آن، معادل یارانه معیشتی باشد. اما پس از واریز مشخص شد که مبلغ یارانه واریزی کمتر از یارانه معیشتی بوده است

یارانه معیشتی

مشمولان یارانه معیشتی عید

چه کسانی بسته معیشتی نوروز را دریافت می‌کنند؟ پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد لیستی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واریز یارانه نوروز مشخص کرده، شامل چهار دهک اول درآمدی جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند.

یعنی حدود ۳۲ میلیون نفر مشمول بسته معیشتی عید می‌شوند. به عبارت دیگر، اگرچه گفته می‌شود احتمالا مبلغ یارانه نوروز،‌ معادل یارانه معیشتی است اما مشمولان یارانه نوروز و یارانه معیشتی یکسان نیستند. احتمالا همان افرادی که یارانه ۲۲ بهمن را دریافت کردند، می‌توانند منتظر دریافت بسته معیشتی عید هم باشند./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.