کد خبر : 16254 / /
/

یارانه نقدی/یارانه معیشتی/یارانه بنزین/واریز یارانه

خبر مهم برای یارانه معیشتی بگیران/منبع دولت برای حذف یارانه معیشتی خانوارها

وزارت رفاه آمادگی کامل در زمینه شناسایی افراد پر درآمد و افراد فاقد بیمه را دارد.

خبر مهم برای یارانه معیشتی بگیران/منبع دولت برای حذف یارانه معیشتی خانوارها

یارانه معیشتی کمک مالی است که به افراد کم درآمد داده می شود.یارانه معیشتی به صورت نقدی و گاهی پنهان برای مردم در نظر گرفته می شود.ابراهیم رئیسی در زمان مبارزات انتخاباتی وعده افزایش یارانه معیشتی را داد. کمیسیون امور داخلی کشور از رقم یارانه معیشتی  و بالا بودن حجم آن گفت.اخبار یارانه معیشتی را با ما بخوانید.

 حجت اله عبدالملکی، وزیر رفاه گفت: در جلسه شورای عالی رفاه به دستور رییس جمهور همه دستگاه ها مکلف شدند که اطلاعات برخط را در اختیار وزارت رفاه قرار دهند.

مهدی طغیانی نماینده مجلس یازدهم افزود: الآن ۷۸ میلیون نفر یارانه هدفمندی و ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

وی گفت: ممکن است از این تعداد کسانی باشند که واقعاً مستحق دریافت یارانه نیستند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایگاه رفاه ایرانیان، ممکن است با آن مطلوب فاصله داشته باشد، ولی ابزار قابل قبولی است و داده‌هایی در داخل آن است و اعتراض‌ها را بر همین اساس رسیدگی می‌کنند، ولی می‌تواند تکمیل‌تر شود.

 طغیانی افزود: وزارت مربوطه دنبال تکمیل آن است و باید پالایش مجددی این ۶۰ میلیون و ۸۷ میلیون بشوند و حداقل ۱۸ میلیون نفر از یارانه بگیران هدفمندی حذف می‌شوند و کسانی که در نوبت هستند، مستحق می‌باشند یا به اشتباه حذف شده اند؛ در هر دو مورد یا یک مورد حذف شده باشند می‌توانند جایگزین بشوند.

یارانه معیشتی

مبلغ بسته معیشتی عید چقدر است؟

مبلغ بسته معیشتی نوروز هنوز مشخص نیست. پیشنهاد واریز یارانه نوروز مطرح شده و لیست مشمولان هم آماده شده است. اما مبلغ یارانه نوروز، منتظر دستور رئیس جمهور و نظر سازمان برنامه و بودجه است. یعنی باید منتظر ماند و دید سازمان برنامه و بودجه چه اعتباری برای این یارانه تخصیص می‌دهد.

وزیر کار هم گفته بود پیشنهاد پرداخت بسته معیشتی عید را به معاون اول رئیس جمهور داده‌ایم، جمع‌بندی نهایی برای تهیه این بسته معیشتی صورت گرفته و مردم باید منتظر خبر آن از سوی مقامات ذی ربط باشند.

فرودین ۱۴۰۰ دولت یارانه‌ای را تحت عنوان بسته معیشتی رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد که قرار بود مبلغ آن، معادل یارانه معیشتی باشد. اما پس از واریز مشخص شد که مبلغ یارانه واریزی کمتر از یارانه معیشتی بوده است

مشمولان بسته معیشتی عید

چه کسانی بسته معیشتی نوروز را دریافت می‌کنند؟ پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد لیستی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واریز یارانه نوروز مشخص کرده، شامل چهار دهک اول درآمدی جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند.

یعنی حدود ۳۲ میلیون نفر مشمول بسته معیشتی عید می‌شوند. به عبارت دیگر، اگرچه گفته می‌شود احتمالا مبلغ یارانه نوروز،‌ معادل یارانه معیشتی است اما مشمولان یارانه نوروز و یارانه معیشتی یکسان نیستند. احتمالا همان افرادی که یارانه ۲۲ بهمن را دریافت کردند، می‌توانند منتظر دریافت بسته معیشتی عید هم باشند./تجارت نیوز

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی

برآورد دولت این است که برای سه دهک اول یارانه‌ای حدود به ۴ دهک بعدی هم پرداخت یارانه به صورتی دیگر است جزییات طرح را در گزارش بخوانید.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، خبر داد. این نماینده مجلس از حذف قطعی ارز ترجیحی نهاده های دامی و دانه های روغنی خبر داد بنابراین  این اقلام با افزایش قیمت روبه‌رو شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت دست به اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در این شرایط نزند مجبور است که از بانک مرکزی استقراض کند. 

قادری با بیان اینکه دولت چاره‌ای جز اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد، تصریح کرد: دولت مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی را در قالب کارت معیشتی و یارانه به مردم پرداخت خواهد کرد. 

وی افزود: برآورد دولت این است که برای سه دهک اول یارانه‌ای حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و به ۴ دهک بعدی حدود ۹۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت کند که این اعداد مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی است. همچنین قرار است تمام یارانه های پرداختی را در یک قالب به مردم پرداخت کند./دیده‌یان ایران

وعده افزایش یارانه معیشتی

یارانه معیشتی

در زمان مبارزات انتخاباتی ابراهیم رئیسی شش وعده معیشتی برای خانوارها داده بود که دو وعده آن مربوط به پرداخت کارت اعتباری معیشتی ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی بود.

ابراهیم رئیسی وعده داده بود  در صورتی که رئیس جمهور شود، به خانوارهای دهک اول، دوم و سوم کارت اعتباری معیشتی ۲۰۰ هزار تومانی بدهد و به خانوارهای دهک چهارم و پنجم کارت معیشت ۱۰۰ هزار تومانی.

اما او همان زمان هم گفته بود که این وعده به مخض روی کار آمدن دولت او محقق نمی‌شود و احتمالا مشمولان از آذرماه باید منتظر اجرای این طرح و دریافت یارانه جدید باشند. پس بر این اساس باید گفت مبلغ یارانه شهریور ماه تغییری نخواهد کرد و به روال قبل است.اما ترکیب تیم اقتصادی کابینه رئیسی هم به گونه‌ای است که احتمال می‌رود مساله افزایش یارانه‌ها در این دولت کلید بخورد.

حجت‌الله عبدالملکی که به عنوان وزیر کار دولت رئیسی معرفی شده است، طرفدار افزایش یارانه‌هاست. او در سال ۹۶ مساله افزایش یارانه نقدی را مطرح کرده و گفته بود « قابلیت سه برابر شدن یارانه‌ها برای سه دهک اول وجود دارد.»حالا چنانچه او بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد احتمالا یکی از برنامه‌های او افزایش یارانه نقدی است. البته اگر بودجه دولت اجازه بدهد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.