کد خبر : 16971 / /
/

گرانی ۵۰ درصدی نان در قشم صدای مردم را در آورد!

افزایش ناگهانی قیمت نان از ۱۵ تا ۵۰ درصد در جزیره قشم با حضور گسترده میهمانان نوروزی در این جزیره انتقادات و گلایه‌مندی مردم را بر انگیخته است.

گرانی ۵۰ درصدی نان در قشم صدای مردم را در آورد!

معاون برنامه‌ریزی فرماندار قشم درباره این افزایش قیمت ناگهانی گفت: افزایش قیمت نان بر اساس مصوبه شورای آرد و نان استان هرمزگان در ۲۵ اسفندماه سال گذشته انجام شده است.

فاروق رحیمی ادامه داد: تاریخ اجرای این مصوبه چهارم فروردین امسال تعیین شده بود که با تاخیر چهار روزه در سطح شهرستان قشم ابلاغ شد.

وی در خصوص گلایه گردشگران از کمبود نان جزیره، افزود: کمبود آرد در شهرستان نداریم و زیرساخت‌ها و تعداد نانوایی‌های قشم مشخص است و نمی‌توان برای یک بازه موقت زمانی، نانوایی ایجاد کرد  و برای حل مشکل کمبود نان چند نانوایی به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت هستند

شوک دیگر به دلیل افزایش ناگهانی کرایه لندینگ‌کرافت‌ها به حوزه گردشگری جزیره وارد شد. در حالی که در یک بازه زمانی ۱۰ روزه بیش از ۱۱۰ هزار خودرو از طریق بنادر لافت و پهل به جزیره وارد شدند. افزایش کرایه لندینگ‌کرافت‌ها نیز بدون اطلاع‌رسانی قبلی از طریق ستاد تنظیم بازار استان مصوب و در روزهای نخست سال ابلاغ و اجرا شد. این افزایش کرایه از چند جهت قابل بررسی است یکی آنکه زیست روزانه مردم قشم به ترددهای دریایی وابسته و افزایش کرایه شناورها دربنادر لافت، پهل و شهید ذاکری همواره باری مضاعف بر دوش آنها ایجاد می کند.از طرفی دیگر در اوج ورود مسافر به جزیره با یک تصمیم نابه‌هنگام و از پیش اعلام نشده این افزایش اجرایی شد و گلایه‌مندی زیادی در بین قشموندان و گردشگران ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در این خصوص گفت: افزایش قیمت مسیر بندر پهل خمیر به لافت قشم در ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ از سوی کمیسیون تنظیم بازار ابلاغ شد.

 
 

علی فیروزی بیان کرد: در این تصمیم گیری تمام سعی خودمان را کردیم که با کار کارشناسی و بررسی و حتی انصاف، بهترین قیمت را ابلاغ کنیم که نه به شهروندان جزیره قشم فشاری وارد شود و نه به مالکان لندینگ کرافت و نه حتی به توریست هایی که سالی یک بار برای سفر به جزیره قشم به این استان مراجعه می کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص افزایش کرایه لندینگ کرافت‌ها در زمان حضور میلیونی گردشگران در جزیره گفت: افزایش قیمت لندینگ کرافت ها در ستاد تنظیم بازار استان صورت می گیرد که سازمان منطقه آزاد قشم عضو آن نیست ولی نظر ما که به استاندار ابلاغ شد، موافق با افزایش قیمت برای ساکنان نیستیم.

وی در خصوص افزایش قیمت لندینگ کرافت‌ها با بیان اینکه در دستورالعمل جدید افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت ها لحاظ شده است، اضافه کرد: برای اینکه این افزایش مانع ورود گردشگران نشود، با مشورت اعضای هیات مدیره ۳۲ درصد تخفیف عوارض تا پایان شهریور ماه در نظر گرفته شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.