کد خبر : 13415 / /
/

نان کارتی و کوپنی می‌شود؟

روابط عمومی برنامه و بودجه در خصوص اخباری مبنی بر کوپنی و کارتی شدن یارانه نان، واکنش نشان داد.

نان کارتی و کوپنی می‌شود؟

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: نه قرار است کارت نان صادر شود نه نان کوپنی در دستور کار است، اگر طرح نهایی شود فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می گیرد، نان یارانه ای هم می خرد،پرداخت یارانه به حلقه آخر و حذف دلالان معلوم است به مذاق برخی ها که نانشان آجر می شود خوش نیاید.

مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی استان تهران نیز در این باره گفت:  هنوز دستور و ابلاغیه ای خاصی درباره فروش نان با "کارت اعتباری" به اتحادیه نانوایان ابلاغ نشده و احتمالا هنوز در مرحله تهیه زیرساخت هاست.

15475675_909

طرح خرید نان به صورت کارتی قرار بود در سال ۸۹ و در دولت‌های قبل صورت گیرد، ولی بنا به دلایلی این طرح عملیاتی نشد به طوری که یارانه گندم به حساب مردم واریز شد تا آن‌ها انتخاب کنند از کدام نانوایی، چه نانی خریداری کنند.

طبق اطلاعات بدست آمده، در حال حاضر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هنوز در حال آماده‌سازی زیرساخت آن هستند.

چندی پیش، میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد تغییر در نحوه خرید نان گفت: دولت در حال بررسی طرح "کارتی کردن خرید نان" است و از این پس یارانه نان از طریق کارت به نانوا پرداخت می‌شود و مردم نان را به همان قیمت قبل خریداری می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.