کد خبر : 16332 / /
/

آیا خوشبینی به کاهش بیشتر قیمت دلار با اخبار برجامی پیشخور شد؟

مشخصا فضای مذاکرات در حال حاضر فضای مسلط بر بازار ارز است و اگر مذاکراتی در کار نبود قیمت ارز در سطوح بالاتر از این مقدار قرار داشت.

آیا خوشبینی به کاهش بیشتر قیمت دلار با اخبار برجامی پیشخور شد؟

اما نه سطوح بسیار بالاتر چراکه ما جهش ارزی را در سال های ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ تجربه کردیم؛ در حال حاضر ۴۰ درصد تورم بر اقتصاد کشور  حاکم است که همواره فشار را بر بازار ارز می آورد و در حال حاضر نیز این فشار از بین نرفته است اما در حال حاضر مذاکرات پیشروی هایی داشته است و خوشبینی هایی در بازار ارز ایجاد شده است و بازار ارز برای توافق شانسی قائل است و این امر منجر شده است تا قیمت ارز تا حد خوبی تثبیت شود و مقداری نیز کاهش پیدا کند.

بخش مهمی از خوشبینی برای نتایج احتمالی برجام پیشخور شده است بنابراین اگر خبر توافق نیز بیرون بیاید که کمیتیت و کیفیت آن نیز مهم است تصور نمی شود که انتظار ریزش جدی ای را داشته باشیم چراکه بخش مهمی از آثار ناشی از این خبر پیشخور شده است. اساسا بنده تصور نمی‌کنم که قیمت ارز زیر ۲۰ هزار تومان بیاید و اگر هم بیاید حتی برای مدت کوتاهی نیز گمان نمی‌شود که بر روی این قیمت بماند و حتی اگر خبر مثبت توافق نیز بیرون بیاید بنده گمان نمی کنم که بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت ارز کاهش پیدا کند.

اما به هر ترتیبی اگر بازار ناامید شود و به این نتیجه برسد که مذاکرات به نتیجه‌ای نخواهد رسید و افق مذاکرات به اندازه کافی تیره شود جابه‌جایی های رو به بالا قابل اعتنایی را از ارز شاهد خواهیم بود و بنده فکر می کنم دلار مرز ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان را به راحتی رد خواهد کرد که با توجه به تورم ۴۰ درصدی اتفاق عجیبی نخواهد بود و اگر عامل مذاکرات کنار رود و خوش بینی ها به یاس بدل شود این اتفاق خواهد افتاد.

جهش های ارزی که تجربه کردیم تاکنون خیلی بزرگ بوده است و این جابه‌جایی قیمت ارز می تواند به آن بزرگی نباشد اما به هرحال قیمت ها در بازار ارز به طور قابل توجهی به سمت بالا حرکت خواهد کرد./خبرآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.