کد خبر : 16063 / /
/

یارانه معیشتی| یارانه نقدی در دولت رئیسی

عیدی یارانه ای رئیسی برای نیمه شعبان/یارانه معیشتی ویژه دولت به حساب یارانه بگیرها

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دو مرحله از متناسب‌سازی حقوق توسط دولت دوازدهم صورت گرفته و بازنشستگان کشور بعد از دو مرحله متناسب‌سازی، تفاوت قابل توجه در حقوق بازنشستگی را مشاهده کردند.

عیدی یارانه ای رئیسی برای نیمه شعبان/یارانه معیشتی ویژه دولت به حساب یارانه بگیرها

یارانه معیشتی کمک مالی است که به افراد کم درآمد داده می شود.یارانه معیشتی به صورت نقدی و گاهی پنهان برای مردم در نظر گرفته می شود.ابراهیم رئیسی در زمان مبارزات انتخاباتی وعده افزایش یارانه معیشتی را داد. کمیسیون امور داخلی کشور از رقم یارانه معیشتی  و بالا بودن حجم آن گفت.اخبار یارانه معیشتی را با ما بخوانید.

یارانه نقدی یکی از کمکهای دولت برای کمک سرپرستان خانوار است.  یارانه نقدی برای کمک به خانواده هایی با درآمد پایین یا متوسط است.خانواده های پردرآمد به یارانه نقدی نیازی ندارند و باید این مساله مدیریت شود. مبلغ یارانه نقدی معمولا هرسال افزایشی می شود.مطالب بیشتر درباره یارانه نقدی را در ادامه می خوانید.

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به پایان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس،گفت: وضعیت اقتصادی کشور باعث شده که مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد در شرایط نامناسبی قرار گیرند و آنچه را که دریافت می‌کنند کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد.

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از  یارانه بنزین است که از  آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند. یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. .میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر 55 هزار تومان است. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت یارانه معیشتی می پردازیم.

 عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: مستمری مددجویان کمیته امداد بر اساس تداوم ارز ترجیحی در نظر گرفته شده است و در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، سبد معیشتی به مددجویان و نیازمندان ارائه می‌ شود.

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به پایان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس،گفت: وضعیت اقتصادی کشور باعث شده که مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد در شرایط نامناسبی قرار گیرند و آنچه را که دریافت می‌کنند کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه مستمری مددجویان شاهد رشد ۶۷ درصدی بودیم که در سال جاری نیز انتظار نمایندگان جبران بخشی از هزینه‌های زندگی مددجویان در قالب مستمری است. به همین منظور ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مستمری خانواده‌های تحت حمایت در نظر گرفته شده که در مورد میزان پرداخت ماهانه باید تصمیم‌گیری شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه کمسیون تلفیق بودجه موضوعات خوبی را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای مددجویان در نظر گرفته است،خاطرنشان کرد: تورم موجود در جامعه، زندگی را برای مددجویان نهادهای حمایتی سخت کرده است و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز اگر عملی شود باعث شدید تر شدن وضعیت خواهد بود؛ لذا مجلس در نظر دارد برای جلوگیری از آسیب به اقشار ضعیف، سبد معیشتی را برقرار کند./گسترش نیوز

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی

برآورد دولت این است که برای سه دهک اول یارانه‌ای حدود به ۴ دهک بعدی هم پرداخت یارانه به صورتی دیگر است جزییات طرح را در گزارش بخوانید.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، خبر داد. این نماینده مجلس از حذف قطعی ارز ترجیحی نهاده های دامی و دانه های روغنی خبر داد بنابراین  این اقلام با افزایش قیمت روبه‌رو شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت دست به اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در این شرایط نزند مجبور است که از بانک مرکزی استقراض کند. 

قادری با بیان اینکه دولت چاره‌ای جز اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد، تصریح کرد: دولت مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی را در قالب کارت معیشتی و یارانه به مردم پرداخت خواهد کرد. 

وی افزود: برآورد دولت این است که برای سه دهک اول یارانه‌ای حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و به ۴ دهک بعدی حدود ۹۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت کند که این اعداد مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی است. همچنین قرار است تمام یارانه های پرداختی را در یک قالب به مردم پرداخت کند./دیده‌یان ایران

وعده افزایش یارانه معیشتی

یارانه معیشتی

در زمان مبارزات انتخاباتی ابراهیم رئیسی شش وعده معیشتی برای خانوارها داده بود که دو وعده آن مربوط به پرداخت کارت اعتباری معیشتی ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی بود.

ابراهیم رئیسی وعده داده بود  در صورتی که رئیس جمهور شود، به خانوارهای دهک اول، دوم و سوم کارت اعتباری معیشتی ۲۰۰ هزار تومانی بدهد و به خانوارهای دهک چهارم و پنجم کارت معیشت ۱۰۰ هزار تومانی.

اما او همان زمان هم گفته بود که این وعده به مخض روی کار آمدن دولت او محقق نمی‌شود و احتمالا مشمولان از آذرماه باید منتظر اجرای این طرح و دریافت یارانه جدید باشند. پس بر این اساس باید گفت مبلغ یارانه شهریور ماه تغییری نخواهد کرد و به روال قبل است.اما ترکیب تیم اقتصادی کابینه رئیسی هم به گونه‌ای است که احتمال می‌رود مساله افزایش یارانه‌ها در این دولت کلید بخورد.

حجت‌الله عبدالملکی که به عنوان وزیر کار دولت رئیسی معرفی شده است، طرفدار افزایش یارانه‌هاست. او در سال ۹۶ مساله افزایش یارانه نقدی را مطرح کرده و گفته بود « قابلیت سه برابر شدن یارانه‌ها برای سه دهک اول وجود دارد.»حالا چنانچه او بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد احتمالا یکی از برنامه‌های او افزایش یارانه نقدی است. البته اگر بودجه دولت اجازه بدهد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.