کد خبر : 16108 / /
/

آماده‌باش هسته‌ای روسیه /«هواپیمای آخرالزمان»به پرواز درآمد

گزارش‌هایی به پرواز درآمدن «هواپیمای آخرالزمان» نیروی هوایی آمریکا که در برابر انفجار هسته‌ای مقاوم است، در یک ماموریت تمرینی منتشر شده است.

آماده‌باش هسته‌ای روسیه /«هواپیمای آخرالزمان»به پرواز درآمد

به گزارش بی‌جی‌آر «هواپیمای آخرالزمان» در واقع یک بوئینگ ۷۴۷ تغییریافته است و می‌تواند در جنگ‌ هسته‌ای دوام بیاورد و گزارش‌ها از پرواز آن در هفته پیش برای مدت بیش از چهار ساعت و به دنبال اعلام آماده‌باش سلاح‌های هسته‌ای روسیه در هفته پیش بوسیله ولادیمیر پوتین خبر می‌دهند.

این هواپیما از یک پایگاه نیروی هوایی آمریکا در ایالت نبراسکا پرواز کرده است و بعد از  چهار ساعت و نیم پرواز در شهر شیکاگو فرود آمده است. بر اساس گزارش‌ها این هواپیما در این ماموریت تمرینی با چند جت جنگنده هشداردهنده همراه بوده است.

طراحی این هواپیما هزینه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری داشته است. هواپیمای آخرالزمان بخشی از گروهی از هواپیماهاست که «نگهبانان شب» نامیده می‌شوند. ارتش آمریکا از دهه ۱۹۷۰ این نوع هواپیماها را در اختیار داشته است. هواپیمای آخرالزمان به عنوان یک نقطه فرماندهی متحرک در هنگام بروز جنگ هسته‌ای عمل می‌کند. از آنجایی که این هواپیما می‌تواند در برابر یک حمله هسته‌ای دوام بیاورد، می‌توان از آن برای فرماندهی نیروهای زمینی و هوایی استفاده کرد، بدون اینکه لازم باشد فرماندهان را برای مدتی طولانی در یک نقطه نگهداشت.

هنوز روشن نیست که آیا این ماموریت تمرینی در نتیجه تهدیدهای اخیر پوتین بوده است یا نه. دولت آمریکا اغلب این ماموریت‌های تمرینی را انجام می‌دهد تا از آماده بودن این هواپیماه مطمئن شود. با توجه به اینکه شش هواپیما از نوع این هواپیمای آخرالزمان وجود دارد، ممکن است همزمان شدن این ماموریت تمرینی و تهدیدهای روسیه اتفاقی باشد.

مهمترین نکته در مورد هواپیمای آخرالزمان طراحی آن است. این هواپیما تقریبا بدون پنجره است و دارای یک سپر ویژه است که برای محافظت مسافران در برابر اثرات گرمایی سلاح‌های هسته‌ای طراحی شده است. به علاوه این هواپیما می‌تواند هر بار تا چند روز در هوا باقی بماند و توانایی سوختگیری هوایی را هم دارد. با توجه به اینکه طراحی این هواپیما در دوران جنگ سرد انجام شده است، وسائل پروازی آن از نوع قدیمی آنالوگ است. این قدیمی بودن تجهیزات پروازی باعث میشود که کمتر تحت تاثیر پالس‌های الکترومغناطیسی پس از یک انفجار هسته‌ای قرار گیرد.

هر کدام از این هواپیماها با ۶۷ دیش ماهواره‌ای متفاوت ارتباط دارد. در نتیجه افراد سوار بر این هواپیماها می‌توانند تقریبا با هر کسی در هر جای دنیا تماس بگیرند. البته اغلب توانایی‌های هواپیماهای آخرالزمان محرمانه باقی می‌ماند. گفته می‌شود که هر کدام از این هواپیماها دارای شش توالت، یک آشپزخانه، یک اتاق گزرش و ۱۸ تختخواب سفری هستند. شمار خدمه هواپیمای آخرالزمان می‌تواند به ۱۱۲ نفر برسد./ همشهری

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.