کد خبر : 6696 / /
/

صفر تا صد تحصیل در روسیه

صفر تا صد تحصیل در روسیه

روسیه کشوری فرهیخته است که بیش از نیمی از شهروندان آن دارای مدرک دانشگاهی هستند. این کشور دارای بهترین دانشگاه‌های جهان با رنکینگ بسیار بالا است و به همین دلیل مهاجرت به روسیه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. یکی دیگر از شرایط مناسب موجود برای تحصیل در این کشور این است که می‌‌توانید به دلخواه خود از بین سه زبان زنده دنیا(انگلیسی، روسی و فرانسوی) یک زبان را برای تحصیل انتخاب کنند.

 بیشترین دانشجویانی که به موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مراجعه می‌کنند قصد تحصیل در کشور روسیه را دارند پس در این مقاله درمورد تحصیل در این کشور صحبت خواهیم کرد.

پهناوری روسیه

روسیه بزرگترین کشور جهان است به طوری که 9 ناحیه زمانی(time zone) دارد. از لحاظ فرهنگ، ادبیات یکی از قابل توجه ترین جاذبه های این کشور است. نویسندگان روسی از جمله تولستوی، بولگاکوف، داستایوفسکی و ناباکوف در سراسر جهان شناخته شده هستند. پایتخت کشور روسیه شهر مسکو است که دارای حدودا 12 میلیون نفر جمعیت است. روسیه با حدود ۱۴۵٬۹۲۶٬۰۰۰ نفر جمعیت نهمین کشور پرجمعیت دنیاست.

مردم کشور روسیه بیشتر به زبان‌های روسی صحبت می‌کنند؛ ولی ۲۷ زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری‌ها و مناطق خودگردان این کشور وجود دارد.

ویژگی تحصیل در روسیه

مدت زمان قدر مقاطع مختلف عبارت است از:                         

  • مقطع کارشناسی: 4 سال
  • مقطع کارشناسی ارشد: 2 سال
  • مقطع دکترا: 4 سال

متوسط شهریه دانشگاه های روسیه

  • مقطع کارشناسی: 240000 تا 260000 روبل در سال
  • مقطع کارشناسی ارشد: 260000 تا 280000 روبل در سال
  • مقطع دکترا: 280000 تا 300000 روبل در سال

روسیه

 

زبان تحصیل در روسیه

شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور روسیه نیاز به داشتن مدرک زبان ندارید ولی به طور کلی دانشگاه‌ها این کشور یک دوره‌ی یک ساله برای دانشجویان خارجی به زبان روسی برگزار می‌کنند؛ که در آن علوم پابه و لغات تخصصی را به روسی به شما دانشجویان می‌آموزند.

همان طور که گفته شد شما می‌توانید به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و روسی در دانشگا‌های کشور روسیه تحصیل کنید. طبق گفته دانشجویانی که در این کشور تحصیل کرده‌اند کیفیت و استادانی که به زبان روسی تحصیل می‌کنند خیلی بالا‌تر از استادان به زبان دیگر هستند.

 مشاوران تحصیل در روسیه اصطهباناتی می‌توانند اطلاعات بیشتری را درمورد تحصیل رایگان در روسیه در اختیار شما قرار دهند.

فرصت یادگیری زبان روسی

زبان روسی توسط 250 میلیون نفر در روسیه و سراسر جهان صحبت می‌شود. کشور روسیه امکاناتی را برای یادگیری زبان روسی در اختیار شما قرار خواهد داد که شامل دوره‌های آموزشی، کلاس های تابستانی و یادگیری مجازی می‌باشد.

تحصیل به رشته‌های مختلف در روسیه

دانشجویان با تحصیل در روسیه می توانند در تمامی رشته‌ها به تحصیل بپردازند. روسیه در زمینه آموزش ریاضیدان، فیزیکدان، شیمیدان، زمین‌شناس، مهندس، برنامه‌نویس، پزشکی و متخصص علوم انسانی رهبر جهانی شناخته شده است و این موضوع با توجه به جایگاه‌های دانشگاه‌های روسی در رده‌بندی‌های جهانی اثبات شده است.

امکان اشتغال در حین کار

تحصیل در روسیه به شما این امکان را خواهد داد که همزمان با تحصیل، به کار مورد نظر خود اشتغال داشته باشید. توجه داشته باشید که لازمه کار، دریافت مجوز اشتغال به کار است که باید از دانشگاه تهیه شود. به این موضوع هم توجه داشته باشید که کشور روسیه ویزای کاری برای محصلان ندارد پس اگر می‌خواهید بعد از تحصیل مشغول به کار در این کشور شوید باید از کارفرمای خود تاییدیه داشته باشید.

برای گرفتن اطلاعات مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در ارتباط باشید.

امنیت بالای کشور روسیه

با توجه به اینکه اوضاع بسیاری از کشورها در حال حاضر آشفته است، کشور روسیه همچنان جزء مطمئن‌ترین و امن‌ترین کشورها به‌‌شمار می‌رود، که این موضوع برای افرادی که قصد مهاجرت دارند بسیار دلگرم کننده است.

3 ویژگی برتر تحصیل در روسیه

  • عدم محدودیت سن: شما در هر سنی که هستید می‌توانید برای تحصیل در کشور روسیه اقدام کنید. البته برای دریافت اطلاعات بیشتر به دانشگاه مربوطه و موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مراجعه کنید.
  • عدم نیاز به آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در روسیه: شما برای ورود به دانشکده پزشکی و یا دندانپزشکی نیازی به آزمون ورودی ندارید و این یعنی یکی از موانع جدی برای ورود به دانشگاه از سر راه شما برداشته خواهد شد.
  • عدم شرط معدل: برای ورود به دانشگاه‌های روسیه شرط معدل مطرح نیست و این یک پوئن مثبت برای افرادی که قصد مهاجرت دارند به حساب می‌ آید.

بهترین دانشگاه‌های کشور روسیه

25 دانشگاه در روسیه وجود دارند که در رتبه بندی کیو اس دانشگاههای برتر جهان قرار دارند، 13 مورد از این دانشگاه ها جزء 400 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

تعدادی از بهترین دانشگاه‌های کشور روسیه:

  1. دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو
  2. دانشگاه دولتی نووسیبیرسک
  3. دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ

رتبه بندی تعدادی از دانشگاه‌های کشور روسیه:

  • دانشگاه دولتی لومونوسوف (Lomonosov Moscow State University ) دارای رتبه 74
  • دانشگاه دولتی سن پترزبورگ (Saint Petersburg State University) دارای رتبه 225
  • دانشگاه نووسیبیرسک (Novosibirsk State University) دارای رتبه 228
  • دانشگاه دولتی تومسک (Tomsk State University) دارای رتبه 268
  • موسسه فیزیک و فناوری مسکو (Moscow Institute of Physics and Technology) دارای رتبه 281
  • دانشگاه فنی باومان (Bauman Moscow State Technical University) دارای رتبه 282

انتخاب دانشگاه همیشه یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که شما باید قبل از اقدام به مهاجرت انجام دهید در انتخاب دانشگاه سطح علمی، محل قرار گیری دانشگاه، تعداد دانشجویانی که هر ساله می‌پذیرد و... اهمیت بالایی دارد پس مطمئن شوید بهترین مورد را انتخاب می‌کنید و در این راه از مشاوران توانا موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می‌توانید راهنمایی بخواهید.

در آخر یکی از مهم‌ترین مواردی که شما به آن احتیاج دارید مشاوری است که شما را در همه‌ی مراحل مهاجرت همراهی کند. یک وکیل حقوقی هم می‌تواند در مسائل حقوقی به شما کمک کند. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی همه‌ی این موارد را در اختیار شما قرار خواهد داد پس زودتر برای کارهای مهاجرت خود با ما تماس بگیرید. لازم به ذکر است که جلسه مشاوره شما کاملا رایگان خواهد بود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.