کد خبر : 15926 / /
/

قیمت دلار/پیش بینی قیمت دلار/بازار دلار/دلار در صرافی ها

روی خوش قیمت دلار به مذاکرات وین/ریزش سنگین قیمت دلار

یخ بازار دلار در حال ذوب شدن است. پس از ثبات قیمت یک هفته‌ای شاخص بازار ارز در محدوده ۲۶ هزار و ۲۰۰ تا ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان، در تعطیلی روز سه‌شنبه ارقام ارائه شده برای معاملات فردایی برای دومین بار طی ۱۰ روز گذشته وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شد.

روی خوش قیمت دلار به مذاکرات وین/ریزش سنگین قیمت دلار

ریزش قیمت دلار همچنان ادامه دارد. کارشناسان بازار ارز معتقدند حباب قیمت دلار روز به روز خالی تر می شود و در چند ماه آینده قیمت دلار به رقم واقعی می رسد. از این رو توصیه اکید مسئولان و صاحب نظران در حوزه بازار ارز این است که مردم به قیمت دلار توجهی نکنند و از خرید آن اجتناب بورزند. قیمت دلار هر چه باشد به نظر می رسد در چند ماه آینده بیشتر به ثبات می رسد.

 علی شریعتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در خصوص نرخ دلار، مساله روانی برجام است که به اعتقاد دولتمردان، به روزهای پایانی رسیده است. در عین حال، تحولات روسیه یک مقداری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که ممکن است معادله را از حالت روان خارج کند.

وی می‌افزاید: من فکر می‌کنم با فرض این‌که حتی برجام هم نهایی نشود و طول بکشد، استراتژی دولت روی تنظیم نرخ دلار است و ماکسیسم شاهد نرخ دلار ۲۸ هزار تومان بالاتر نخواهیم بود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره نرخ دلار در سال آینده تصریح می‌کند: با توجه به انتظارات تورمی و مشکلات تورمی، به نظر نمی‌رسد دلار بیشتر از ۳۰ هزار تومان در ۶ ماه اول سال تنظیم شود.(خبرآنلاین)

قیمت دلار

خوش‌بینی در بازار ارز افزایش یافت

دنیای اقتصاد نیز درخصوص قیمت دلار نوشت است:

به عقیده برخی از تحلیلگران بازار آزاد ارز تهران، سیگنال‌های مثبت مذکور که در نخستین روز سفر علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران‌ به وین منتشر شده است می‌تواند عامل مهمی در جهت شکستن یخ شاخص بازار ارز باشد. در همین حال علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی نیز وضیعت ذخایر ارزی کشور را بسیار مناسب خواند.

دیروز سه‌شنبه ۱۰ اسفند در شرایط تعطیلی معاملات رسمی بازار ارز تهران، برخی معامله‌گران آزاد این بازار به استقبال از دور نهایی مذاکرات وین رفتند. شاخص بازار ارز که پس از بازگشت خود از کانال ۲۵ به کانال ۲۶ هزار تومانی در ابتدای هفته گذشته، بازه زمانی هفت روزه‌ای را زیر سقف مقاومت ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومانی به نوسان پرداخته بود، دیروز و در روز تعطیل بازار تهران مجددا به کانال ۲۵ هزار تومانی بازگشت. روند کاهشی جدید در اواخر ساعات کاری روز دوشنبه و همزمان با شروع مجدد دور نهایی مذاکرات هسته‌ای وین رخ داد.

این روند در مرحله اول خود در روز دوشنبه ۹ اسفند توانست نرخ شاخص بازار ارز را به حوالی رقم ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان برساند. اما در همان روز نیز نرخ‌های ارائه شده برای معاملات فردایی با ۲۰۰ تومان کاهش در مرز دو کانال ۲۵ و ۲۶ هزار تومانی مطرح می‌شد. مرحله دوم روند کاهشی مذکور دیروز رخ داد.

معامله‌گران بازار صبح روز گذشته نرخ‌هایی حوالی رقم ۲۵ هزار و ۷۰۰ تا ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان را برای معاملات دلاری خود مطرح می‌کردند. نرخ شاخص بازار ارز در روز گذشته حوالی رقم مذکور به نوسان پرداخت و در نهایت قیمت این ارز در معاملات آزاد روز سه‌شنبه با ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز یکشنبه هشتم اسفند به رقم ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

تحلیلگران بازار تهران نیز ضمن اشاره به بازگشت علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران به وین پس از جلسات این مقام مسوول با شورای عالی امنیت ملی در روز شنبه ۷ اسفند، از افزایش احتمال حصول توافق هسته‌ای جدید سخن گفتند. این انتظارات مثبت نسبت به حصول توافق جدید را می‌توان حاصل انتشار سیگنال‌هایی مبنی بر برطرف شدن یکی از مهم‌ترین موارد مورد بحث دانست. طبق گفته برخی منابع نزدیک به این نشست‌ها، پس از بازگشت مذاکره‌کنندگان ارشد طرفین از جلسه با مسوولان تصمیم‌گیرنده کشور خود، موارد مورد بحث قبلی حالا قابل حل به نظر می‌رسند.

از مهم‌ترین این موارد می‌توان به بحث تضمین‌های مورد نیاز ایران از آمریکا اشاره کرد که به نظر می‌رسد طرف آمریکایی تصمیماتی در این جهت اتخاذ کرده است.

تحلیلگران سیاسی بازار تهران نیز روند کاهشی دو روز اخیر را مستقیما در جهت انتظارات مثبت از آخرین دور نشست‌های هسته‌ای وین دانستند. سکه امامی نیز که ‌مانند دلار مدتی در مرز کانال ۱۲ میلیون تومانی نوسان می‌کرد، همراه با اسکناس آمریکایی و در تعطیلی روز سه‌شنبه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز یکشنبه به سطح قیمتی ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید./تجارت نیوز

قیمت دلار

سخن آخر درباره قیمت دلار

این موراد اساسی‌ترین دلیل نوسانات نرخ ارز یک کشور بود. اگر شما بطور مداوم از خارج از کشور پول ارسال یا دریافت می‌کنید، مطلع بودن از این فاکتورها می‌تواند به شما کمک کند بهترین زمان برای انتقال بین‌المللی پول را بسنجید.

باید توجه داشت پیچیدگی‌های زیادی در اقتصاد و دلایل بسیار زیاد دیگری در کاهش یا افزایش نرخ ارز وجود دارد و اغلب اوقات چندین فاکتور بطور همزمان موجب تغییرات در بازار ارز می‌شود

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.