کد خبر : 15892 / /
/

خبر مهم دولت برای فرهنگیان/حساب فرهنگیان تا پایان سال پر پول می شود

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تشریح شرایط مالی این وزارتخانه، گفت: با همکاری خوب سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور در تلاش هستیم تمامی پرداخت‌های پرسنلی و فرهنگیان تا قبل از پایان سال انجام شود.

خبر مهم دولت برای فرهنگیان/حساب فرهنگیان تا پایان سال پر پول می شود

سعید عسکری روز سه‌شنبه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار داشت: تعامل دو طرفه به عنوان یکی از عوامل تسریع در انجام امور مالی است و اکنون با تلاش های صورت گرفته تمام بودجه تخصیص یافته در سال مالی جاری، را دریافت کردیم هرچند هزینه ها افزایش یافته است اما بودجه سال جاری، از نظر ریالی نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: ضروری است مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، بودجه هر ردیف بودجه ای را در همان محل، هزینه کنند. با تلاش های صورت گرفته بودجه تخصیصی سال ۱۴۰۱ آموزش و پرورش افزایش یافته است البته تعدادی از استان ها پیش بینی خوبی از درآمدها و هزینه ها ارایه دادند که در تدوین بهتر بودجه پیشنهادی موثر بود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تلاش برای افزایش پوشش بیمه ای خبر داد و تصریح کرد: در سال مالی جاری، با تلاش های صورت گرفته اعتبار سنوات ارفاقی ایثارگران و معلمان استثنایی دریافت و به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: استفاده از نیروهای متخصص در حوزه های مالی امری ضروری است بنابراین مدیران کل، در بکارگیری نیروها در سمت های حساس باید بیش از پیش دقت کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام سال مالی، اسناد مالی به موقع ارایه شود تا پرداخت های پرسنلی قبل از پایان سال انجام شود. به همین منظور ارایه گزارش اعتبارات پرداختی سال جاری و نحوه بستن سال مالی باید با نهایت دقت انجام شود.

وی با تاکید بر عدم تعهد مازاد بر اعتبارات تخصیص یافته، ادامه داد: دریافت و هزینه درآمد اختصاصی در استان ها باید با برنامه و براساس قوانین و مقررات باشد. لذا دستورالعمل جامعی بابت نحوه هزینه کرد درآمد اختصاصی به استان ها ارسال خواهد شد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، اذعان کرد: ضروری است مدیران کل با توجه به پایان سال نهایت همکاری و تعامل را با معاونت های برنامه ریزی و توسعه منابع داشته باشند. نظارت کاملی بر ارقام دریافتی و هزینه کرد آن در سطح استان صورت گیرد و به بهترین شکل ممکن و بهترین خروجی ممکن هزینه ها انجام شده دارای اثر بخشی باشد.

وی از تلاش دستگاه های ذی ربط برای تسویه پرداخت های پرسنلی تا پایان سال خبر داد و افزود: بخشنامه نقل و انتقالات و ساماندهی نیروی انسانی در هفته آینده به استان ها ارسال خواهد شد.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.