کد خبر : 10628 / /
/

خبر مهم از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌ها مطلع شدیم که پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان آغاز شده است.

خبر مهم از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد که گره مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سازمان برنامه و بودجه است؛ مکاتبات انجام شده تاکنون در بین معاون اول رییس جمهور و شخص رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه مبنی بر دستور اقدام تاکنون بی نتیجه مانده است و سازمان برنامه و بودجه به تعبیری عنوان می کند اعتبار و پول لازم را ندارد.

در این بین اما اخیرا صحبت هایی از آغاز پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان به گوش می رسد و عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفته است که با پیگیری ها مطلع شدیم که پرداخت آغاز شده و استان به استان درحال واریز است. با خزانه داری کل کشور صحبت کردم و واریز ها برحسب استان درحال انجام است و تاکنون تعداد قابل توجهی از استانها واریز شده است.

عباس مقتدایی در ادامه گفته است که فرهنگیان، بیش از یک سال است منتظر دریافت حق قانونی خود هستند ولی متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته اند. سوال من این است که مثلا اگر قرار است فرهنگی بازنشسته، ۲۰۰ میلیون پاداش بگیرد، آیا این مبلغ، الان ارزش سال گذشته را دارد؟ از طرف دیگر پاداش پایان خدمت حق قانونی فرهنگیان است که هر ماه از حقوقشان کسر می شده است.

پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات آن و پاداش‌های مشابه به مقامات، رؤسا و مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده (۷۶) قانون خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی سال که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد، خواهد بود.

با توجه به اینکه حداقل حقوق و مزایای مستمر در سال ۹۹ (۱۷/۹۷۴/۵۰۰) ریال تعیین گردیده است، لذا حداکثر پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در سال (۹۹) با احتساب (۳۰)سال خدمت، از مبلغ حدودا (۳۷۷) میلیون تومان تجاوز نخواهد کرد.

روز نو

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.