کد خبر : 15853 / /
/

قیمت دلار و یورو امروز 9 اسفند/طلا و سکه چقدر افزایش یافت؟

به دنبال تحریم‌های غرب علیه روسیه قیمت طلای جهانی ۱۹۰۲٫۳۸ دلار رسید؛ از طرفی بازار داخلی نیز با افزایش قیمت طلا و انواع سکه همراه بود.

قیمت دلار و یورو امروز 9 اسفند/طلا و سکه چقدر افزایش یافت؟

نگرانی تاجران و تحلیلگران از اختلال در صادرات تمامی کالاهای اساسی روسیه از نفت و فلزهای گران بها گرفته تا غلات، قیمت طلا را به ۱۹۰۲٫۳۸ دلار رساند.

بر اساس گزارش رویترز، به دنبال تحریم‌های غرب علیه روسیه که نگرانی در مورد کاتالیزور خودرو را افزایش داد، قیمت پالادیوم بیش از ۷ درصد افزایش یافت.

قیمت طلا هم به دنبال دستور آماده باش نیروهای بازدارنده هسته ای روسیه حدود ۲ درصد رشد کرد.

آمریکا و هم پیمانانش در روز یک شنبه تصمیم گرفتند تا دسترسی برخی از بانک‌های روسی به سامانه پرداخت سوئیفت را قطع کنند.

تاجران و تحلیلگران می‌گویند، این امر می‌تواند در صادرات تمامی کالاهای اساسی روسیه از نفت و فلزهای گران بها گرفته تا غلات اختلال ایجاد کند.

استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت: «نگرانی واقعی وجود دارد که کانال‌های کشتیرانی به علت شرایط بحران در حال مختل شدن هستند.»

شرکت «نورنیکل» روسیه، بزرگ ترین تامین کننده پالادیوم جهان است که توسط خودروسازان برای مبدل‌های کاتالیزوری استفاده می‌شود.

هر اونس طلا با ۱۳ دلار و ۴ سنتی افزایش ۱۹۰۲٫۳۸ دلار فروخته شد.

قیمت طلا تا این زمان از ماه فوریه حدود ۶ درصد رشد را ثبت کرده است و به این ترتیب بهترین عملکرد ماهانه از ماه می‌۲۰۲۱ را ثبت خواهد کرد.

قیمت طلا، هفته گذشته به بالاترین رقم ۱۸ ماه گذشته برابر با ۱۹۷۳٫۹۶ دلار در هر اونس رسید.

طلا معمولا در شرایط بی ثباتی‌های مالی و سیاسی، به عنوان وسیله ای برای حفظ ثروت استفاده می‌شود.

نقره نیز با افزایش ۰٫۵ درصدی به ۲۴٫۳۰ دلار در هر اونس رسید. پلاتین نیز رشد ۰٫۶ درصدی داشت و به ۱۰۶۰٫۱۸ دلار رسید. هر دو فلز گران بها در مسیر بهترین عملکرد ماهانه قرار دارند.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۹ اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۵ هزار و ۹۷۹ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۶۸۶ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۴۴۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۷۳۳ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۵۵۳ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۲۷۹ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۰۵ هزار ۲۶۷ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۷۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.