کد خبر : 15688 / /
/

عیدی بازنشستگان/عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

فوری؛ خبر خوش روز شنبه برای بازنشستگان/ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چند برابر شد؟

رئیس سازمان تامین اجتماعی: پرداخت عیدی بازنشستگان از امروز آغاز می شود

فوری؛ خبر خوش روز شنبه برای بازنشستگان/ عیدی بازنشستگان  تامین اجتماعی چند برابر شد؟

عیدی بازنشستگان بهمن ماه واریز می‌شود.عیدی بازنشستگان به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد.عیدی بازنشستگان در سال جدید تغییر می‌کند. عیدی بازنشستگان را دولت اعلام می‌کند و طبق سنوات گذشته، مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. آخرین خبرهای مربوط به عیدی بازنشستگان را در سایت خبرآزاد بخوانید.

رئیس‌جمهور پس از هشدار برای پرداخت عیدی بازنشستگان، امروز از تخصیص اعتبار برای انجام از واریزی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از هشدار اول رئیس‌جمهور برای واریز عیدی بازنشستگان و کارمندان، امروز دولت با تخصیص اعتبار به این موضوع ورود کرد. موضوع ساده پرداخت عیدی کارمندان و بازنشستگان که مبلغ زیادی هم نیست تا جایی پیش رفت به جلسه هماهنگی اقتصادی قوا هم رسید.

در جلسه امروز قوا، پیشنهاد‌های دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.

ابراهیم رئیسی چهار روز قبل نیز سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی بازنشستگان را هرچه سریع‌تر پرداخت کنند.

برخلاف سال‌های قبل که معمولا عیدی بازنشستگان و کارمندان با حقوق بهمن ماه واریز می‌شد. اما امسال تا امروز که یک هفته از اسفند ماه می‌گذرد، هیچ گونه واریزی برای این دو گروه واریز نشده است.

عیدی به منظور کمک به خانوارها برای افزایش قدرت خرید شب عید پرداخت می‌شود، اما هنوز هیچ پولی برای کمک به هزینه‌های خانوارها پرداخت نشده است و علی‌رغم ورود رئیس‌جمهور به این موضوع هنوز اطلاعیه‌ای درباره زمان واریز از سوی ارگان‌های مرتبط منتشر نشده است.

به نظر می‌رسد موضوع کمبود بودجه به عیدی رسیده و احتمالا تاخیری در واریزی‌ها رخ دهد.

اگر الزام امروز سران قوا کارساز باشد به احتمال زیاد باید عیدی بازنشستگان در هفته پیش‌رو واریز شود. از آنجایی که سه‌شنبه هفته آینده مبعث پیامبر است، دولت از این فرصت استفاده می‌کند که واریزی‌ها با این مناسبت همزمان باشد./تجارت نیوز

عیدی بازنشستگان

تکلیف پرداخت عیدی بازنشستگان مشخص شد

در جلسه شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست رئیس‌جمهور، موضوع پرداخت عیدی بازنشستگان مطرح گردید. برای دریافت جزئیات بیشتر تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی و تحمیل هزینه بیشتر به سبد خانوار‌های کم درآمد و دهک‌های پایین، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اقلام خوراکی را منتفی کرد.

بر اساس یکی از مصوبات این جلسه، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد اقلام خوراکی و کالا‌های سفره خانواده منتفی شد.

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی و تحمیل هزینه بیشتر به سبد خانوار‌های کم درآمد و دهک‌های پایین این تصمیم را گرفت.

در این جلسه که سه ساعت و سی دقیقه طول کشید، پیشنهاد‌های دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن عیدی بازنشستگان پرداخت شود.

در ادامه این جلسه موضوع اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل و اتمام پروژه‌هایی که درصد پیشرفت اجرایی بالایی دارند، مطرح شد و به تصویب رسید.

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در این جلسه به ستاد تنظیم بازار با محوریت معاون اول رئیس‌جمهور اختیار داد برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و کنترل و ساماندهی بازار اقدامات لازم را انجام دهد.

عیدی بازنشستگان افزایش می‌یابد؟

بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران درباره پرداخت نشدن عیدی بازنشستگان کارگری گفت: ما این تاخیر و دیرکرد را یک نشانه خوب فرض می‌کنیم، در تماس‌هایی که با سازمان تامین اجتماعی داشتیم، زمان دقیق و قطعی واریز عیدی‌ها را مشخص نکردند اما انتظار داریم این تاخیر، نشانه مثبت باشد.

عیدی بازنشستگان

وام - بازنشستگان

به نقل از  ایلنا، حسن ایزدان افزود: انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی به مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری بیفزاید.

وی اضافه کرد: ما این تاخیر و دیرکرد را به خیر می‌گیریم و فرض می‌کنیم یک نشانه خیر است؛ در تماس‌هایی که با سازمان تامین اجتماعی داشتیم، زمان دقیق و قطعی واریز عیدی‌ها را مشخص نکردند اما انتظار داریم این تاخیر، نشانه مثبت باشد.

ایزدان افزود: ما توقع داریم سازمان تامین اجتماعی مبلغی به عیدی مصوب دولت بیفزاید؛ به روال هر ساله، عیدی بازنشستگان کارگری برابر با عیدی بازنشستگان زیرمجموعه دولت تعیین می‌شود اما ما انتظار داریم با توجه به اوضاع بد معیشتی بازنشستگان کارگری و به دلیل اینکه مبلغ اعلامی دولت بسیار ناچیز است، سازمان تامین اجتماعی از منابع داخلی خود قدری به عیدی بازنشستگان بیفزاید تا خانواده‌های کارگران بازنشسته شب عید، تا حدودی وضع معیشتی‌شان بهبود یابد.

رقم عیدی‌ بازنشستگان‌ کم است

به گفته ایزدان، مبلغ یک میلیون و ششصد هزار تومان بسیار کم است؛ اگر هزینه‌های معمول شب عید را محاسبه کنیم، از جمله میوه و آجیل و هزینه‌های سفره نوروز، خیلی بیشتر از این رقم‌ها می‌شود.

او ادامه می‌دهد: سال قبل سازمان تامین اجتماعی به عیدی بازنشستگان کارگری افزود: امسال نیز انتظار داریم عیدی خوبی به مستمری بگیران بدهند و کمی از دلهره‌های شب عید بکاهند.

بر اساس این گزارش، شب بیست و چهارم بهمن ماه، در جلسه هیات دولت مبلغ عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان مشخص شد؛ براساس مصوبه هیات دولت، عیدی پایه یک میلیون و ششصد هزار تومان است که حق تاهل ۴۰۰ هزار تومان و حق اولاد ۱۵۰ هزار تومان در صورت شمول به آن افزوده می‌شود.

از قرار، عیدی بازنشستگان لشگری یا همان مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح همراه با حقوق بهمن ماه واریز شده؛ عیدی بازنشستگان کشوری نیز قرار است در همین هفته واریز شود اما هنوز زمان دقیق واریز عیدی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مشخص نیست.

عیدی بازنشستگان

طرح پرداخت عیدی بازنشستگان

طرح پرداخت عیدی کارگری به بازنشستگان یا طرح ماده واحده همسان‌سازی عیدی و پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی با کارگران شاغل مشمول قانون کار، توسط کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی به نمایندگان مجلس ارائه شده است واز قرار، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، قول پیگیری آن را داده‌اند.

اگر این طرح نهایی شده و به تصویب برسد، در سال آینده بازنشستگان کارگری به اندازه کارگران شاغل عیدی می‌گیرند؛ درحال‌حاضر، عیدی بازنشستگان کارگری، «کارمندی» است؛ این در حالیست که عیدی کارگران شاغل، حداقل دو پایه حقوق کارگری است.

در امسال، بازنشستگان کارگری از دریافت عیدی ناچیز کارمندی، انتقادات بسیار داشتند و اعلام نمودند یا عیدی ما را کارگری کنید یا حقوق و مزایای ما را کارمندی بپردازید.

در امسال، به بازنشستگان تامین اجتماعی، یک میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان عیدی پرداخت شده است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.