کد خبر : 15641 / /
/

احتمال حمله چین هم به تایوان

سی‌ان‌ان در نوشتاری به احتمال حمله چین به تایوان اشاره کرده است. شفقنا به نقل از سی‌ان‌ان در نوشتاری به احتمال حمله چین به تایوان اشاره کرده است.

احتمال حمله چین هم به تایوان

درحالیکه روسیه بالاخره به اوکراین حمله کرد، این نگرانی در میان غربی‌ها به خصوص آمریکا وجود دارد که چین نیز برای حمله به تایوان وسوسه شود.

 
چین، تایوان را جزیی از خاک خود می‌داند و بر بازگشت آن به خاک اصلی تاکید می‌کند.
 
چین تحت حاکمیت رییس جمهور شی و حزب کمونیست چین، اعتماد به نفس زیادی دارد و به دقت پاسخ و واکنش غرب به حمله به اوکراین را تحت نظر دارد. چین به دقت واکنش غرب به حمله روسیه به اوکراین را بررسی می‌کند تا شدت و ضعف آن را بسنجد. این واکنش ممکن است حتی به اقدام مشابه چین در حمله و اشغال تایوان منجر شود.
 
معطوف‌شدن توجه و حواس آمریکا و کشورهای غربی به بحران اوکراین و دو منطقه جدایی‌طلب در شرق این کشور، تایوان را نسبت به حمایت‌های آنها از خود در برابر چین نگران کرده است. البته تایوان از تابستان- زمانی که آمریکا افغانستان را ترک کرد- نگرانی خود را آغاز کرده بود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.