کد خبر : 14782 / /
/

درخواست مهم چین از آمریکا درباره ایران

چین تاکید کرد، آمریکا، مقصر بحران پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، باید سیاست اشتباه «فشار حداکثری» خود را اصلاح و تحریم‌های غیرقانونی ایران را رفع کند.

درخواست مهم چین از آمریکا درباره ایران

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز (۸ فوریه) خود در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات وین و ازسرگیری دور هشتم از امروز سه‌شنبه گفت: مذاکرات برای احیای پایبندی به برجام وارد مرحله مهمی شده است. چین موافق است که همه طرف‌ها باید احساس فوریت بیشتری داشته باشند، حسن نیت و انعطاف‌پذیری خود را به طور کامل نشان دهند و به سمت دستیابی هر چه زودتر به توافق حرکت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در عین حال، ما معتقدیم که تعیین ضرب الاجل مصنوعی برای مذاکرات سازنده نیست. همه طرف‌ها باید صبر لازم را به خرج دهند، اختلافات را به درستی حل کنند و شرایط مساعدی را برای مذاکره ایجاد کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: ایالات متحده به عنوان مقصر بحران هسته‌ای ایران، باید سیاست اشتباه «فشار حداکثری» خود بر ایران را اصلاح کند و تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و طرف‌های ثالث را بردارد. بر این اساس، ایران نیز باید پایبندی کامل خود را از سر بگیرد. چین به مشارکت سازنده در مذاکرات ادامه خواهد داد و با همه طرف‌ها برای بازگرداندن برجام به مسیر درست در تاریخ هر چه سریع‌تر همکاری خواهد کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.