کد خبر : 15605 / /
/

خبر مهم برای بورس بازان/کدام سهام اسفندماه رونق می‌گیرد؟

بورس امروز چهار اسفند ماه رشد بیش از سه هزار واحدی داشت. به گفته کارشناسان اخبار برجام تاثیر بسزایی در روند معاملات دارد. کدام گروه‌ها در اسفند ماه پیشتاز هستند؟

خبر مهم برای بورس بازان/کدام سهام اسفندماه رونق می‌گیرد؟

بورس در آخرین روز کاری این هفته رشد سه هزار و ۴۶۱ واحدی را تجربه کرد و به سطح یک میلیون ۲۸۸ واحد رسید.

اخبار متنوعی از برجام به گوش می‌رسد و روز گذشته علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نوشت: «توانمندی صلح آمیز هسته‌ای ایران باید چون شمشیر داموکلس همواره بر بالای سر عهدشکنان باقی بماند تا تضمینی واقعی بر اجرای تعهداتشان باشد. سال ۹۷ و پس از خروج آمریکا از برجام بهتر بود که مطابق تدبیر رهبری از این تضمین ذاتی بیشتر و تاثیرگذارتر استفاده می‌شد.»

همچنین بر اساس گزارش وال‌‌‌استریت ژورنال انتظار می‌رود پیش از سال نو (شمسی) مذاکرات توافق برسد.

بازار سرمایه تاثیر بالایی از مذاکرات می‌گیرد. طی روزهای اخیر اغلب کارشناسان پیش‌بینی کردند که به واسطه اخبار مذاکرات سهام ریالی تا پایان سال روند صعودی دارند.

تاثیر مثبت برجام روی بورس

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: اسفند، ماه عرضه‌های بازار سرمایه است و تمامی گروه‌ها و افراد به دنبال نقدینگی هستند.

وی تاکید می‌کند: به واسطه اخبار برجام اسفند ماه گروه‌های بانکی، خودرویی، حمل و نقل، ساختمانی، دارویی، غذایی و به نوعی سهام ریالی رشد می‌کنند.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: در این ماه شرکت‌های بورسی سعی می‌کنند که قیمت سهامشان از یک عدد مشخص بالاتر یا پایین‌تر نرود. طی روزهای گذشته فولاد و فملی نیز چنین وضعیتی داشتند.

عصاری با اشاره به اینکه در اسفند ماه به سه مشکل مواجه هستیم می‌گوید: کمبود نقدینگی، تسویه اعتباری و تسویه افراد حقیقی و شرکت‌ها سه معضل اساسی در این ماه در بورس است.

وی ادامه می‌دهد: شرکت‌ها، کارگزاری‌ها و افراد در آخرین ماه سال با کمبود نقدینگی مواجه می‌شوند. همچنین به علت تسویه اعتباری‌ها فشار فروش افزایش پیدا کرده است. حقیقی‌ها و شرکت‌ها نیاز ریالی دارند که این عوامل باعث می‌شود فشار فروش افزایش و نقدینگی بازار کمتر شود.

عصاری در نهایت می‌گوید: در حال حاضر اخبار مختلفی برای بورس وجود دارد. اما وضعیت برجام تاثیر بسزایی در روند معاملات دارد./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.