کد خبر : 15575 / /
/

افراد مبتلا به امیکرون چی زمانی واکسن بزنند؟

رییس مرکز بهداشت خوزستان درباره زمان تزریق واکسن کرونا به بهبودیافتگان امیکرون توضیح داد و گفت: ابتلا به هر سوش دلتا یا اُمیکرون همان کرونا بوده و مبتلایان باید در دوره بیماری و تا زمان معینی پس از بهبودی از تزریق واکسن خودداری کنند.

افراد مبتلا به امیکرون چی زمانی واکسن بزنند؟

دکتر سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: افراد مبتلا به نوع خفیف کرونا اُمیکرون، ۴ هفته پس از بهبودی و در صورت ابتلا به نوع شدید بیماری پس از ۶ هفته یا بیشتر می‌توانند واکسن خود را تزریق کنند.

او بیان کرد: ابتلا به هر سوش دلتا یا اُمیکرون همان کرونا بوده و مبتلایان باید در دوره بیماری و تا زمان معینی پس از بهبودی از تزریق واکسن خودداری کنند. 

علوی بیان کرد: در صورت داشتن علائم خفیف بیماری ممکن است که با تزریق واکسن، علائم بالینی تشدید شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص دوره واگیری اُمیکرون گفت: معمولا ۲ روز پیش از بروز علائم، قدرت انتقال بیماری وجود دارد همچنین اوج واگیری تا ۳ روز پس از نمایان شدن علائم است.

وی ادامه داد: ۵ روز پس از آغاز علائم بیماری، حتی اگر ویروس در ترشحات بدن وجود داشته باشد دیگر قابلیت انتقال به دیگری را ندارد بنابراین دوره قرنطینه ۵ روز است، البته این ۵ روز شامل افراد دارای علائم خفیف و بدون علامت بوده و دوره واگیری در افراد دارای علامت متفاوت است.

علوی گفت: در صورت گذشت ۵ روز از بروز علائم و ادامه تب و سرفه، همچنان قدرت انتقال بیماری وجود دارد اما ۲۴ ساعت پس از قطع تب و علائم شدید، این ویروس قابلیت سرایت به افراد دیگر را نداشته و فرد می‌تواند در محل کار حضور پیدا کند.

وی افزود: افرادی که پس از ۵ روز (گذشت دوره قرنطینه)، قصد حضور در محل کار و خانواده را دارند، ضمن استفاده از ماسک باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.