کد خبر : 15369 / /
/

راهکار طب سنتی برای جنگ با امیکرون

یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: به افرادی که دچار آبریزش بینی هستند توصیه می‌شود سه روز اول جلوی آبریزش را نگیرند؛ چراکه آبریزش یک نوع راه دفع ویروس محسوب می‌شود. بوییدن گلاب یا سرکه، شانه زدن موی‌های پوست سر برای کاهش آبریزش بینی مفید هستند.

راهکار طب سنتی برای جنگ با امیکرون

مریم نواب زاده اظهار کرد: یکی از مشکلات شایع امیکرون گلو درد و سوزش گلو است که برای درمان آن توصیه می‌شود جوشانده خطمی یا تخم گشنیز استفاده شود؛ به این صورت که از هر کدام یک قاشق غذاخوری داخل سه لیوان آب بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه جوشاندن هر چهار یا شش ساعت به صورت غرغره یا خوراکی استفاده کنید.

وی ادامه داد: همچنین جوشانده عناب و انجیر یا عدسی با پودر دانه گشنیز و حریره بادام و نشاسته نیز برای سوزش گلو مفید است؛ به افرادی که دچار آبریزش بینی هستند توصیه می‌شود سه روز اول جلوی آبریزش را نگیرند؛ چراکه آبریزش یک نوع راه دفع ویروس محسوب می‌شود. بوییدن گلاب یا سرکه، شانه زدن موی‌های پوست سر برای کاهش آبریزش بینی مفید هستند.

نواب زاده با بیان اینکه همچنین بُخور دانه گشنیز و بابونه و پرهیز از مصرف غذاهای پر ادویه و تند نیز از دیگر توصیه‌هاست، افزود: یکی دیگر از مشکلات شایع امیکرون سردرد است که به افرادی که سردرد می‌شوند مخصوصاً در ناحیه شقیقه توصیه می‌شود با روغن گل سرخ پیشانی خود را ماساژ دهند.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: همین طور برای کاهش سردرد می‌توانید کف پاها را با روغن زیتون قرار داده و همچنین قرار دادن پاها در آب ولرم به مدت ۱۵ دقیقه نیز کمک کننده خواهد بود.

نواب زاده درخصوص کم کردن درد بدن و دردهای عضلانی و خستگی و کوفتگی، اظهار کرد: افراد می‌توانند از دم‌کرده چوب دارچین را استفاده کرده و آن را با مقداری عسل، متداول در طول روز مصرف کنند.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه همچنین  ۱۵ دانه عناب نیمکوب را با دو قاشق غذاخوری گیاه مرزن‌جوش جوشانده و بُخور بدهند، تصریح کرد: ماساژ بدن با روغن بابونه مفید است.

وی افزود: برای کاهش تب استفاده از ماءالشعیرهای طبی توصیه می‌شود به این صورت که یک پیمانه جو را با ۱۵ پیمانه آب به مدت ۴۵ دقیقه حرارت دهند، صاف کنند و در طول روز مصرف کنند.

نواب زاده با بیان اینکه استفاده از سوپ‌هایی که در آن آلو، اسفناج و دانه گشنیز به کار رفته باشد نیز برای کنترل و کاهش تب مفید است، اظهار کرد: اگر این علائم مثل تب طولانی، تنگی نفس و بدن درد شدید و نیز علائم گوارشی مثل اسهال استفراغ یا تهوع شدید، گیجی و خواب آلودگی در شما وجود دارد حتما به پزشک مراجعه کنید.

وی با بیان اینکه از آنجایی که علائم سرماخوردگی همچون علائم امیکرون است، هر سرماخوردگی نیز می‌تواند امیکرون باشد، یادآور شد: حتما شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود و تزریق واکسیناسیون نیز صورت گیرد تا از کرونا به دور بمانید./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.