کد خبر : 15449 / /
/

هزینه طراحی ویلا چگونه محاسبه می شود ؟

هزینه طراحی ویلا چقدر است؟

آیا می دانید هزینه طراحی ویلا چقدر است؟ طراحی ویلا شامل بخش هایی است که در تعیین هزینه نهایی ویلا تاثیر گذار است. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، طراحی محوطه، معماری خارجی آن و سایر بخش های ویلا تماما فاکتورهای تعیین کننده هزینه طراحی ویلا می باشند. طراحی فوق العاده و بی عیب و نقص یک ویلای شیک نیازمند دانش معماری یک معمار کاربلد است. طراحی داخلی با طراحی خارجی ویلا باید هماهنگ باشد و متناسب با آب و هوای منطقه جغرافیایی و همچنین سلیقه و روحیه صاحب ویلا باشد. ویلا محیطی برای استراحت و گذراندن تعطیلات است پس علاوه بر محیطی مناسب برای استراحت نیاز است تا طراحی زیبا و دارای امکانات رفاهی باشد.

به نقل از سایت آرین پاراکس در دوران کرونا و شرایط قرنطیه و کاهش فعالیت های اجتماعی فعالیت غیر ضروری در خارج از منزل کاهش یافته است و چه بهتر که هر شخصی در خانه ویلایی خود این دوران را بگذراند و از زیبایی های محیط اطراف و ویلای خود بهره ببرد ، به همین دلیل داشتن ویلا یک مزیت در دوران کرونا ویروس و امیکرن بحساب می آید اما در این میان افرادی که قصد شروع ساخت ویلا را دارند و ابتدای کار هستند هزینه های طراحی ویلا و ساخت آن یکی از دغدغه ای بجا و مهم برای آنها بحساب می آید.

 هزینه طراحی ویلا به متراژ ویلا و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. هر یک از شهرهای ایران تعرفه مشخصی برای طراحی ساختمان و همچنین طراحی دکوراسیون ویلا دارد. علاوه بر آن هزینه طراحی داخلی ویلا به متراژ ساخت و نوع نمای بیرونی ساختمان و طراحی های جانبی نیز وابسته است. درخواست طراحی محوطه بیرونی و داخلی ویلا نیز از فاکتورهای تعیین قیمت و هزینه طراحی ویلا می باشد. یک طراحی عالی بر قیمت نهایی ویلا بسیار تاثیر گذار است پس صفر تا صد پیاده سازی آن بسیار مهم است. طراحی داخلی ویلا توسط آرین پاراکس با کمترین هزینه طراحی ویلا برای مشتریان صورت می گیرد. 

تاثیر انواع سبک های طراحی در هزینه طراحی ویلا

 

یکی از فاکتورهای تعیین کننده در هزینه طراحی ویلا نوع طراحی و سبک آن است. ویلا ها بر اساس سبک های مختلف طراحی می شوند که بنا به سلیقه و روحیه صاحب ویلا صفر تا صد مربوط به آن صورت می گیرد. هر یک از سبک ها در هزینه طراحی ویلا دارای تفاوت قیمتی هستند. انواع نماهای قابل طراحی برای ویلا به این صورت است؛

طراحی ویلا مدرن

در طراحی های مدرن سعی بر آن است تا سازه با طبیعت ارتباط خود را حفظ نماید. از آنجایی که ویلا های ساخته شده معمولا در مناطق خوش آب و هوا ساخته می شوند پس ارتباط با طبیعت و محیط بیرونی در چنین ساخت و سازی بسیار موثر است. استفاده از پنجره های قدی و سنگ های سفید از نشانه های ساخت و ساز مدرن می باشد و نقش مهمی در هزینه طراحی ویلا دارد.

طراحی ویلا روستیک

طراحی روستیک برای ویلا به معنی طراحی سازه ای با الهام از طبیعت و استفاده از مواد طبیعی است. در این شیوه از ساخت و ساز، طبیعت به داخل ویلا کشیده می شود و باعث نشاط و سرزندگی خواهد شد. از مصالح ساختمانی چون چوب و سنگ و ... استفاده می شود. داشتن شومینه سنگی و تراس های بزرگ نمایی دیدنی ویلا روستیک می باشد.

طراحی ویلا کلاسیک

سقف های شیب دار و استفاده از ابزار و تزئینات زیاد در نمای ساختمان نشان دهنده ویلای کلاسیک می باشد. در تمامی نماهای کلاسیک از ابزارهای زیاد استفاده می شود که در این سبک ترکیب و متریال ها کمتر شده است اما همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

طراحی ویلا ایرانی

ایرانی ها دارای سابقه طولانی در طراحی نمای ساختمان هستند. این سبک با توجه به محیط جغرافیایی و قومیت ها متفاوت است. نماهای جذاب و ایده آل با منحنی و طاق و قوس از نشانه های نمای ایرانی است.

طراحی ویلا سنتی

استفاده از آجر و شیشه های رنگی و طراحی تراس و بهار خواب در نمای ویلا ما را به یک طراحی سنتی سوق خواهد داد.

 

طراحی نقشه ویلا

برای شروع شرکت طراحی نقشه ویلا  معمولا سوالاتی از قبیل سبک طراحی ، متراژ زمین ، و مساخت هر طبقه را خواهد پرسید سپس با توجه به اطلاعات دریافت شده نقشه های اولیه برای تایید نظر مالک ویلا تهیه می شوند که با استفاده از نرم افزار تری دی مکس این نقشه ها به صورت سه بعدی یا انیمیشن نشان داده خواهند شد. پس از تایید مالک  طراحی نقشه وارد فاز طراحی نقشه های نهایی خواهد شد که در این مرحله، اندازه و بعد های ویلا در مقیاس واقعی طراحی خواهند شد. در این نقشه نهایی معماری سازه و تاسیسات و .... طراحی می شود.

انواع نقشه ویلا شامل پلان معماری فاز یک، پلان معماری فاز دو، پلان اندازه گیری، پلان سازه، پلان فونداسیون و پلان برق و مکانیک و ... می باشد. اجرای ویلای طراحی شده بر اساس این نقشه می باشد. ناظر و مجری طرح بر اساس اندازه و بعد های درج شده در نقشه کار خود را آغاز خواهند کرد. ساخت دقیق و اصولی بر اساس خواسته معمار و مالک به طراحی دقیق نقشه بستگی دارد. طراحی نقشه ویلا شامل بخش های داخلی ویلا می باشد که هر یک از قسمت ها و ابعاد آن در نقشه مشخص شده است که تماما در تعیین هزینه طراحی ویلا تاثیرگذار هستند.

 

مهم ترین نکته در هزینه طراحی ویلا

 

مهم ترین نکته در برآورد هزینه طراحی ویلا ، زیبا سازی و نور پردازی، استفاده از المان و استفاده از زیبا سازی های داخلی ساختمان است. استفاده از پنجره های مناسب و قدی و استفاده از نور پردازی ها و رنگ های زیبا برای در و دیوار ها از نکات مهم در طراحی ویلا می باشند.

دکوراسیون داخلی نیز به اندازه نمای بیرونی ویلا مهم است. پس معمارانی که اقدام به طراحی ویلا می کنند علاوه بر طراحی نمای ویلا، اقدام به طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی نیز می نماید. برای ساخت و طراحی ویلا اصولی از سوی مهندس معمار رعایت خواهد شد که آرین پاراکس به تمامی این اصول در طراحی ویلا پایبند است.

بازدید از محل ساخت: معمار حرفه ای قبل از شروع طراحی ویلا اقدام به بازدید محل ساخت ویلا خواهد کرد. بررسی منطقه جغرافیایی در طراحی اصولی و شیک بسیار مهم است. ارائه مشاوره به کاربر و بررسی کامل منطقه قدم اول در تعیین هزینه طراحی ویلا توسط این شرکت معماری است.

شروع طراحی ویلا؛ با توجه به منطقه جغرافیایی و آب و هوا و طبیعت آن و همچنین خواسته و سلیقه مالک اقدام به طراحی در پلان فاز یک و پس از تایید نقشه کشی در پلان فاز دو و طراحی داخلی و فضای ساختمان خواهد کرد.

طراحی سازه؛ ملاحظات معماری و انواع مصالح ساختمانی و انتخاب سازه قدم بعدی در طراحی ویلا می باشد

طراحی داخلی؛ طراحی فضای داخلی یکی از مهم ترین مراحل در طراحی ویلا می باشد. ارتفاع سقف و نورپردازی ها و استفاده از پنجره های شیک و رنگ آمیزی از مواردی مهم در طراحی داخلی ساختمان هستند.

اجرای نقشه؛ اجرای نقشه مربوط به ویلا قدم نهایی برای ساخت و ساز این مکان مسکونی می باشد. در نظر گرفتن سیستم سازه متناسب با پروژه و زمان بندی از جمله مواردی هستند که در ساخت ویلا در نظر گرفته می شوند و البته قبل از شروع فاز اول،  نیاز به دریافت مجوز ساخت ویلا نیز مهم و ضروری است.

 

تعرفه نقشه کشی ساختمان

برآورد هزینه نقشه کشی و در نتیجه هزینه طراحی ویلا، چشم اندازی از ساخت و ساز نهایی می باشد. ساختمان سازی دارای انواع هزینه هایی است که هزینه نقشه کشی یکی از هزینه های اولیه و مهم مربوط به آن می باشد. طراحی نقشه کشی ساختمان از پایه های اصلی پروژه ساخت ویلا محسوب می شود. بعد از طراحی نقشه ساختمان، هزینه های مالی پروژه برآورد می شود. برآورد هزینه طرای ویلا و نقشه کشی ساختمان، به فاکتورهایی چون تجربه و سابقه معمار و تخصص تیم او و بر اساس تعرفه های مشخص شده نظام مهندسی بستگی دارد. ارائه طراحی ایده آل نوعی سرمایه گذاری مطمئن برای داشتن آسایش و امنیت و داشتن طرحی ایده آل است. به هر حال از فاکتور های مهم در تعیین تعرفه هزینه نقشه کشی ساختمان به شرح زیر است؛

متراژ ساختمان و تعداد طبقات ساختمان

متراژ ساختمان و تعداد طبقات ساختمان در هزینه نقشه کشی تاثیر مستقیم دارد. هزینه نقشه کشی برای ویلا با ساختمان متفاوت است. همچنین تعرفه نقشه کشی ویلای یک طبقه و دوبلکس و تریپلکس متفاوت می باشد.

تعیین نوع کاربری ساختمان

هزینه و تعرفه های نقشه کشی ساختمان بر اساس نوع کاربری اداری، مسکونی یا آموزشی و .... متفاوت است. البته که نرخ تعرفه هر سال متفاوت است با توجه به آخرین تعرفه هزینه طراحی ویلا و نقشه کشی ساختمان اخذ خواهد شد.

تعیین سبک طراحی معماری

سبک طراحی معماری ساختمان قبل از طراحی نقشه کشی ویلا و ساختمان مشخص می شود. توجه به نمای بیرونی ساختمان و طراحی نقشه معماری ساختمان بایستی همزمان در ذهن معمار تداعی شود سپس طراحی شود. چنانچه مالک سبک معماری را تغییر دهد قطعا تعرفه نقشه کشی تغییر پیدا خواهد کرد.

طراحی یا بازسازی

گاهی مالک خواهان بازسازی ویلا و یا طراحی مجدد آن می شود. طراحی نقشه کشی با هدف بازسازی ساختمان و داشتن محدودیت ها و مشکلاتی در طراحی ویلا سبب می شود تا تعرفه نقشه کشی تغییر یابد. ساختمان هایی که تغییر کاربری داده اند و یا بر اساس نیاز به روز شده اند هزینه طراحی ویلا با توجه به متراژ ساختمان و خواسته مالک تعیین خواهد شد.

تغییر سبک معماری

تغییر سبک معماری ممکن است بر اساس نیاز کاربر صورت بگیرد. مثلا تبدیل یک ساختمان تجاری به مسکونی یا برعکس و یا تبدیل ویلا به یک هتل نیازمند نقشه جدید با سبک معماری جدید می باشد که نیاز است انرژی بیشتری از بازسازی ساختمان صرف نقشه کشی شود.

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.