کد خبر : 7533 / /
/

دیوار باغ ویلا بدون نیاز به بنا

امروزه صنعت ساخت و ساز به قدری پیشرفت کرده است که محصولات پیش ساخته بسیار متنوعی جای سازه‌های سنگین ساختمانی و عمرانی را گرفته‌اند. پیشرفت صنعت در این حوزه تابع دو اصل مهم سریع سازی و سبک سازی است. بنابراین به راحتی می‌توان اصلی‌ترین ویژگی این محصولات پیش ساخته را درک کرد. حتماً تا کنون بارها دیوارهای پیش ساخته را در جاده‌ها و مراکز عمرانی دیده‌اید.

 این مصالح پیش ساخته تحت عنوان نیوجرسی بتنی شناخته می‌شوند کن با هدف جداسازی جاده‌ها و تعیین محوطه در مکان‌های مختلف و بسیاری دیگر از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید برایتان جالب لست اگر با کاربرد نیوجرسی بتنی در بخش‌های ساختمان سازی و عمرانی آشنا شوید. نیوجرسی تولید شده از بتن نوعی دیوار محافظ است که در صنعت ساخت و ساز نیز با همین هدف محافظتی به کار گرفته می‌شود.

دیوار نیوجرسی خود ایستا

 

 

گاهی ممکن است در برخی از پروژه‌ها فرصت ساخت و ساز محدود بوده و زمان کافی برای بتن‌ریزی فندانسیون و ایمن سازی پایه‌ها وجود نداشته باشد. قطعاً پی ریزی و فنداسیون زمان نسبتا زیادی لازم دارد. در این شرایط می‌توان به راحتی از نیوجرسی بتنی یا دیوار خود ایستا و سنگدال‌های بتنی استفاده کرد. این دیوارها با وجود بتن استانداردی که در آن‌ها استفاده  شده است از وزن مناسبی برخوردارند و با وجود تحمل بالایی که در نگهداری وزن‌ سازه دارند، بار مرده ساختمان را کاهش می‌دهند. این دیوارهای بتنی بیشتر برای پل سازی، پروژه‌های عمرانی و البته ساخت ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجا که ساختمان‌های ویلایی غالباً در محیط‌های آزاد و فضای باز ساخته می‌شوند، استفاده از دیوارهای خود ایستا در ساخت ویلا گزینه ایده آلی است چون این قالب‌ها مقاومت بسیار زیادی در برابر حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله دارند.‌

 

نحوه استفاده از نیوجرسی بتنی

                                                 نیوجرسی بتنی ارتفاع160

برای دیوارهای ویلا می‌توانید از نیوجرسی ارتفاع بلند استفاده کنید. این که چگونه این دیوارهای بتنی پیش ساخته خود ایستا به نصب نیاز ندارند بسیار جالب است. قالب‌بندی این دیوارها به گونه‌ای است که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند به صورت نر و ماده در هم تنیده می‌شوند. این نوع نیوجرسی بتنی به  فندانسیون و پایه احتیاج ندارد و می‌توان آن را مسقیم روی زمین قرار داد. طراحی جالب این دیوارها به این صورت است که دارای پایه عریض هستند و نیروهایی که به صورت افقی به سطح دیوار وارد شوند، قابلیت جا به جایی دیوار بتنی را ندارند. این مصالح پیش ساخته به سفارش مشتری در انواع نیوجرسی یک متری، نیوجرسی دو متری و نیوجرسی سه متری تولید می‌شوند. جالب اینحا است این دیوارها در قالب‌های متنوعی ساخته می‌شوند و طرح‌های بسیار متنوعی دارند. بنابراین دیگر به نماکاری احتیاجی نیست.

 

علاوه بر دیوارهای بیرونی که نقش محافظت از محوطه ویلا را به عهده دارند، می‌توانید در ساخت ساختمان ویلا نیز از این مصالح استفاده کنید. برای سقف سازه می‌توانید از دال بتنی استفاده کنید. قیمت دال بتنی با توجه به ابعاد و اندازه آن متفاوت است. استفاده از نیوجرسی بتنی و سنگدال بتنی مزیت‌های بسیاری دارد مخصوصاً برای ساخت ویلا در محیط‌های مرطوب؛ چون این مصالح به دلیل عدم تخلخل نسبت به جذب رطوبت بسیار مقاوم است. همچنین در برابر خطراتی مانند آتش سوزی مقاومت بالایی دارند. ساخت دیوار ویلا با نیوجرسی علاوه بر این که به نصب احتیاجی ندارد، جایگزین بسیار مناسبی به جای مصالحی مانند سفال و آجر است. این دیوارها علاوه بر کاهش هزینه‌ها سرعت ساخت و سااز را افزایش داده و ایمنی بسیار بالایی ایجاد می‌کند.

 

مواد تشکیل دهنده نیوجرسی بتنی

 

این دیوارها از سیمان با استانداردهای تعیین شده مانند سیمان تیپ ۱ و سیمان تیپ ۲، سنگدانه با استانداردهای سیصد و بیست استاندارد ملی ایران، افزودنی‌های پودری و سیمانی برای ساخت مفصل قالب نیوجرسی برای سهولت پر کردن قالب، میلگردهای فولادی انعطاف‌پذیر و میزان مشخصی آب ساخته می‌شود. آنچه که سبب کیفیت و مقاومت بسیاربالای این سازه‌های پیش ساخته شده است، بررسی کیفی مرتب و آزمایش کردن بتن برای رفع معایب آن است. علاوه بر کیفیت مواد تشکیل دهنده،  قالب نیز تأثیر بسیار زیادی در استحکام نیوجرسی بتنی دارد. قالب‌ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع سازه در ابعاد و شکل‌های متنوع وجود دارد.

 

مزایای استفاده از نیوجرسی بتنی و دیوار خود ایستا

 

مهم‌ترین مزایای این سازه‌ها ساخت یکپارچه و بدون درز است. این سازه‌ها با ظرافت و دقت بالایی تولید می‌شوند و انتخاب اصولی و مناسب برای ساخت سازه‌های مختلف هستند. استحکام بالا، قیمت مناسب و کاربرد متنوع این محصولات مانند نیوجرسی و سنگدال ترافیکی نشان‌دهنده مزایای بالای آن است. این دیوارها و قالب‌های بتنی علاوه بر ساخت دیوار برای سایر پروژه‌های عمرانی و راه سازی کاربرد دارند و اگر آمارها را بررسی کنید خواهید دید که استفاده ازانواع نیوجرسی و دال‌های بتنی در صنعت ساخت و ساز سابقه بسیار طولانی دارند. هر چند از گذشته تا کنون پیشرفت چشمگیری در تولید این مصالح پیش ساخته دیده می‌شود. امروزه در هر پروژه‌ای که کیفیت، سرعت و دقت مد نظر است پای قطعات بتنی در میان است.

 

 

بهترین نیوجرسی بتنی را از کجا تهیه کنیم؟

 

اگر به دنبال خرید انواع قطعات بتنی هستید، می‌توانید به شرکت ایستا پی گستر مراجعه کنید. این شرکت تولید کننده انواع نیوجرسی، سنگدال بتنی، دیوارهای خود ایستا و سایر قطعات بتنی در اندازه و ابعاد مختلف می‌شود. این شرکت با سال‌ها تجربه کاری، استفاده از بهترین تجهیزات و دستگاه‌های مختلف و آزمایشگاه‌های ویژه بهترین بتن را تولید کرده و بر اساس نیاز مشتری انواع قطعات بتنی را تولید می‌کند. شرکت ایستا پی گستر پیشرو تولید نیوجرسی بتنی و سایر قطعات بتنی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش انواع محصولات بتنی از طریق لینک زیر وارد سایت شرکت ایستا پی گستر شوید.

02177839766-09128956167

http://www.istapeygostar.com

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.