کد خبر : 15041 / /
/

با این میوه امیکرون را ضربه فنی کنید

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ریشه عناب نیز برای جلوگیری از تب و ترمیم زخم اثربخش است، گفت: همچنین از ریشه عناب فرآورده ای تهیه می‌شود که برای رفع احساس سیری مفرط موثر است.

با این میوه امیکرون را ضربه فنی کنید

 محسن پویان اظهار کرد: میوه عناب از حدود دو هزار سال قبل در مصارف دارویی و تغذیه کاربرد داشته است است و در کشور ایران نیز قبل و بعد از اسلام از عناب به وفور استفاده غذایی و دارویی به عمل آمده است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بهداشت اسلامی هم میوه عناب جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: حضرت علی(علیه اسلام) بر استفاده از عناب در از بین بردن تب تاکید کرده‌اند.

پویان بیان کرد: عناب به دلیل وجود مواد قندی به میزان ۷۴/۳۶ در عناب تازه،  ۷۷/۷۱ درصد در عناب خشک و نیز مواد پروتئینی و مواد لعابی فراوان از نظر غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد که به صورت تازه و خشک مصرف می‌شود. عناب خاصیت ملین دارد و مصرف آن هیچگونه تحرکی در دستگاه هاضمه ایجاد نمی‌کند. جوشانده عناب در آب و یا شیر خاصیت ملین دارد و انتقال مواد در لوله گوارشی را تسهیل و مصرف آن ادرار را زیاد نموده و به دفع سموم بدن از این طریق کمک می کند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: میوه عناب سرشار از ویتامین c است و به دلیل مواد قندی موجود در آن در تهیه کمپوت و شیرینی از آن استفاده می‌شود.

پویان گفت: در چین و  آفریقا از آرد عناب و میوه تخمیر شده آن شیرینی و کیک مخصوص تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: میوه عناب اثر و طعم داروهای محرک را کاهش می‌دهد، در مواد غذایی میوه‌ها و مواد خوراکی دیگر که احتمال ایجاد آلودگی با آفلاتوکسین وجود دارد، عناب می‌تواند نقش حفاظتی قوی را ایفا کند. از اندام‌های مختلف عناب نظیر ریشه، پوست، شاخه، برگ و میوه آن به عنوان یک گیاه دارویی ارزشمند در طب گیاهی ایران و دیگر کشورها بهره‌برداری دارویی می‌شده است.

پویان با بیان اینکه ریشه عناب نیز برای جلوگیری از تب و  ترمیم زخم اثربخش است، گفت: همچنین از ریشه عناب فرآورده‌ای تهیه می‌شود که برای رفع احساس سیری مفرط موثر است.

عناب برای تسکین دردها، اثربخش است، از برگ عناب می‌توان در ساخت دارویی برای تقویت مو استفاده کرد از برگ عناب می‌توان در ساخت دهان‌شویه برای جلوگیری از گلودرد استفاده کرد و میوه عناب تصفیه کننده خون است و خاصیت آرام‌بخشی دارد./بهداشت‌نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.