کد خبر : 15266 / /
/

قیمت دلار و یورو امروز۲۸ بهمن/طلا ۱۸ عیار چقدر گران شد؟

در پی افزایش قیمت طلای جهانی، قیمت این فلز ارزشمند در بازار داخلی نیز بالا رفت. اما این رشد قیمت درحد چشمگیری نبود و تنها توانست ۰٫۱۲ درصد نسبت به روز گذشته به بهای خود بیفزاید.

قیمت دلار و یورو امروز۲۸ بهمن/طلا ۱۸ عیار چقدر گران شد؟

 قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی افزایش یافت. کاهش بازده اوراق خزانه و اخباری مبنی بر پرتاب خمپاره در شرق اوکراین ازجمله عوامل تقویت تقاضا برای خرید دارایی و رشد قیمت‌ها بود.

ایسنا در این زمینه گزارش داد: بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۷۶ دلار و ۴۱ سنت رسید. روندی که نزدیک به بالاترین رکورد هشت ماه گذشته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا نیز هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۷۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین روز پنج‌شنبه نیروهای دولتی را متهم به آتش‌افروزی کردند. هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه وقوع این حادثه وجود ندارد.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت «ای.بی.سی بولیون» در این باره اظهار کرد: بازار به اخباری که پیرامون تنش‌های ژئوپلیتیکی اوکراین و روسیه، به شدت حساس است.

رشد ارزش دلار آمریکا

دلار آمریکا پس از گزارش‌هایی درباره این حمله که سرمایه‌گذاران نگران جنگ را متقاضی دارایی امن کرد، رشد یافت. ارزش طلا هم پس از انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا مبنی بر نداشتن رویکرد تهاجمی در تحکیم سیاست پولی، تقویت شد.

برایان لان، مدیرکل شرکت گلد سیلور سنترال در این زمینه گفت: طلا در محدوده معاملاتی ۱۸۴۵ دلار تا ۱۸۸۰ دلار قرار دارد. تا زمانی که تنش‌های ژئوپلیتیکی تسهیل نشود یا فدرال رزرو حذف نقدینگی و افزایش نرخ‌های بهره را در عمل نشان ندهد، قیمت در همین محدوده می‌ماند. با توجه به تورم بالا، حتی اگر نرخ‌های بهره افزایش پیدا کند، نرخ‌های واقعی بهره همچنان منفی می‌مانند. بنابراین پس از یک واکنش شدید اولیه به افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران متوجه می‌شوند که طلا همچنان دارایی خوبی برای نگهداری در این فضاست.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد. اما کاهش بازده اوراق خزانه به پایین دو درصد، از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۵۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۱۰۶۸ دلار و ۵۷ قیمت خورد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۸ درصد افزایش یافت و ۲۳۲۱ دلار و ۳۸ سنت معامله شد.

قیمت دلار در بازار امروز

 

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۸ بهمن تا ساعت ۱۸، به رقم ۲۶ هزار و ۳۲۹ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۳۲ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۸۱ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۴۹ تومان تعیین شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۷۳۱ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۴۶ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۰۰۴ هزار ۱۱۳ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.