کد خبر : 15213 / /
/

سکه امامی ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد

قیمت طلا و سکه طی معاملات امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن با کاهش همراه شد و به این ترتیب قیمت سکه امامی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد.

سکه امامی ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۵۲ دلار و ۶۲ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۵۴ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۸۵۶ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

قیمت طلا روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیهای ژئوپلیتیکی، به بالاترین حد از ژوئن سال ۲۰۲۱ صعود کرده بود اما نهایتا با حدود یک درصد کاهش قیمت بسته شد.

بازارهای سهام آسیا با رفع نگرانیها نسبت به حمله نظامی روسیه به اوکراین پس از این که مسکو اعلام کرد بخشی از نیروهایش را از تمرین نظامی برمی گرداند، صعود کردند.

ارزش دلار اندکی قوی شد و به تقاضای خریداران غیرآمریکایی برای طلا لطمه زد اما افت بازده اوراق خزانه، هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر کرد و افت قیمت این فلز ارزشمند محدود شد.

مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید اظهار کرد: به نظر می رسد دلار دارایی امن مورد علاقه سرمایه گذاران نسبت به طلاست و در صورت تنش زدایی از بحران اوکراین، ممکن است کاهش پیدا کند و باعث افزایش قیمت طلا شود.

طبق نظرسنجی رویترز، بانک مرکزی آمریکا سیکل تحکیم سیاست پولی خود را در مارس با افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره آغاز می کند اما اقلیت رو به رشدی می گویند فدرال رزرو افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره را برای مهار تورم افسار گسیخته انتخاب می کند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار جزییات نشست ژانویه بانک مرکزی آمریکا در روز جاری هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۳۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۰۲۷ دلار و ۴۷ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۲.۷ درصد جهش یافت و به ۲۳۰۹ دلار و ۱۸ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۷ بهمن تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۵۴۰ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۶۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۷۲ تومان تعیین شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۸۴۳ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۵۵۶ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۰۰ هزار ۸۸۱ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.