کد خبر : 14513 / /
/

طلا دوباره گران شد/ قیمت دلار و یورو چند شد؟

با افزایش قیمت اونس طلای جهانی قیمت طلا در معاملات امروز مجددا وارد فاز صعودی شده و ۲۳۰۰ تومان به بهای آن اضافه شد.

طلا دوباره گران شد/ قیمت دلار و یورو چند شد؟

 با کاهش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا که افزایش تمایل سرمایه گذاران برای دارایی‌ها ریسک پذیر را کاهش داد، قیمت طلا در معاملات امروز در محدوده۱۸۰۴دلار افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، با کاهش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا که افزایش تمایل سرمایه گذاران برای دارایی‌ها ریسک پذیر را کاهش داد، قیمت طلا در معاملات امروز به ۱۸۰۴ دلار افزایش یافت.

هر اونس طلا با ۴٫۴۶ دلار افزایش با نرخ ۱۸۰۴٫۶۵ دلار به فروش رسید.

میشائیل هوسون، تحلیلگر ارشد بازار‌ها سی ام سی گفت: «طلا در حال حاضر، در یک محدوده حرکت می‌کند.»

وی افزود بعید است قیمت طلا در کوتاه مدت جهت حرکت خود را مشخص کند زیرا تورم بی سابقه منطقه یورو بر بانک مرکزی اروپا فشار می‌آورد که نرخ بهره را امسال افزایش نخواهد داد.

طلا به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم دیده می‌شود اما سیاست پولی انقباضی، هزینه‌ها نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره را افزایش می‌دهد.

کارلو آلبرتو د کاسا، تحلیلگر بازار گفت: افزایش نرخ بهره بانکی مورد انتظار در سراسر جهان در سال جاری، با اقدام بانک مرکزی انگلیس در روز پنج شنبه شروع شد، احتمالا جذابیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه گذاری به علت تنش‌ها روسیه و اوکراین را کم می‌کند.

سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا، کاهش یافت و سبب بالا رفتن قیمت طلا شد.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۴ بهمن تا ساعت ۱۸:۳۰، به رقم ۲۷ هزار و ۲۶۵ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۹۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۴۵ تومان تعیین شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۶۲۴ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۳۹ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون ۹۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۱۰ هزار ۵۷۷ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.